6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    sedikit

[Opgelost] iTunes/Muziekbibliotheek geeft niet goed weer

-Mavericks

-iTunes 12.6.2

Een niet zo’n ernstig probleempje. Niettemin:

-Ik heb een aantal nummers van de zangeres LP gedownload van Spotify. Als ik ze in de bibliotheek plaats (zowel als MP3, alsMP4, maakt niets uit) en de titel, de artiest en het album wil invoeren, lukt dat niet volledig.

Als voorbeeld de volgende invoer via Menubalk/Wijzig:

Titel: House on Fire

Artiest: LP

Album: Heart to Mouth

Albumartiest: LP

Screenshot:

Het probleem:

-wat ik ook invul bij “Album”, er verschijnt uiteindelijk niet in de bibliotheek de album-titel (“Heart to Mouth”), maar òf “LP”, òf “Onbekend album”. Zie sreenshot:

Vraag:

Wat is hier aan te doen? Alvast mijn dank!

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 maand geleden door  sedikit.

Bijdrager
    sedikit

Opgelost!

Als ik niet via

de Menubalk/Wijzig/Toon info, maar

het nummer/selecteer/rechtermuisknop/Toon info:

En dan alles correct invul:

en dan correct ingevuld, blijkt alles wel goed vermeld te staan:

Blijf het toch merkwaardig vinden. Het verschil tussen de ene “Toon info” en de andere”Toon info”.

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand geleden door  sedikit.

Moderator
    Night

Ik heb dat al vaker gemerkt. Net of de ene de bibliotheek-info bijwerkt, terwijl de andere ‘slechts’ de MP3 tags aanpast.

Bijdrager
    sedikit

Night, bedankt voor de troostrijke woorden 😊. Dan ben ik dus niet de enige. Volgens mij kun je dit mankement dan met recht een bug noemen.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Ik probeerde dat te reproduceren, maar dat lukt me niet. Ten eerste heet de optie in mijn iTunes versie 12.9.4.94 „Info nummer” in plaats van „Toon info” (waardoor ik het eerst niet kon vinden … ik ben gewend aan die tweede naam), en allebei geven ze hetzelfde infovenster met dezelfde velden ingevuld.

Bijdrager
    sedikit

@Jakko Westerbeke,

Je hebt gelijk dat de beide (info) vensters hetzelfde zijn. Daarom vind ik het zo vreemd dat het invoeren via nummer selecteren/rechtermuisknop enz wèl lukt. Misschien een ander pad?

En w.b. bij jou “Infonummer” en bij mij “Toon info”: dat is het verschil tussen mijn iTunes-versie en de jouwe.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.