5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    JM-Y

itunes nummers met tag veranderen

ik heb een dvd met nummers. ik zou de naam van deze nummers graag willen veranderen doormiddel van de tags (tracknummer spatie titel) maar hoe doe ik dat in godsnaam..

heb al een beetje zitten neuzen in automator maar ik kom er niet uit:(

Bijdrager
    Roesch

selecteer je nummers in itunes, :apple: i en invullen maar.
    als je ze niet terug kunt vinden in itunes is het soms handig ze te sorteren op datum van toevoegen.

of denk ik nu te snel en te simple?

Bijdrager
    JM-Y

ik wil niet de tag veranderen, maar de bestandsnaam doormiddel van de tag.. (tracknummer spatie titel)

maar toch bedankt voor je reactie:)

Bijdrager
    Roesch

je kunt in de preferences 2 dingen instellen:
    (tab geavanceerd)
    1) onder algemeen: “Map iTunes music bijwerken” (daarmee organiseert iTunes de bestanden. in een aan te wijzen iTunes map. volgens: artiest/album/song)
    2) onder importeren kun je apart instellen dat er een tracknummer wordt toegevoegd aan de bestandsnaam.

Als dit niet automatisch gaat, kun je in het menu kiezen voor “advanced/ inhoud bieb verzamelen” dan maakt iTunes een kopie van alle mp3’s naar de in te stellen iTunes map.

zoek dat ook nog even na op dit forum, er zijn regelmatig mensen die hun Bieb op een externe HD hebben en ook met deze instellingen ‘spelen’ om de boel te organisteren.

succes, ik hoop dat dit helpt, het is misschien net niet helemaal het antwoord dat je zoekt

Bijdrager
    Deceipher

Goede tag edit programma’s hebben vaak een functie om je tags naar de filename te schrijven.
    Ik weet zo geen voorbeeld voor de mac. Try google of versiontracker:)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.