6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Mr.Mark

iTunes muziek op harde schijf > scriptje voor controle?

Ik heb al mijn muziek op een externe harde schijf staan en elke keer als ik bijvoorbeeld een filmpje wil kijken via front row dan start hij mijn itunes op en prompt hij dat de map iTunes in de foldr Muziek niet gevonden kan worden.
    Elke keer als dat komt dan moet ik de alias ‘iTunes’ die ik daar geplaatst heb her noemen naar “iTunes alias” en een andere map die ik er al had staan weer terugnoemen naar “iTunes” zodat iTunes geen prompt meer geeft dat hij zijn muziek niet kan vinden.

Mijn vraag is dus eigenlijk:
    Is er iemand die voor mij een script kan maken die bij het starten van iTunes checked of hij de muziek kan vinden of niet (ext. HD aangesloten?) zo niet, dat hij dan automatisch overschakeld naar een andere map. Zo wordt voorkomen dat ik telkens op en nieuwe die mappen moet hernoemen en dan pas FR kan opstarten om een film te kijken.

Moderator
    unSOUND

Die alias zou daar gewoon moeten staan, die melding krijg je immers alleen als de externe schijf niet is aangesloten. Dat is puur een iTunes probleem. Waar waarom kijk je dan ook je films via iTunes ? FrontRow heeft immers de optie Films, waarbij je films uit je thuismap kunt afspelen…

Bijdrager
    Mr.Mark
    ”unSOUND”

Waar waarom kijk je dan ook je films via iTunes ? FrontRow heeft immers de optie Films, waarbij je films uit je thuismap kunt afspelen…

Ik kijk ook mn films via FR, maar dan speelt FR ze alsnog af via iTunes. Want als ik FR opstart, film open en bekijk en daarna weer FR afsluit dan staat iTunes geopend.
    Daarom duurt het bij mij waarschijnlijk ook altijd zo lang dat mijn films geladen zijn, omdat hij de map iTunes niet kan vinden.

Bijdrager
    Leander
    ”Mr.Mark”

… Elke keer als dat komt dan moet ik de alias ‘iTunes’ die ik daar geplaatst heb her noemen naar “iTunes alias” en een andere map die ik er al had staan weer terugnoemen naar “iTunes” zodat iTunes geen prompt meer geeft dat hij zijn muziek niet kan vinden.

Hierboven omschrijf je zelf de oorzaak van het probleem. iTunes verwacht in de map “Muziek” namelijk maar één bestandje met de naam “iTunes” (kan een map of een alias zijn). Maak ofwel één map met de naam “iTunes” waar al je muziek en films in zit òf start iTunes op met ingedrukte alt-toets en maak een keuze uit meerdere iTunes mappen.

Moderator
    unSOUND
    ”Mr.Mark”
    ”unSOUND”

Waar waarom kijk je dan ook je films via iTunes ? FrontRow heeft immers de optie Films, waarbij je films uit je thuismap kunt afspelen…

Ik kijk ook mn films via FR

Dat bedoel ik niet.

Staan je films in iTunes, of in de map “Films” van je thuismap ?

Bijdrager
    Mr.Mark
    ”unSOUND”
    ”Mr.Mark”
    ”unSOUND”

Ik kijk ook mn films via FR

Dat bedoel ik niet.

Staan je films in iTunes, of in de map “Films” van je thuismap ?

In de map Films. In mijn iTunes heb ik alleen maar muziek en iPod games staan.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.