13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Jordy

itunes nummers als album laten zien

ik krijg het maar niet voor elkaar dat itunes een album als 1 album ziet. als ik coverflow aanzet zie ik dus 14 covers voorbij komen (bij een album met 14nummers). met album weergave ziet itunes ook ieder nummer als een apart album. dus als ik de complete bibliotheek op bv. coverflow zet is het echt feest.

hoe kan ik itunes laten denken dat een x aantal nummers 1 album is die dus 1 hoesje in coverflow en album weergave laat zien en zodra je die selecteert de nummers van dat album laat zien. het zal nooit moeilijk zijn, maar het lukt me niet.

vast bedankt

Bijdrager
    Truus

Aanvinken dat het om een verzameling gaat. Selecteer die nummers die tot één album behoren, klik dan rechts en klik op info, daar kun je aanvinken dat het een verzamelalbum is.

Bijdrager
    JDVM

Heb je bij Album en Album-Artiest wel hetzelfde ingevuld voor het hele album?
    Artiest kan verschillen, maar bij album album-artiest moet hetzelfde staan.
    Als het goed is hoef je dan helemaal niet aan te vinken dat het een verzameling is.

Bijdrager
    Jordy

ik ga op zoek. bedankt..

edit hij doet het!

Moderator
    Poezenbeest

Als het een album van één artiest betreft:
    Alle nummers selecteren, albumnaam, artiest en albumartiest invullen. Ook het totaal aantal nummers invullen en eventueel het aantal schijven.

Als het een album met verschillende artiesten betreft:
    Alle nummers selecteren, albumnaam invullen, albumartiest en artiest moeten leeg zijn (en niet aangevinkt), wel aanvinken: ‘verzameling’. Totaal aantal nummers en schijven ook invullen.

Bijdrager
    JDVM
    ”Zerk”

Alle nummers selecteren, albumnaam, artiest en albumartiest invullen. Ook het totaal aantal nummers invullen en eventueel het aantal schijven.

Alle nummers selecteren, albumnaam invullen, albumartiest en artiest moeten leeg zijn (en niet aangevinkt), wel aanvinken: ‘verzameling’. Totaal aantal nummers en schijven ook invullen.

Waarom zou je het zo doen? Album en album-artiest gelijk maken is genoeg.
    Artiest hoeft dan ook helemaal niet leeg te zijn zoals jij zegt. Totaal aantal nummers en schijven hoeft ook helemaal niet ingevult te zijn.

Dus: gewoon album en album-artiest gelijk maken. Artiest en andere info kun je dan gewoon per nummer apart invullen als je wilt.

Bijdrager
    Noir
    ”Jurriaandvm”
    ”Zerk”

Artiest hoeft dan ook helemaal niet leeg te zijn zoals jij zegt. Totaal aantal nummers en schijven hoeft ook helemaal niet ingevult te zijn.

Dus: gewoon album en album-artiest gelijk maken. Artiest en andere info kun je dan gewoon per nummer apart invullen als je wilt.

Dit klopt niet altijd, hier heb ik namelijk ook een probleem mee.
    Ik neem als voorbeeld het album FutureSex/LoveSounds van Justin Timberlake. Hierop staan nummers van hem alleen, maar ook nummers met medewerking van andere artiesten (o.a. Justin Timberlake ft. T.I. – My Love)
    Bij artiest staan bij alle nummers de werkelijke artiest(en). Dus bij een nummer van alleen Justin staat ook echt alleen Justin. Bij het nummer My Love staat dus Justin Timb.. ft. T.I.
    De albumartiest is overal hetzelfde, namelijk Justin Timberlake.
    De albumnaam is ook overal hetzelfde.

Waarom geeft iTunes het dan toch in de coverflow aan als 2 albums?
    http://img509.imageshack.us/img509/7997/screenshotma8.jpg

Ik heb trouwens ook nog een vraag, het leek me niet nodig om hiervoor een nieuw topic te openen.
    De vraag luidt: Hoe kan ik op mijn iPod (video 30gig) zorgen dat liedjes van een artiest en liedjes van dezelfde artiest met medewerking van .. (ft. T.I. in het vorige voorbeeld) gewoon ook gesorteerd staan onder beide artiesten. Of in ieder geval onder 1 van de artiesten.

Bijdrager
    JDVM
    ”Noir”
    ”Jurriaandvm”
    ”Zerk”

Dit klopt niet altijd, hier heb ik namelijk ook een probleem mee.
    Ik neem als voorbeeld het album FutureSex/LoveSounds van Justin Timberlake. Hierop staan nummers van hem alleen, maar ook nummers met medewerking van andere artiesten (o.a. Justin Timberlake ft. T.I. – My Love)
    Bij artiest staan bij alle nummers de werkelijke artiest(en). Dus bij een nummer van alleen Justin staat ook echt alleen Justin. Bij het nummer My Love staat dus Justin Timb.. ft. T.I.
    De albumartiest is overal hetzelfde, namelijk Justin Timberlake.
    De albumnaam is ook overal hetzelfde.

Waarom geeft iTunes het dan toch in de coverflow aan als 2 albums?
    http://img509.imageshack.us/img509/7997/screenshotma8.jpg

Huh, wat raar. Dat hoort echt niet zo. Heb je de nieuwste iTunes?
    En weet je zeker dat ze exact hetzelfde zijn (let ook op spaties voor en na de albumnaam etc.)? Selecteer ze anders eens allemaal, dan info bewerken > Album en Album-Artiest aanvinken en goed maken.

”Noir”

Ik heb trouwens ook nog een vraag, het leek me niet nodig om hiervoor een nieuw topic te openen.
    De vraag luidt: Hoe kan ik op mijn iPod (video 30gig) zorgen dat liedjes van een artiest en liedjes van dezelfde artiest met medewerking van .. (ft. T.I. in het vorige voorbeeld) gewoon ook gesorteerd staan onder beide artiesten. Of in ieder geval onder 1 van de artiesten.

Je wilt dus dat als er in artiest ARTIEST A ft. ARTIEST B staat, je het nummer op allebei de artiesten kunt vinden?
    Dat kan niet.

Bijdrager
    Noir

en op 1 van de artiesten?
    ARTIEST A ft. ARTIEST B.

zou ik die op artiest a kunnen vinden?

Bijdrager
    Noir

zou iemand mij daarmee kunnen helpen?
    En ja, ik heb de nieuwste iTunes.

Bijdrager
    JDVM
    ”Noir”

en op 1 van de artiesten?
    ARTIEST A ft. ARTIEST B.

zou ik die op artiest a kunnen vinden?

Ja, alleen dan staat er gewoon ARTIEST A ft. ARTIEST B. (dus gesorteerd op ARTIEST A.)

Bijdrager
    Daysleeper
    Bijdrager
    remisc

Ik ben ook de halve nacht aan het klooien geweest met 1 album dat maar geen verzameling wou worden; 100 nummers apart in coverflow !
    De oplossing: Alle nummers selecteren; toon info; de zelfde naam geven in het vakje album EN het vakje ernaast : SCHIJF 1 van 1. dat laatste maakt er ook 1 album van in coverflow.:-)

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.