15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Juvade

iTunes (muziek) aankopen op Apple TV 3

Hallo,

Ik heb sinds kort een Apple TV 3. Via de optie Hoofdscherm > Muziek > Nummers
    kan ik mijn aangeschafte muziekbestanden raadplegen, maar … ik zie maar 2 nummers !?!

Terwijl ik toch echt 151 nummers in de iTunes Store heb gekocht. Wat doe ik verkeerd?
    Uiteraard ben ik ingelogd met dezelfde Apple ID waarmee ik de nummers heb gekocht.
    Ik heb geen iTunes Match (en dat ben ik ook niet van plan).

Ik heb me helemaal suf gezocht op diverse fora en de apple website, maar kan niets
    vinden. Ook heb ik via Beschikbare downloads alles gedownload. Ik heb zelfs alle nummers
    uit iTunes verwijderd en opnieuw gedownload.

Wat me opvalt is dat de oudere nummers (sinds 2004 gekocht met Fairplay 1/2 zijn
    uitgerust) en dat de 2 nummers die ik wel kan zien geen Fairplay lijken te hebben.

Wat kan ik doen om al mijn (aangekochte) nummers te beluisteren?

Bijdrager
    eugy

Itunes match nemen of naar menu computers -> muziek gaan.

Succes

Bijdrager
    Juvade

Hoi Eugy,

Bedankt voor je reactie. Helaas is het symptoombestrijding. Graag pak ik de bron van het probleem aan.
    Waarom worden mijn aankopen niet weergegeven in iCloud?

Gr. Juvade

Bijdrager
    eugy

Daar heb je itunes match voor nodig, en die wil je niet aanschaffen zeg je dus dan zal je toch echt via thuisdeling moeten werken.

Bijdrager
    Juvade

Om je aankopen via de Apple TV 3 en iCloud te beluisteren heb je toch geen iTunes Match nodig? Mijn andere 2 aankopen doen het toch ook gewoon? iTunes Match is alleen bedoeld voor niet-iTunes Store aangekochte muziek, zoals je eigen geimporteerde cd’s.

Bijdrager
    eugy

Je aankopen kunnen niet op de Apple tv worden afgespeeld. Met een omweg is dit wel mogelijk via de cloud (itunes match). Je zult in jouw gevaal dus via thuisdeling moeten werken.

Bijdrager
    Juvade

Ik ben niet geïnteresseerd in de oplossing, ik wil weten WAAROM ze niet afgespeeld worden?

De 2 nummers die het wel doen zijn aangekocht per 7-11-12 (Wallpaper van Staygold) en
    30-04-10 (Fly – 2 Brothers on the 4th floor).

De overige 149 aankopen zijn van voor 05-06-08. Heeft het met de Fairplay beveiliging te maken?
    Of gewoon met de datum van aankoop?

Bijdrager
    eugy

Het is heel makkelijk: wat niet kan, kan niet. Waarom? Stuur een mailtje naar Apple.

Inactief
    Anoniem

Heeft zeker met die Fairplay (1 en 2) te maken. Veel topics op internet hierover, echter nergens een oplossing te vinden. Volgens mij dus een bug.
    Je zou evt de Fairplay-DRM kunnen verwijderen.

Zie: Requiem 4.1 – Remove iTunes DRM (FairPlay) from music, video and books

Bijdrager
    Juvade

eugy 1 uur geleden #
    Het is heel makkelijk: wat niet kan, kan niet. Waarom? Stuur een mailtje naar Apple.

Als je het antwoord niet weet, reageer dan gewoon niet …

JV65 … Bedankt, dat is nou een constructieve post, daar kan ik iets mee!

Bijdrager
    Beech

Muziek via ATV:
    1. Via iTunes Match
    2. Via iTunes op je Mac, via deling.
    3. Via Muziek op een iDevice met streaming.

iTunesMatch is voor alle muziek, ook gekochte, die gematched is met de iTunesbibliotheek op je Mac. Heb je twee Macs met elk een iTunesbibliotheek dan moet je kiezen welke bibliotheek je wilt matchen.

Vraag: waar staan de aangekochte nummers die je niet kunt afspelen ?

Bijdrager
    Niels

@eugy heeft gelijk: de enige manier om dit te doen is via iTunes Match. De Apple TV kan namelijk op twee manieren muziek afspelen:
    1) direct vanuit de cloud, a.k.a. iTunes Match
    2) via thuisdeling via je Mac

Ben je het er niet mee eens, zoek het dan lekker uit en ga lekker op een ander forum lopen zeiken. Je zult toch steeds hetzelfde antwoord krijgen.

Bijdrager
    Juvade

@Beech
    De aangekocht nummers die ik niet kan afspelen staan op de Mac. Via Thuisdeling kan ik deze dus reeds
    prima afspelen. Maar dat is niet wat ik wil. Ik wil ze rechtstreeks vanaf Hoofdscherm > Muziek afspelen.

@NielsDam

Hoe verklaar je dan dat ik 2 nummers wel direct uit iCloud kan afspelen, zonder iTunes Match ??

Er staat letterlijk: “Zodra je in iTunes op “Koop” tikt, automatisch nieuwe aankopen downloaden naar AL je apparaten (dus ook Apple TV, die deze rechtstreeks uit de iTunes Store streamed)

Nogmaals: ” Met iTunes in the Cloud is al je muziek die je in de iTunes Store koopt, automatisch op al je apparaten beschikbaar.”

Bijdrager
    Beech

Het lijkt mij simpel: Apple beschouwt Apple TV niet als een apparaat.
    En verder zou ik naar deze discussie willen verwijzen. Er zijn nog talloze andere, zoals al eerder is opgemerkt.

Bijdrager
    Juvade

Nou, ik weet niet wat er veranderd is, maar alle 151 nummers staan erin. Ik heb de Apple TV een keer opnieuw opgestart,
    ook heb ik alle nummers uit iTunes verwijderd, allemaal uit de prullenbak verwijderd en opnieuw gedownload via iTunes > iTunes Store > Aankopen (verstopt onder snelkoppelingen, rechter deel van het scherm) > alle nummers > en dan alle 151 opnieuw aanklikken voor download.

Wel grappig dat het genre niet opnieuw meekomt, maar op de een of andere manier in de iTunes Library onthouden wordt,
    welk genre ik daar zelf aan heb gegeven. Nieuwe album art en nieuwe titels komen wel mee (bijvoorbeeld van Chinese muziek
    die vroeger engelse titel had en nu origineel Chinees … leuk, want daar kan ik dus niets mee).

Dus nogmaals voor de duidelijkheid: je hoeft GEEN iTunes Match te kopen, voor nummers die je al gekocht had in de iTunes Store!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.