7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    MacT

iTunes muziekbestanden via oude iBook G4 afspelen. Help!

Al mijn muziek (mp3) staat in m’n iTunes map op de iMac (late 2009). Dit stream ik naar m’n heel oude iBook G4 (osx 10.4.11) (2007?) die verbonden is aan m’n ook al heel oude audioversterker. Dit werkt uitstekend. Nadeel: de iMac moet altijd aan staan bij het spelen van muziek.

Wat ik wil is de complete map ‘iTunes’ via een 1 gb HD direct koppelen aan de iBook. De oude iTunes versie die daarop staat (9.2.1, osx 10.4.11) weigert echter het nieuwere bestand ‘iTunes Library.itl’ te lezen (bestand te nieuw voor deze versie).

Wie heeft ideeën om dit toch slim op te lossen???

Bijdrager
    THX-1138

Kan je de muziek bestanden niet gewoon opnieuw toevoegen aan iTunes op de iBook G4 via “Voeg toe aan bibliotheek”?

Bijdrager
    MacT

@thx-1138 Dan zou ik maar 10% van m’n bestanden kunnen plaatsen. Zo’n HD tje uit 2007 had slechts 30 gb opslag:)

Bijdrager
    KarelWillem

Je maakt op de iBook een nieuwe bibliotheek aan de op de nieuwe externe harddisk.

En daarin kun je de muziek zonder problemen opnieuw toevoegen.

Die worden dan aan de bibliotheek op de externe harddisk toegevoegd, niet op je interne harddisk

Bijdrager
    TheBigZ

Inderdaad. Ergens in de iTunes preferences een vinkje uitzetten. (“Add imported music to iTunes library”)

Dan worden er alleen linkjes naar je muziek op de lokale schijf in je iBook opgeslagen.

De muziekbestanden zelf staan op een externe schijf die aan je iBook hangt.

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 6 dagen geleden door  TheBigZ.

Bijdrager
    MacT

@karelwillem @thebigz In jullie voorbeelden worden de afspeellijsten en hoesafbeeldingen denk ik niet meegenomen? Moeten die helemaal nieuw worden aangemaakt of is daar een oplossing voor?

Bijdrager
    KarelWillem

Als ik een nummer vanuit iTunes op het bureaublas sleep, staat daar de hoes gewoon bij.

Dus terugslepen neemt die hoes ook weer netjes mee.

Afspeellijsten kun je ook exporteren b.t.w.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.