5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    e.abrahamse

iTunes op NAS afspelen via Amarra of Audirvana

Heb mijn omvangrijke iTunes-bieb op een Synology NAS gezet om ruimte te maken op mijn interne HD. Nu werkt dat prima alleen is het afspelen van deze bestanden via Amarra of Audirvana via de NAS niet meer mogelijk. Normaal worden deze lossless bestanden in Amarra en Audirvana gecached, De originele bestanden op de interne HD spelen wel via Amarra of Audirvana af. Heeft het te maken met het feit dat deze bestanden op de DS gedeeld worden of moet ik het pad in de iTunes voorkeuren definitief op de DS instellen. Zie ik iets essentieels over het hoofd? Heeft iemand nog tips?

Bijdrager
    TheBigZ

Heb je (het shared volume) ‘Music’ van je NAS gemount op je Mac? (via SMB, CIFS of AFP)

Speel je de bestanden af via iTunes, of direct vanuit de (lossless) audio app? Indien dat laatste, lukt het wel om een audiobestand direct vanaf de NAS af te spelen?

Bijdrager
    e.abrahamse

Het afspelen van de gedeelde bestanden op de NAS gaat goed via de DS Audio app en iTunes. Afspelen in Amarra via iTunes werkt alleen in de iTunes kwaliteit in plaats van in Amarra kwaliteit. Hetzelfde geldt voor Audirvana. Normaliter worden de bestanden door Amarra gecached en vanuit de buffer afgespeeld waardoor er een veel betere kwaliteit ontstaat. Het was mijn hoop dat dit in combinatie met iTunes gewoon zou blijven werken. Helaas is dat niet zo, blijkt nu.

Bijdrager
    TheBigZ

Je geeft geen antwoord op de vragen…

Bijdrager
    e.abrahamse

TheBigZ, super dat je me van dienst wil zijn. Sorry dat ik je vragen niet direct heb beantwoord. Ik heb de NAS inderdaad gemount. De bestanden speelden af via iTunes en de DS Audio app op mijn iDevices. Wat het niet deed was het via iTunes als bibliotheek afspelen met Amarra of Audirvana als audiofielt player.

Inmiddels heb ik de oplossing gevonden. Door het “iTunes Library.itl”-bestand op de NAS in te lezen (via Option-Key opstarten van iTunes) in iTunes leest iTunes nu de gekopieerde bestanden op de NAS. De iTunes map op de NAS is nu het pad voor ‘iTunes Media’ in de Voorkeuren van iTunes. Nu zijn deze bestanden de primaire muziekfiles en werken zowel Amarra als Audirvana weer als een zonnetje. Je merkt bijna niet dat je vanaf een NAS werkt.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.