7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    wverveer

iTunes op tc, te gebruiken via appletv?

G’avond,

Kan ik iTunes op mijn time capsule zetten, en deze dan gebruiken via mijn Apple tv?

Apple tv werkt nu goed met itunes op mijn macmini, maar van mijn hoeft de macmini niet continue aan. Nadeel als de macmini uit staat is dat ik iTunes niet via Apple tv kan gebruiken. Als ik nu iTunes op mijn tc zet, kan dat dan wel..of moet de applicatie ergens echt draaien.

Ik zou graag met mijn iPhone/iPad iTunes willen bedienen (via remote) op mijn appletv, zonder dat de macmini uitstaat…

Bijdrager
    Qmagic

Time capsule is alleen voor backup en (wifi)netwerk.
    Ik neem aan dat de nieuwe (zwarte) AppleTv heb, iTunes moet dan op de mac aan staan om naar de AppleTv te streamen, alleen de (oude) 1e gen. AppleTv heeft een eigen harddisk die na het synchroniseren zelfstandig kan draaien.

Bijdrager
    wverveer

Oké thanks…. Dan gaat de macmini continu aan met sleep mogelijkheid…

Jammer maar misschien ook wel logisch..iTunes moet actief zijn en dat kan dan niet op een harde schijf alleen…

Moderator
    Poezenbeest

Mijn ervaring is dat iTunes niet goed kan omgaan met netwerkschijven die via wifi zijn gekoppeld. iTunes kan de schijf vaak niet snel genoeg benaderen en gaat dan zeuren om een bibliotheek.

Als iTunes op een computer staat die in de slaapstand staat, dan kan geen enkel apparaat toegang krijgen tot de bibliotheek, dus zal je je Mac mini aan moeten hebben staan voor het tv-kijken. Ontwaken uit de sluimerstand is mij nog nooit gelukt om het streamen aan de gang te krijgen.

Bijdrager
    wverveer

oke bedankt…

(mijn time capsule is via ethernet-kabel aangesloten)

dus de macmini aan zonder sluimer stand….

Kan dat…?

24 uur per dag, 7 dagen per week?

uiteraard met de monitor uit, maar gaat dat niet ten koste van warmte of slijtage?

Bijdrager
    Jazzamataz

Als je je aTV jailbreakt en je installeert XBMC kan je gewoon je muziek op je TC droppen en die via XBMC afspelen. Heb je iTunes helemaal niet nodig.

Bijdrager
    wverveer

tja ik heb XBMC al een hoop keer voorbij zien komen…

ik twijfel nog…

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.