7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    pieterdepiter

iTunes op Lacie networkspace ethernetdisk Openshare conflict

Mijn iTunes music map naar de networkspace (ethernet disk) in de map “Openshare” gekopieerd. Alias van deze map (iTunes music alias) aangemaakt, want iTunes library staat op in de muziek map op mijn Macbook.

De iTunes mediaserver scant nieuw toegevoegde nummers elk uur automatich, maar dan ontstaat er in iTunes een conflict omdat de muziek niet meer gevonden kan worden, en onder GEDEELD de networkspace niet meer te vinden is. Blijkbaar veranderd de iTunes server van de networkdisk steeds iets.

In iTunes bij voorkeuren Werk map iTunes bij uitgevinkt, maar het probleem blijft bestaan.

Moet ik nu alsnog de muziek in een niet openbaar deel plaatsen van de networkspace plaatsen, en die weer middels een nw alias aan de muziek map op mijn MB linken ? En een dubbele map muziek in het openshare gedeelte van de networkspace plaatsen voor gedeeld gebruik?

Wat die ik fout?

Bijdrager
    Pieterr

Ik heb net als jij ook alle muziek op een NAS (Synology DiskStation DS207+) staan. Alleen heb ik niet alleen de “iTunes Music” map op de netwerk schijf gezet, maar de complete “iTunes” map, dus inclusief de “iTunes Library” en de “iTunes Music Library.xml” bestanden. Daarna heb ik iTunes opgestart met de “Alt” toets ingedrukt, en de lokatie op de netwerk schijf aangegeven als zijnde de nieuwe iTunes lokatie.

Bijdrager
    pieterdepiter

Bedankt voor het meedenken Pieterr (leuke naam)

Ik weet niet of dat gaat werken, want ik denk dat jouw NAS de bestanden niet op dezelfde manier ordend als mijn network space.

Tevens konden voordien programma’s als iWeb, Garageband, Pages etc dan de media niet meer vinden.

Ik ben nu bezig de hele muziek map nogmaals voor de zekerheid naar het Myshare gedeelte te kopieren (Weer 12 uur) .

Vraagje: Hoe mount jij automatisch bij opstarten de internet disk met je Mac?

Vond zelf deze oplossing: http://nederflash.nl/artikelen/osx/muziek-vanaf-de-netwerk-schijf-itunes-osx

Kan het nog niet testen, omdat ik dus aan het kopieren ben….

Bijdrager
    Pieterr
    ”pieterdepiter”

Ik weet niet of dat gaat werken, want ik denk dat jouw NAS de bestanden niet op dezelfde manier ordend als mijn network space.

Mijn NAS draait een UPnP AV Media Server en een iTunes Server. Ik heb mijn iTunes map in een apart volume (“music”) staan die om de zoveel tijd automatisch geindexeerd wordt. Ik vermoed dat jouw schijf vergelijkbaar werkt.

”pieterdepiter”

Tevens konden voordien programma’s als iWeb, Garageband, Pages etc dan de media niet meer vinden.

Je kunt toch een alias maken van de iTunes map op je netwerk schijf, en die (alias) verplaatsen naar je Mac schijf (in de “Muziek” map).

”pieterdepiter”

Vraagje: Hoe mount jij automatisch bij opstarten de internet disk met je Mac?

Kijk even naar de oplossing van Douwe-Jan. http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=133333

Bijdrager
    pieterdepiter

Helaas het werkt ook niet met de hele iTunes map op de netwerkschijf.

De networkspace blijft de muziekbestanden maar ordenen, maar er zit geen logica in, want de onderdelen springen heen en weer tussen 2878 en 2909 stuks. Alle mp3’s komen in aparte mapjes terecht, waardoor iTunes steeds minder muziek kan vinden. Waarschijnlijk moeten alle mp3’s op een grote hoop in een map, zonder artiest of albumsortering.

Ik verplaats dus toch maar weer alles naar een gesloten map, zodat ik ze wel gewoon in iTunes kan blijven sorteren. In een dubbele muziek map op het share gedeelte van de netwerkschijf staat dan alle muziek als kopie, en voeg daar nieuwe muziek handmatig toe vanuit de gesloten map, als ik daar wel automatisch nieuwe muziek aan toevoeg. Lekker handig, ahum.

Het automatisch mounten kan trouwens veel makkelijker:
    In Systeemvoorkeuren => Systeem => Accounts => Mijn Account => tabblad Inloggen. Onderaan het plus-symbool aanklikken, en in plaats van een programma de netwerkschijven als volume toevoegen.

Bijdrager
    Pieterr
    ”pieterdepiter”

Het automatisch mounten kan trouwens veel makkelijker:
    In Systeemvoorkeuren => Systeem => Accounts => Mijn Account => tabblad Inloggen. Onderaan het plus-symbool aanklikken, en in plaats van een programma de netwerkschijven als volume toevoegen.

Zover ik het begrijp, heb je met bovenstaande oplossing het probleem, dat als je je Mac enige tijd hebt laten slapen, en weer opstart, dat je dan de netwerk share kwijt bent. De oplossing van Douwe Jan lost dat probleem op.

Bijdrager
    pieterdepiter

Antwoord van LaCie helpdesk na 2 weken wachten:

Geachte,

ik heb vandaag een navraag gedaan naar de versie van de Twonky server die op deze drive is geïnstalleerd, en heb moeten vaststellen dat ik niet de enige ben met deze vraag. Er is dus wel een oplossing in de maak, maar ik kan u niet zeggen wanneer deze update beschikbaar zal zijn. Ik kan u alleen de raad geven om de support pagina’s van dit product regelmatig te bezoeken. Ons systeem van tickets stelt ons jammer genoeg niet in staat om met reminders te werken waardoor ik u een bericht kan nalaten wanneer deze update er is.

Mijn excuses voor de gebrekkige support, maar we moeten roeien met de riemen die we hebben,

De winkel was zo coulant om na 3 weken de schijf terug te nemen. Ik heb een nieuwe interne 320 GB Western Digital HD gekocht, en een externe HD voor back up.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.