9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    RalphvRoekel

iTunes muziek nummeren

Hallo,

Even een vraagje
    Hoe kan ik mijn muziek in iTunes nummerer van, in dit geval, 1 tot 2000 (top 2000) zonder dat ik dit handmatig moet doen…

Bijdrager
    Vinhelper

Alles naar een afspeellijst slepen?

Als dat niet werkt, dan weet ik het niet, maar ben er benieuwd naar het antwoord.

Bijdrager
    nookie

Wil je in de naam van de track zelf een nummer, of wil je een echte tracknummer tag hebben?
    In beide gevallen kom je een stuk verder met deze site: http://dougscripts.com/itunes/
    Wel even zoeken. Staat er vast en zeker tussen.

Bijdrager
    KarelWillem

Het IS toch genummerd?? Dus je moet alleen de sorteervolgorde aanpassen.

Inactief
    Anoniem

Mijn bijdrage in deze is als nutteloos gekwalificeerd door iemand die er verstand van schijnt te hebben.

Bijdrager
    RalphvRoekel

Ik heb deze liedjes gedownload. Ik heb ze dus niet van cd. Ze hebben dus willekeurige nummers. Maar ik wil ze allemaal hernummeren van 1 tot en met 2000. Hoe kan ik dit dan in een paar klikken doen??

Bijdrager
    KarelWillem

Nou, ik denk ‘niet‘.

Er is geen CD in de lijsten die er mee vergeleken kan worden, dus ergens online automatisch je gegevens vandaan halen kan niet.

En hoe wou je dit automatiseren?
    Wat is 1, wat is 2, wat is 3, etc.
    Volgens mij wordt dat toch een probleem.

Als de volgorde van nummers niet uitmaakt en het puur gaat om 2000 cijfers geven aan 2000 nummers kun je dit doen:

…you can make short work of adding them one at a time by using the Next button in the Info window. After typing “1” on the first track, click Next. Your cursor remains in the Track field so you can type “2” and click Next, and so on.

Maar dat betekent dus wel 1999 keer (!) klikken.

Bijdrager
    RalphvRoekel

okee, bedankt

Bijdrager
    PeterV

Met de volgende scripts van Doug’s AppleScripts for iTunes kun je muziek eenvoudig hernummeren:
    Albumize v2.0: This script re-numbers the track number and track count tags in every track in the selected playlist to their current Play Order and, optionally, enters a new Album Name for every track.
    Albumize Selection v2.0: This script re-numbers the track number and track count tags of each selected track to its current Play Order and, optionally, enters a new Album Name for every track.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.