17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Sam Rijver

iTunes onvoldoende schijfbevoegdheden

Hi,

Laat ik maar meteen met het volgende beginnen: Ja, ik heb het forum al afgestruind naar mogelijke oplossingen en een paar topic volledig doorgelezen.

Op de een of andere manier wil iTunes niet meer werken op mijn mac, hij geeft de (redelijk bekende): U heeft onvoldoende toegansbevoegdheden voor deze bewerking weer.

Wat heb ik al geprobeerd:

1. Herstellen van schijfbevoegdheden via schijfhulpprogramma
    2. Via finder de schijfrechten van de map Muziek>iTunes op Lezen EN Schrijven gezet (en toegepast op onderliggende items)
    3. Nieuw gebruikers account aangemaakt om het op dit manier te testen
    **UPDATED**
    4. iTunes opnieuw gedownload en geïnstalleerd
    5. Heul veel rebooten

Bovenstaande pogingen hebben tot nu toe nog niet voor de oplossing gezorgd, en nu hoop ik heel hard dat jullie mij meer dingen kunnen laten proberen om van dit probleem af te komen.

Ik draai 10.6.7 en alle software is up to date. Ik heb OS + Apss op een SSD staan die op de plek van mijn superdrive zit en de thuismap (inclusief de map Muziek waar iTunes onder valt staat op de HDD). Ik heb overigens voor beide mappen (ook die in de (lege) gebruikersmap op de SSD dus) de bevoegdheden zoals hierboven in punt 2 staat goed gezet.

Ik heb vanavond voor 200 euro een iPad op de kop kunnen tikken en zou hem graag even willen activeren. Waarschijnlijk ga ik tijdens het wachten op jullie ongetwijfeld behulpzame reacties de iPad maar even activeren via een windows pc (wat een faal niet?).

Alvast enorm bedankt voor het helpen!

@unsound: Ik heb echt gezocht, maar de lijstjes met relevante topics waar misschien een oplossing in staat zijn altijd welkom hoor;)

Bijdrager
    iMad

Installeer iTunes eens opnieuw misschien dat dat helpt.

Bijdrager
    Sam Rijver

yeah net geprobeerd maar ook geen geluk:(

Bijdrager
    Hansi2124

Je hebt nog niet iTunes opnieuw compleet gedownload en geïnstalleerd, begrijp ik. Probeer dat eens.

Edit: ah, net te laat….

Bijdrager
    iMad

Als je nu een nieuwe Libary aanmaakt, die verplaatsen naar de HDD.
    Dan kijken of je toegang hebt tot de nieuwe Libary.
    Werkt dat wel vergelijk dan de bevoegdheden eens.

Bijdrager
    Sam Rijver

Ok ik heb net via het 1500 stappen plan iTunes verwijderd ( http://support.apple.com/kb/HT1224?viewlocale=nl_NL ) en de laatste versie opnieuw geïnstalleerd…. Geen geluk nog.

Ik zal eens een nieuwe libary aanmaken, maar eerst even uitdokteren hoe dat moet. Ik hou jullie op de hoogte.

Echt mega gefrustreerd op dit moment (zinloze info maar goed).

**UPDATED***

Via de alt toets ingedrukt met het opstarten van iTunes heb ik een nieuwe library aangemaakt en meteen daarna krijg ik weer het error scherm en sluit het program.

Bijdrager
    Sam Rijver

Ik ben trouwens op het punt dat ook iemand die via schermdeling (skype of teamviewer) een poging wilt wagen dit te fixen meer dan welkom is….

Bijdrager
    iMad

Is het gelukt een nieuwe Libary aan te maken?

Bijdrager
    Sam Rijver

Nee iMad helaas niet. Ik heb de post hierboven al geupdated maar meteen na het aanmaken van een nieuwe lid krijg ik de error en kapt hij ermee.

Bijdrager
    iMad

Sam, ik heb je een PM gestuurd.

Bijdrager
    Sam Rijver

Ok ik ben nu al 2 uur bezig met iMad en we hebben enorm veel dingen geprobeerd.

1. Schijfbevoegdheden nog paar keer gechecked
    2. Libraries aangemaakt en gekozen (steeds instant errors)
    3. Combo Update gedownload van apple en installed
    4. Schrijven via schijfhulpprogramma hersteld en de schrijven alle twee op bevoegdheden en andere mogelijkheden en gecontroleerd.
    5. Alle plisten weggegooid van itunes

still no luck.

Moderator
    unSOUND

Heb je het rechten-systeem van de 2e schijf al eens volledig uit gezet ? Dus op het bureaublad de 2e schijf selecteren, en een vinkje zetten bij “Negeer eigendomsrechten voor dit volume”. ( Daarna even voor de zekerheid herstarten. )

Bijdrager
    Sam Rijver

Jep zojuist geprobeerd, en ook weer geen succes.

Ik heb met iMad echt enorm veel dingen geprobeerd waaronder verschillende schrijf checks, plists verwijderen, rechten napluizen, heel veel reinstalls, comboupdate, ect ect en kan we krijgen iTunes gewoonweg niet aan de praat.

Overigens heb ik echt amper software geïnstalleerd op mijn mac en al helemaal geen plugins en andere rommel dus daar zou het ook vast niet aan liggen (iMad kan dit denk ik beamen (mijn spaarzame gebruik van software/plugins)).

Morgen weer een dag maar dit was echt in 10 jaar mac gebruik verreweg de meest frustrerende ervaring…

In ieder geval bedankt voor al jullie hulp (iMad in het speciaal) en schroom niet om meer tips en trucks te plaatsen, want ik moet toch zeker itunes wel kunnen runnen?

Moderator
    unSOUND

Probeer ook eens de logs na te lezen, wellicht staan daar meer hints in naar de oorzaak.

Bijdrager
    smalle50

Ik heb deze error ook gehad op men mbp toen ik de muziek library van men imac gekopierd had naar men mbp…ik kon al deze muziek wel afspelen enzo, maar kon geen muziek meer toevoegen. Ook bovenstaande dingen geprobeerd en ook zonder succes. Alle itunes bestanden gewist ( staat ergens op apple support welke dit allemaal zijn) en ook al men muziek gewist en dan alles er terug opgezet van itunes,library niet terug gekopierd maar muziek op mbp terug gedownd. En prob was opgelost. (gewone reinstall van itunes was niet voldoende). Weet niet of dit hetzelfde prob is, error lijkt mij wel dezelfde te zijn maar kan natuurlijk andere redenen hebben..maar toch maar ff dit delen, wie weet heb je er iets aan.

Bijdrager
    Pascalvilt

Als je in het Finder menu eens naar “Ga” gaat en dan “Ga naar map” en eens het volgende intypt :
    /Users/Shared/ , krijg je dan een foutmelding of niet ? Zo niet , kijk eens even of je dan naar de map /Users/Shared/SC Info/ kunt gaan (verborgen map)

Hierin zit de machtigings informatie opgeslagen.Onjuiste bevoegdheden of het ontbreken van deze map kan ook wel eens dat soort fouten geven.

Bijdrager
    Sam Rijver

@pascal ik heb jouw oplossing geprobeerd maar helaas kon hij geen van beiden mappen vinden.

Uiteindelijk heb ik een volledig nieuwe install gemaakt van SL en heb nu eindelijk itunes werkend.

Wat een gedoe zeg:D Maar goed het werkt weer.

Iedereen bedankt voor het helpen zoeken naar een oplossing!

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.