7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    tvlangen

Itunes onvoldoende toegangsbevoegdheden

Hey,

Sinds kort weigert itunes op te starten. Dit begon na een nieuwe update naar itunes (10.2.2). Er komt een foutmelding u hebt onvoldoende toegangsbevoegdheden en itunes crasht.

Ik had recent wel de bevoegdheden veranderd van m’n muziek map. Dit in een poging om een ander probleem in itunes op te lossen, dat ik geen nieuwe muziek kon aankopen.

Nu heb ik verschillende zaken reeds geprobeerd. Met timemachine zowel itunes als de muziek map terug geplaatst een tijdje terug. De bevoegdheden van de muziek map (en onderliggende mappen) terug veranderd. Alles verwijderd en itunes opnieuw installeren en een nieuwe muziek map aanmaken. Een nieuwe account aanmaken op m’n macbook. Dit allen zonder succes.

Heeft iemand nog een idee voor een oplossing of waar het probleem kan liggen? Ik ben beheerder op de macbook.

Thx!

Tim

Bijdrager
    Sascha

Heb je de bevoegdheden met het Schijfhulpprogramma al eens hersteld?

Overigens had je voor je vorige probleem gewoon je computer moeten machtigen in iTunes denk ik.

Bijdrager
    Sam Rijver

Ik heb dit laatst ook gehad. Ik had er een topic over hier: http://www.onemorething.nl/community/topic/itunes-onvoldoende-schijfbevoegdheden

Staan misschien nog wat tips maar ik kan alvast verklappen dat bij mij alleen een nieuwe install tot succes leidde.

Succes

Bijdrager
    johnkeates

Zet de octale permissies recursief op 755 van je muziek map, de eigenaar en groep op je eigen naam, of de groep op users of wheel als je dat leuk vind.

Bijdrager
    tvlangen

Hey,

Bedankt voor de reacties!
    De bovenstaande tips gaven echter geen beterschap.
    Maar ik heb nu wel een (voorlopige) oplossing gevonden:
    via het opstarten van itunes vanuit terminal met de code ‘sudo ./iTunes’ (als administator)

cd /Applications/iTunes.app/contents/MacOS/
    sudo ./iTunes

Groet, Tim

Bijdrager
    johnkeates

Dat is geen oplossing en ook nog eens flink gevaarlijk. Nooit doen!

sudo chmod -R 755 ~/
    en
    sudo chown -R <gebrukersnaam ~/
    allebei gebruiken is zelfs nog een beter idee, en zelfs dat is niet de beste oplossing.

Bijdrager
    Bart Huver

Hoi,

Na heel lang forums afstruinen heb ik een oplossing gevonden, die in ieder geval bij mij werkt. Bij mij was de folder /Users/Shared weg, waardoor sommige onderdelen van Itunes niet meer werken (Store, onder andere).
    Op http://support.apple.com/kb/ts1277 staat hoe je deze folder opnieuw kunt aanmaken, namelijk als volgt:
    —————
    The following steps will recreate the Shared folder if it is missing and ensure that it has been assigned using the correct permissions.

Open Terminal (found in /Applications/Utilities).
    Warning: This step involves modifying permission settings by entering commands in the Terminal application. Users unfamiliar with Terminal and UNIX-like environments should proceed with caution. The entry of incorrect commands may result in data loss or unusable system software. Improper alteration of permissions can result in reduced system security or exposure of private data. This option requires a non-blank admin password.

Type or copy and paste the following command into the Terminal window:
    sudo mkdir -p /Users/Shared/

Press Return.
    Enter your administrator account password when prompted, then press Return.
    Depending on which version of Mac OS X you have, this step will vary:
    On Mac OS X v10.5.8 and earlier, type:
    sudo chmod 777 /Users/Shared

On Mac OS X v10.6 or later, type:
    sudo chmod 1777 /Users/Shared

Press Return.
    Quit Terminal.
    —————

Ik hoop dat dit veel mensen helpt!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.