5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    bonestaak

Itunes (muziek) gaat zichzelf steeds weer op de hoofdschijf installeren

Ik heb onlangs vele uren nodig gehad om mijn Itunes opnieuw in te stellen, mijn oude afspeellijsten ben ik kwijt.  Ik heb de link naar de map op mijn Synology gezet, maar om de een of andere reden zet itunes steeds weer de muziekmap naar de schijf van mijn Mac mini.  Dit is een mini 2018 dus met een dure ingebouwde schijf.  Niet de bedoeling om te gebruiken voor de opslag van mijn muziekbestanden.  Ik heb ook wel Plex maar die werkt leuk voor video achtige bestanden maar voor enkel muziek heb ik tot op heden nog geen betere app gezien dan Itunes temeer omdat je daar gewoon heel veel afspeellijsten in kan maken en je niet steeds opnieuw daarbij voor elke song een mp3 krijgt, wat in de meeste andere programma’s wel is. Afgezien van dat ik nu al mijn afspeellijsten kwijt ben moet ik eigenlijk dus ook weer opnieuw alle bestanden weer binnenhalen. Iemand een idee voor de beste oplossing?  of een hulpprogramma waarmee je heel gemakkelijk al je muziek ordent in Itunes?

Bijdrager
    Lodewijk_Ramon

Heb je in Music->Voorkeuren->Bestanden de locatie van de map “Music Media” aangepast?

Bijdrager
    bonestaak

Ja, maar na een paar dagen staat die weer terug op /music  dus op de mini zelf

Sleutelbeheerder
    Night

Maak een alias aan van de muziekmap op de NAS en plaats die op de plek waar Music de map steeds opnieuw aanmaakt (wel eerst even die map weghalen).

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Dit is een probleem dat ik ook wel eens tegenkom — ik heb ook die map op een NAS staan, en soms ontdek ik ook dat iTunes geïmporteerde bestanden ineens op m’n interne schijf gezet heeft. Ik denk dat het komt omdat de verbinding met de NAS weggevallen geweest is en iTunes daarom terugvalt op de interne schijf. Met de hand opnieuw instellen in de voorkeuren van iTunes is de enige oplossing, denk ik.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.