6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Hydrarchos

[Opgelost] iTunes "op slot"

Hallo allen,

Ik zit met een probleempje met iTunes, waar ik zelf niet helemaal uit kom. Het draait op een MacBook 12 (2016), met de bibliotheek op een externe Samsung SSD (512GB). Afspelen gaat prima, maar toevoegen, verwijderen of aanpassen van bestanden is niet meer mogelijk – althans via iTunes, via de Finder gaat het prima. Omdat ik ook geen ID3-tags kan aanpassen, vermoed ik dat er iets met het library-bestand niet goed gaat. Maar ja, hoe kom ik er achter wát en belangrijker, hoe los ik het op een goede manier op?

De rechten zijn gecheckt en permissies gerepareerd, dus daar ligt het probleem niet, denk ik. Console meldt slechts een “Assertion failure: err == (-5000)”, waarmee ik ook niet veel opschiet. Hulp wordt zeer gewaardeerd.

Bijdrager
    TheBigZ
    Moderator
    Night
    • Staat dit bij jou uit- of aangevinkt? (indien uit, dan aanvinken)
      Zoals in dit voorbeeld te zien is, kan iedereen wel lezen, maar niet schrijven.

• Controleer ook of de schijf wel HFS+ is.
    • Controleer of je anti-virus software hebt draaien
    • Je kan ook kijken of het scheelt als je iTunes opstart met de alt toets ingedrukt gehouden, en dan handmatig kiest voor de bibliotheek op de externe disk.
    Bijdrager
    Hydrarchos

Hoi, die had ik ook al gezien, maar ik kan er niet zoveel mee omdat de casussen daar afwijken van de mijne.

Ik heb de bibliotheek nu ingevoerd in een nieuwe library, en hoewel de rechten allemaal geregeld zijn kan ik nog steeds niets veranderen. In eerste instantie kan ik ID3-tags aanpassen, maar worden de wijzigingen niet doorgevoerd. Maar daarna valt er helemaal niets meer in te voeren. Dus het heeft waarschijnlijk toch weinig met de library te maken.

Bijdrager
    Hydrarchos

<p class=”cite”>Night op 23 september 2018 om 18:11</p>
    Staat dit bij jou uit- of aangevinkt? (indien uit, dan aanvinken)

Zoals in dit voorbeeld te zien is, kan iedereen wel lezen, maar niet schrijven.

Bingo!

Heel erg bedankt! Het stomme is dat ik zelfs wel wist dat die schakelaar bestaond, maar er totaal niet meer aan heb gedacht. Gelukkig letten anderen wel op.

Moderator
    Night

👍 Blij voor je dat de oplossing zo simpel is. Scheelt een hele hoop ergernis en frustratie!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.