4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    .Daan

iTunes onbruikbaar

Mijn iTunes bibliotheek is sinds 2 weken total loss. De bibliotheek is nu al een aantal keer “damaged” geweest en dat begin ik nu wel zat te worden. Ik heb al meerdere keren geprobeerd om een nieuwe bibliotheek aan te maken, maar iTunes loopt vast tijdens het opnieuw toevoegen van al mijn muziek. Herstarten is dan onmogelijk, omdat de bibliotheek beveiligd is? Als ik het later weer probeer laadt de bibliotheek wel, maar loopt iTunes na enkele seconden vast.

Ik heb geen idee wat ik hier mee moet? Ik kan het wel blijven proberen, maar het lijkt wel onmogelijk. Doe ik iets verkeerd?

Mijn bilbliotheek staat wel op een externe harde schijf, maar dit heb ik netjes ingesteld bij de voorkeuren van iTunes.

Bijdrager
    mbrant

Probeer dit eens.
    http://support.apple.com/kb/TS1421
    Ik heb gekozen voor de vertaling. Soms is dat makkelijker als je een beetje geïrriteerd bent.
    succes

Bijdrager
    KarelWillem
    .Daan op 23 januari 2011

…Mijn bilbliotheek staat wel op een externe harde schijf, maar dit heb ik netjes ingesteld bij de voorkeuren van iTunes.

Heb je wel eens gedacht aan de mogelijkheid van beschadiging van die externe schijf.

Wellicht is die niet helemaal lekker meer?

Start op een nieuwe account eens een schone iTunes op je lokale schijf en gooi daar een paar nummers in.
    Als dat wél goed gaat, heb je echt een probleem met je externe schijf, je bekabeling of je netwerk (afhankelijk van hoe dat ding aangesloten is)

Bijdrager
    .Daan

Het ligt niet aan de harde schijf. Ik heb ontdekt dat het aan de “handige” analyse functie van iTunes ligt. iTunes vindt het blijkbaar nodig om al mijn nummers na te kijken. Na 2 nummers gecheckt te hebben, reageert iTunes niet meer. Ik heb het een nachtje aan laten staan. Ik dacht misschien is het de volgende dag dan opgelost, maar iTunes is niet verder gekomen dan artiesten die met een B beginnen. Dus ik heb maar op forceer stop geklikt.

Als ik na het opstarten heel snel op het kruisje klik naast analyseren, werkt iTunes wel gewoon. Ik denk dat dit voorheen niet laadde? Is er een manier om dit uit te schakelen?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.