10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    mrsenne

iTunes muziek toevoegen?

Hallo allemaal!

Ik heb afgelopen maand een MacBook gekocht. Ik ben dus bezig met de overstap van Windows naar Mac OS.
    Ik ben helemaal tevreden en ben blij dat ik nu alles voor elkaar heb en alles een beetje snap. Ik heb alleen 2 probleempjes en ik hoop dat jullie mij daar mee kunnen helpen.

Vraag 1

Ik heb mijn nieuwe cd van de top40 op mijn MacBook gezet. Waneer ik deze cd in I-Tunes sleep dan maakt hij een map aan voor elke artiest. Er staan iets van 20 nummer op deze cd en ik krijg dus 20 mappen in mijn I-Tunes. Dit is niet gemakkelijk en zo is het geen orginele top40 cd. Weet iemand wat ik moet doen? Ik heb geen losse nummers maar alleen cd’s. Op deze manier ben ik mijn overzicht een beetje kwijt.

Vraag 2

Ik heb gister ook meteen een Ipod gekocht omdat ik las dat dit het beste zou samenwerken met Apple.
    Alleen heb ik gister de laatste bestanden over gezet van Vista naar Leopard. Mijn probleem is alleen dat ik gister in Vista heb gekozen om hem te formateren anders wilde Vista niks met mijn schijf doen. Nu is het zo dat mijn Ipod Nano geen muziek meer ziet waneer ik muziek erop zet.

Heb misschien wat domme fouten gemaakt met mijn overstap maar het is toch allemaal even uitzoeken. Verder is de overstap helemaal goed gegaan en zit er zelfs aan te denken een I-Mac er bij te kopen.

(Ik heb voor dat ik deze post heb geplaats eerst op google en op dit forum gezocht alleen kon ik niet een precies vergelijkbaar probleem vinden)

met vriendelijke groet,

mrsenne

Bijdrager
    Lesliedec

Hey,

Wat betreft het importeren van die CD:

Je kan je muziek in iTunes op verschilende manieren benaderen…via het Genre, De artiest, het Album,… Momenteel sta jij waarschijnlijk op de Artist-view…en wat je dus zoekt is album-view (te kiezen bovenaan)

Wat betreft je iPod: Deze gewoon even aansluiten aan je Mac. Deze zal dan vragen om hem te formatteren (ja op zeggen) en vervolgens gaat iTunes vragen of hij je muziek (of een selectie ervan) op je iPod mag zetten (ja op zeggen)…

Achteraf kan je zelf de muziek die naar de iPod wordt gesynchroniseerd verder specificeren

Bijdrager
    RJ

Heb je je cd op de normale manier geimporteerd?

Cd erin doen, dan komt er een popup bij iTunes, wilt U deze cd importeren, en dan op ja.
    Als je het op die manier doet zou het goed moeten gaan, als dit niet goed gaat kan je er voor kiezen om bij je verzamel cd’s de info te bewerken. dat doe je door rechtermuisknop (of ctrl klik)–> info daar zet je de naam van het album overal hetzelfde, daar kan je invoeren hoeveelste nummer het is van de totale hoeveelheid nummers en als het een dubbelcd is kan je ook het schijfnummer invoeren.

Over je iPod: je kan je iPod maar met 1 pc (mac is ook een pc) synchroniseren. Je moet de iPod dus eerst wissen. Dit kan je doen door je iPod aan te sluiten op je mac, als het goed is geeft je iTunes dan aan dat de iPod al met een andere pc is gesynchroniseerd. En vraagt of je de iPod wilt wissen, dat moet je dan doen. Daarna kan je de iPod synchroniseren met je mac.
    Als dat niet gebeurt, kies dan voor herstellen. Als je je iPod aansluit, word deze zichtbaar in iTunes bij apparaten. (in de linkerkolom) Klik op je iPod en druk op herstellen. Op deze manier word ook de iPod gewist en dan kan je hem weer gebruiken.

Succes!

Bijdrager
    nookie

Allereerst welkom op het forum.

Wat je denk ik bedoelt is dat je in je map ‘iTunes Music’ allemaal losse mapjes hebt staan van de top-40 cd.
    Als je nu eens al de nummers selecteert in iTunes, dan :apple: i doet, dan krijg je een medling of je alle nummers wilt wijzigen en of dat de bedoeling is. Ja dus.
    Dan ga je in het venster INFO onderaan naar ‘maakt deel uit van verzameling’ en klikt deze optie aan. Het is nou eenmaal een verzamel cd.
    Dan heb ik het idee dat de complete cd keurig in een mapje VERZAMELINGEN komt te staan in ‘iTunes Music’ met de naam top 40 of hoe de cd ook mag heten.

Zoek maar eens op dit forum: itunes verzamelingen.
    Dan krijg je wel wat topics hierover.
    Als voorbeeld: iTunes verzamelingen

Bijdrager
    Nietzman

Naast het vinkje bij “deel van een compilatie” onder iTunes hoor je je eigenlijk niet druk te maken over hoe het in mapjes geordend is. In feite heb je gewoon niets in die mappen te zoeken, muziekbeheer doet iTunes wel voor je.

Bijdrager
    vanhyfte.johnny

Op de eerste vraag:
    Je kan ook bij album artiest voor alle liedjes hetzelfde invullen.
    Vb ‘Various Artists’ of de naam van de CD.
    Zo ziet iTunes al deze liedjes samen als 1 CD.
    Dan krijg je ook maar 1 keer deze albumart te zien in coverflow.
    Anders krijg je voor elke artiest apart de cover te zien.

Een nadeel van deel van verzameling aan te vinken is trouwens
    dat alle verzamelalbums dan samen komen te staan. Ook in coverflow.

Inactief
    Anoniem

Help nee zeg, vervang de artiesten niet door Various Artists….. !
    Zonde.
    Gewoon het vinkje gebruiken bij verzamelingen of compilations.
    Eventueel kan je bij album artiest Various Artists zetten.

Bijdrager
    mrsenne

hallo,

Ten eerste bedankt voor de snelle reacties. Ik kom net thuis en heb meteen even gekeken. Helaas zonder succes.
    Ook wat nookie zei heeft niet geholpen jammer genoeg. Ik wil dus gewoon simel een overzicht van mijn cd’s hebben. Ik heb hem nu op albums staan en heb 1 cd (top40) geimporteerd. Nu heb ik dus ongeveer 20 cd’s (20 mapjes) in mijn itunes staan. Elk nummer uit mijn verzamel cd krijgt dus een eigen map. Ik heb itunes dus op albums weergeven staan en elk nummer word dus weer gegeven als een cd. Waneer ik op artiesten weergeven klik dan krijg ik wel netjes alle artiesten te zien en hoeveel nummer is daar van hem. Toch heb ik liever dat als ik een cd koop dat ik ook kan zeggen in itunes. ik wil van die artiest dat album luisteren. Wel jammer dat het wat lastig is zo.

Bijdrager
    essiw

je zou et in een apparte lijst kunnen plaatsen, maareuh de album naam is toch dan “top-40” of zijn de album namen van de bands zelf? als dat zo is zou ik gewoon wat ik al eerder zij et in apparte lijsten stoppen ( + N)

Bijdrager
    JDVM

Probeer dit eens:
    Selecteer alle nummers van je album door het √©√©rste nummer aan te klikken, dan shift in te drukken en in te houden en het laatste nummer aan te klikken. Dan :apple: + i en bij Album en Album-artiest hetzelfde invullen. Bij Album-artiest zou ik in jouw geval “Top 40” invullen ofzo.

Let op: aan het veld Artiest niets veranderen, deze kun je voor elk los nummer anders houden.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.