5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    ngsmits

Itunes op een Small Business Server

Hallo,

Ik heb sinds een week een iphone 3GS, een grote verbetering t.o.v. mijn vorige telfoon.
    Vele tools heb ik gedownload en een daarvan is “remote” waarmee ik mijn Itunes library op afstand kan bedienen.

Ik heb een smallbusiness server 2008 draaien met Itunes 8. Draait allemaal vlekkeloos met de 64 bits versie van Itunes
    Om gebruik van de remoteapp te kunnen maken moet de iphone aangesloten worden op de server.
    Toen begon de elende… De itunes is succesvol geinstalleerd, de iphone wordt aangesloten op de server en hij wordt herkend. Er wordt een windows service aangemaakt “Mobiel Apple Apparaat” en gestart, onder devicemanager komt onder de USB controllers een “Apple mobile device driver USB”aangemaakt en er verschijnt een apparaat …. met warning genaamd Iphone.
    Het OS vraagt om drivers, en klapt er vervolgens uit met de volgende melding.

Windows found driver software for your device but encountered an error while attemting to install it:
    Digital Still Camera
    The class installer has denied the request to install or upgrade this device

Ik weet dat het OS officieel niet ondersteund wordt, maar toch leuk om te proberen.
    Server draait al dus nas met Itunes server erbij kopen is nu onzinnig…

Iemand dit ook al een keer geprobeerd waarbij het wel gelukt is?

Laat wat weten.

Greatz,

Niek

Bijdrager
    Pieterr
    Bijdrager
    ngsmits

Dank je voor de tip, maar helaas.
    Zelfde foutmelding komt weer naar voren

Ik weet niet of het een probleem is in windows server 2008 64 Bits. Iemand ooit geprobeerd om een iphone hierop aan te sluiten in een testomgeving?

Bijdrager
    Rox_NL

Maar waarom wil je de iPhone aansluiten op de server? Voor de Remote app kun je toch gewoon de code invoeren om iTunes mee te bedienen?

Je kunt dan niet je muziek syncen, maar dan gebruik je je server toch ook meer als een desktop? Je kunt wel via een omweg je iTunes bibliotheek op een andere computer openen en vanaf daar syncen.

Bijdrager
    ngsmits

ja inderdaad, ik hoef niet perse te syncen, dat is de intentie ook niet.
    Zodra de code gegenereerd wordt in de Remote app zal ik deze in moeten voeren in itunes, maar omdat de driver niet herkend wordt van mijn telefoon komt de remote ook niet in itunes te staan.
    Ik kan dus helaas geen code invoeren:(

Als de iphone herkend wordt denk ik van de problemen af te zijn…

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.