20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    Timpie

iTunes Music Store niet populair in Nederland

Hey,

Ik las net op teletekst dat Milow op 1 stond in jullie iTunes Music Store maar hij zei zelf dat dat niks voorstelde aangezien de iTunes Music Store niet populair is in Nederland. Met 600 downloads/week sta je op 1:o Hoe komt het dat jullie amper iets downloaden uit de iTunes Music Store en wat gebruiken jullie dan als alternatief?

Hier is het nieuwsbericht:

De Belgische singer-songwriter trad afgelopen maandag ook op in het programma “De wereld draait door” en lijkt nu eindelijk door te breken in Nederland. “Ik ben er exact een jaar geleden aan beginnen sleuren”, lacht hij op Studio Brussel.

Echt rijk wordt hij er voorlopig nog niet van: “In België is iTunes enorm populair. In Nederland gaat het om veel kleinere bedragen, het gaat om zo’n 600 downloads per week.”

Tim

Inactief
    Anoniem

Geloof ik niets van ..

Bijdrager
    KarelWillem

En dat roept die zanger?
    Wat is zijn bron? Hoe komt hij aan die informatie?

En dat is op zich ook weer niet zo gek met miljoenen nummers.

Als elk nummer er tientallen of honderden per week zou verkopen keer x-miljoen?
    Dan kun je i.d,d, met 600 verkochte nummers op 1 komen.

het is geen top-40 van nieuwe nummers. Het is een winkel met vele miljoenen nummers.

Bijdrager
    Timpie
    ”KarelWillem”

En dat roept die zanger?
    Wat is zijn bron? Hoe komt hij aan die informatie?

En dat is op zich ook weer niet zo gek met miljoenen nummers.

Als elk nummer er tientallen of honderden per week zou verkopen keer x-miljoen?
    Dan kun je i.d,d, met 600 verkochte nummers op 1 komen.

het is geen top-40 van nieuwe nummers. Het is een winkel met vele miljoenen nummers.

Ja die zanger roept dat en ik denk niet dat hij zoiets zou zeggen als hij het niet zeker wist he:) Ik vind 600 nummers/ week anders toch verschrikkelijk weinig hoor, zelfs met je uitleg :s

Bijdrager
    KarelWillem

Het is maar net hoe en wat je leest hé? :wink:

Als er in een week – ik roep maar wat – 100.000 nummers worden gedownload, dan kan iemand met 600 nummers toch de download-topper van de week zijn.

Dat ligt maar helemaal aan over hoeveel nummers die 100.00 downloads verdeeld is in die week.
    Zijn het 23 verschillende nummers of 75.000?
    Dat maakt nogal een verschil.

Zolang je dat niet weet, zegt dat getal van 600 downloads helemaal niets.

Bijdrager
    Josebo.

Ik geloof er ook niets van. 600 downloads per week is helemaal niets.
    Zijn er trouwens nergens cijfers over de Music Store bekend?

Bijdrager
    Jor1

millow wie?

Bijdrager
    pinkie
    ”KarelWillem”

Als er in een week – ik roep maar wat – 100.000 nummers worden gedownload, dan kan iemand met 600 nummers toch de download-topper van de week zijn.

Dat ligt maar helemaal aan over hoeveel nummers die 100.00 downloads verdeeld is in die week.

Inderdaad, je roept maar wat.

Bijdrager
    TandMac
    ”Jør”

millow wie?

Milow die !

http://www.youtube.com/watch?v=bj9yInHp0H4

Bijdrager
    Rolf

WTF is Milow ?

Bijdrager
    Delars

ik zelf heb al mijn muziek gekocht in itunes of geimporteerd van cd’s. hoe zit dat met de rest van omt? ik zelf heb altijd het idee dat bijna alle nl’s illegaal downloaden…

Bijdrager
    sypie
    ”Timpie”

Hoe komt het dat jullie amper iets downloaden uit de iTunes Music Store en wat gebruiken jullie dan als alternatief?

Zolang er nog genoeg, minder legale, wegen zijn te bewandelen… (ze zijn in ieder geval zonder DRM..)

Moderator
    unSOUND
    ”Delars”

ik zelf heb al mijn muziek gekocht in itunes of geimporteerd van cd’s. hoe zit dat met de rest van omt? ik zelf heb altijd het idee dat bijna alle nl’s illegaal downloaden…

illegaal muziek downloaden kan niet eens in Nederland. Maar hoe kom jij aan dat idee dat wij dat “allemaal” doen ? Want OF je hebt een enquête gehouden, OF je roept maar wat.

Bijdrager
    KarelWillem
    ”pinkie”
    ”KarelWillem”

Inderdaad, je roept maar wat.

Ik roep degene die mijn theorietje wil weerleggen graag op, om een aannemelijk alternatief bij elkaar te verzinnen.

Moderator
    unSOUND
    ”Timpie”

In Nederland gaat het om veel kleinere bedragen, het gaat om zo’n 600 downloads per week.” [/i]

Bedoelt die Milow niet gewoon 600 downloads van zijn nummers ? Want in Nederland gaat het qua downloads uit de store echt wel harder dan 600 downloads totaal per week.

Bijdrager
    KarelWillem

Spuit 11. :wink:

Ja, dat lijkt me wel.

Je hebt mijn hele uiteenzetting vast niet helemaal tot je laten doordringen. :mrgreen: :D

Moderator
    unSOUND

Herhaling is de kracht van de reclame, toch ? :innocent:

Bijdrager
    sally

Om nog eens een ijzersterke redenatie op te hangen: iTunes kan in Nederland niet populair zijn want ik heb er nog nooit wat gekocht.

Bijdrager
    Timpie
    ”unSOUND”
    ”Timpie”

In Nederland gaat het om veel kleinere bedragen, het gaat om zo’n 600 downloads per week.” [/i]

Bedoelt die Milow niet gewoon 600 downloads van zijn nummers ? Want in Nederland gaat het qua downloads uit de store echt wel harder dan 600 downloads totaal per week.

Ja, hij bedoelt dat zijn nummer 600x gedownload is deze week en dat hij daarmee op de eerste plaats staat.
    Stel je voor, maar 600 nummers in totaal, je zou het nog erger maken;)

Maar Ik vind het gewoon verrassend dat je met 600 downloads op de eerste plaats kan komen in de itunes music store :s

Bijdrager
    Joffry

Enkele jaren terug heb ik aardig wat gedownload uit de iTunes Music Store. Echter na enige probleempjes met het DRM ben ik er langzaamaan mee gestopt.

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.