10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    SvS

iTunes namen en illustratie aanpassen, tevergeefs

Ik snap er niks van…
    Ik wil bijv. albumillustratie aanpassen en de namen.
    Als ik dat doe (via info venster) dan op OK drukken en vervolgens is het niet verwerkt!
    Paar keer geprobeerd. Ook bij andere album.
    (geen icloud match, gewoon lokaal)
    Wat kan ik eraan doen?

En van een soundtrack zijn er drie covers (aparte albums) aangemaakt, hoe kan ik die samenvoegen tot 1 cover (album) ?

groetjes

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Die soundtrack, is die gemaakt door verschillende artiesten? In dat geval selecteer je alle nummers en zet je in het infovenster aan dat het een compilatie van nummers van diverse artiesten is.

Bijdrager
    MacKevin11

’t Lijkt er op dat iTunes alleen .jpg bestanden accepteert (geen .png, .jpeg of .gif). Tenminste, dat is mijn ervaring.

Bijdrager
    Gekelderd

Hallo!

Zou je even het volgende kunnen nakijken?

1. Aangezien je toch in het infoscherm zit, kan je even kijken of het wel bestandsformaten zijn die afbeeldingen ondersteunen?
    2. Kan je kijken of je cover-plaatjes wel ondersteunde afbeeldingsformaten zijn?

Dit staat allemaal hier uitgelegd mocht je jezelf willen inlezen: iTunes 11 voor Mac: Illustraties toevoegen aan nummers en andere onderdelen

Bijdrager
    SvS

Illustratie:
    Verschillende acties geprobeerd. Wat blijkt?
    Van 1 cd poging gedaan: even hele cd vanuit itunes op bureaublad gezet, cmd-i, unlock (rechtsonderaan) en dan ‘iedereen’ op ‘lezen en schreven’ zetten, nummers weer in iTunes zetten en dan lukt het wel.

Soundtrack nog niet gelukt ondanks bovenstaande oplossing.
    Ga ik weer zoeken.

Bijdrager
    Unlock32

Samenvoegen van 3 cds-tracks enz kan ook door er een schijfnr bij te zetten…
    Veld toevoegen en dan stel je in schijf 1 van 3, 2 van 3 bij de tweede enz.

Bijdrager
    Gekelderd

Van 1 cd poging gedaan: even hele cd vanuit itunes op bureaublad gezet, cmd-i, unlock (rechtsonderaan) en dan ‘iedereen’ op ‘lezen en schreven’ zetten, nummers weer in iTunes zetten en dan lukt het wel.

Je hoeft hier voor niet eerst de muziek op je bureaublad te zetten. Je maakt het jezelf moeilijker dan hoeft. Je kan ook [cmd] + doen op je hele muziekmap in de Finder en dan lezen en schrijven toepassen op die map. Vergeet niet te klikken op het tandwieltje en pas toe op ingesloten onderdelen te doen.

Bijdrager
    SvS

Ha, dank, Gekelderd!

Bijdrager
    Gekelderd

[cmd] + [i] doen*  

Bijdrager
    SvS

Ik snapte t al gelijk;-) maar bedankt nogmaals!

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.