9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    patrick68

iTunes: muziek verdwenen en toch niet

In iTunes heb ik het volgende probleem:

Ik heb al mijn CD’s als speellijsten in iTunes staan. Nu ben ik erachter gekomen dat sommige complete albums ‘verdwenen’ zijn. Als ik de betreffende CD opnieuw importeer vraagt iTunes of ik de ‘oude’ bestanden wil overschrijven. Blijkbaar staan ze dus nog wel ergens.

Ik heb zojuist Tinkertool geinstalleerd en ondanks die tool kan ik de mappen met ‘verdwenen’ albums niet terugvinden.

Heeft iemand dit ook al eens voorgehad? Is er een oplossing?

Bijdrager
    nookie

Kijk eens in je Itunes music map. Ik neem aan dat je al je muziek daar hebt staan.
    Het kan zijn dat die verdwenen albums in de map ”verzamelingen” staat.
    Zie je de nummers ook niet staan in je iTunes zelf dan.
    Vreemd dat hij zegt dat hij ze kan overschrijven.
    Of zie je ze wel in je iTunes staan, maar niet in je iTunes music map zelf.
    Dan kan je op een track staan en dan :apple: R intoetsen.
    Dan kom je in de desbetreffende map waar iTunes de mp3 naartoe linkt.

Bijdrager
    patrick68

De speellijsten zijn zichtbaar in iTunes, maar hij geeft de nummers met een uitroepteken aan. Appeltje R werkt dan ook niet. In de map iTunes muziek staan ze niet, evenals in ‘verzamelingen’.

Moderator
    unSOUND

Heb je bestanden met de finder verplaatst naar andere mappen ?

Bijdrager
    jackybe67

Als er een uitroepteken staat zijn jouw muziekbestanden ofwel verplaatst of heb je ze weggegooid!!

Bijdrager
    Elstar

Ik krijg toch de indruk dat hier een gevalletje spraakverwarring aan de hand is.

”patrick68″

Ik heb al mijn CD’s als speellijsten in iTunes staan.

In speellijsten staan geen muziekbestanden maar alleen een soort aliassen naar die bestanden. En speellijsten zijn niet onder de map iTunes vinden, maar die staan in het bestand iTunes Library.

Ik neem aan dat je om al die afspeellijsten samen te stellen een zoekactie hebt gemaakt met slimme afspeellijsten (of automator of een script). Misschien werkt die zoekactie niet meer.

Zoek eens met spotlight in finder naar die bestanden. Staan die nummers nog wel ergens op de harddisk?
    En zo ja: Heb je misschien in de finder mapnamen veranderd, of per ongeluk met mappen gesleept?

Als je met spotlight niks vind, dan moet je die nummers als verloren beschouwen. Hoewel, je hebt de cd’s nog.

Bijdrager
    nookie

Wat is trouwens het nut om je cd’s als afspeellijsten te maken.
    Elke cd is dus een aparte afspeellijst??
    Dat is toch dubbelop.
    :apple: B en je hebt ook je cds op artiest en cd staan.

Ik snap dit soort afspeellijsten niet helemaal.

Offtopic:

Op mijn werk zie ik ze dat ook doen.

Artiesten als afspeelijsten………….
    Geen selectie aan nummers, alle cd’s van 1 artiest als afspeelijst.
    :appel: B, artiest selecteren en je hebt hetzelfde.
    Of inderdaad, een cd als afspeelijst.
    Hoe rommelig wil je het hebben.

Bijdrager
    patrick68

Ik vind het gewoon overzichtelijk als ik al mijn Nick Cave cd’s (stuk of 20) per cd als aparte lijst zet. In totaal heb ik maar zo iets van 750 cd’s .Dat is mijn keus en offtopic.

Ik denk inmiddels te weten wat er aan de hand is. De muziekbestanden stonden op een externe schijf, die problemen ging vertonen. Diskwarrior heeft de beschadigde schijf opnieuw gebouwd en zo heb ik de bestanden kunnen redden. Maar ik denk dat er een fout in het xml bestand is geslopen.

Het blijft natuurlijk wel raar dat ik de bestanden via de finder niet zie, maar als ik cd opnieuw importeer de vraag krijg of ik de huidige bestanden wil overschrijven. Zou met het xml bestand te maken kunnen hebben?

Bijdrager
    Turbanus

Niet teveel zaken door elkaar gooien hier nu. de TS heeft een vraag en het moet wel overzichtelijk blijven.
    Pas op met de nummers die nu met een uitroeptekentje in je lijst staan. Maar als ik me niet vergis kun je ze wel selekteren en “opnieuw importeren” aangeven, zzodat alles weer wordt hersteld.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.