7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    K.C.

iTunes op NAS zeer traag

Ik heb mijn iTunes bibliotheek (320GB) op een LaCie Cloudbox nas gezet om ruimte te besparen op mijn MacBook. De snelheid is echter zeer traag, I-tunes loopt steeds vast.

Ik heb gem,erkt dat de NAS op 2 manieren gemount kan worden waarbij de AFP snel is en de SBM zeer traag. Dat m,erk je ook bij uploaden film, de eerste gaat in 5 minuten, de tweede in een uur.

Is er een mogelijkheid om in te stellen op welke manier / protocol I-tunes verbinding zoekt met de NAS?

Bij voorbaat dank voor de reply.

Bijdrager
    proton

Dan zet je gewoon de smb service uit op je nas. Dan maakt je macbook altijd verbinding met je nas via de nfp sevice.

Bijdrager
    K.C.

Dank Proton, maar die optie zit niet in LaCie of Seagate Network Assistant.

Moderator
    Night

Dan doe je hetzelfde, maar dan in MacOS:

OS X will use AFP by default, so if a shared resource has both AFP and SMB protocols enabled, OS X should access it via AFP first. However, you can disable smb by going to your “File Sharing” service in the “Sharing” control panel and clicking “Options”. In there you should see the options for AFP, SMB, and FTP. Ensure that SMB is unchecked, and your computer should then only go through AFP.

Maar kennelijk maak je verbinding met de Clouddrive via smb://[machine name].local of smb://[IP address], terwijl je moet kiezen voor afp://[machine name].local of afp://[IP address]. Controleer ook of dit in System Preferences > Users & Groups > Login items juist staat.

Bijdrager
    curryhano

Ik had hier ook last van. Misschien moet je hier eens naar kijken. Heeft bij mij gewerkt. SMB is nu weer snel.

Bijdrager
    curryhano

Deze link dus…

Apple support

Bijdrager
    K.C.

Dank voor de reacties, ik ga het proberen. Apple link lijkt een update van info die al op het web stond.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.