12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    cent

itunes nummers automatisch ontdubbelen

:apple: aloha
    je kan in itunes dubbele nummers tonen, erg handig als het er een paar zijn, om ze zo handmatig te wissen.

Ik heb dus 6376 dubbele nummers en is dus ondoenlijk om ze handmatig te gaan verwijderen.
    Is er een manier om deze automatisch te verwijderen.

Ik denk een manier te hebben maar wil eerst eens ff vragen of iemand dit wel eens heef geprobeerd.

Als je in itunes een nieuwe map voor de bibliotheek instelt en dan alles opnieuw importeerd haalt worden dan de dubbele nummers overgeslagen??

Bijdrager
    lowfi

library kan je alleen verplaatsen door een alias aan te maken naar een andere locatie….

En ik heb ook een boel dubbele nummers terwijl ik laatst al mijn nummers opnieuw heb geimporteerd. Dus helaas voor jou:(

Bijdrager
    macb

misschien bij staat er hier wel ergens een applescripts die dit kan doen… http://www.malcolmadams.com/itunes :apple:

Bijdrager
    macb
    Bijdrager
    Nikita
    ”cent”

Ik heb dus 6376 dubbele nummers en is dus ondoenlijk om ze handmatig te gaan verwijderen.
    Is er een manier om deze automatisch te verwijderen.

Waarom zo moeilijk met Applescripts? Als je nou gewoon het 1e nummer aanklikt, vervolgens naar het laatste nummer gaan, shift indrukt en dan op de laatste track klikt, selecteer je ze gelijk alle 6376 tegelijk… Druk op Del en je bent ze kwijt… Alleen ff opletten als je nieuwe nummers importeert of regelmatig checken op dubbele nummers… :roll:

Bijdrager
    cent

huh :o blijft er dan een versie van een dubbel in de bibliotheek staan!

Als je nou gewoon het 1e nummer aanklikt, vervolgens naar het laatste nummer gaan, shift indrukt en dan op de laatste track klikt,

Bijdrager
    Nikita
    ”cent”

huh :o blijft er dan een versie van een dubbel in de bibliotheek staan!

Ow sorry :innocent: ‘k Dacht dat ‘ie de dubbele nummer maar 1x weergaf… Zo schiet het inderdaad nie op :P

Bijdrager
    cent

deze zou het dan moeten zijn …. http://www.dougscripts.com/itunes/scripts/scripts01.php?page=4#removeduplicates

ook handig ,maar dit script haalt aleen dubbele “snelkoppelingen” weg die naar het zelfde nummer verwijzen

Bijdrager
    cent

Zo schiet het inderdaad nie op

hmmm je heb me wel op een idee gebracht

Bijdrager
    macb

en …?? gelukt ??:?

Bijdrager
    cent

nee ik heb (nog) geen (mini)mac.

heb het nu anders gedaan.
    alle dubbele weggooid en uit de prullebak in een lege map geplakt, het enigste wat je nog moet doen is steeds kiezen voor ‘niet vervangen’ tijdens het kopieren.:wink:

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.