5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Sylvester

iTunes (Music) converteren lukt niet

Ik heb een aantal bibliotheken vanuit Mojave. In het verleden heb ik er een paar omgezet, heel simpel. Wel een probleem met de omzetting van de album art, maar dat is een ander probleem.

Als ik nu een bibliotheek open door de .itl library te openen, dan vraagt hij als volgende stap waar hij de nieuwe muziek bibliotheek mag neerzetten. Tot zover ok.

Daarna geeft hij een foutmelding:

Je kunt de muziekbibliotheek nu niet wijzigen omdat de huidige bibliotheek in gebruik is door een apparaat

en verder gebeurt er niks.

Ik weet in de verste verte niet wat er verbonden is met die bibliotheken. Er is nergens een apparaat dat mijn OUDE libraries gebruikt.

Ik vermoed dat dit ergens een fout is?

error

• Dit onderwerp is gewijzigd 3 weken, 5 dagen geleden door Sylvester.
    Bijdrager
    fnk

Staat Home Sharing aan in jouw iTunes, dat zou voor deze mededeling kunnen zorgen, AppleTV of zo?

Anders kun je ook van het netwerk loskoppelen en dan proberen.

Bijdrager
    Sylvester

Loskoppelen van het netwerk gaat niet omdat ik de iTunes heb opgedeeld. De library staat op mijn Macbook en de muziek staat op een netwerk volume. Dat is een optie/mogelijkheid van de vorige iTunes.

Ik heb even getest met een backup van één of andere iTunes library die ‘volledig’ is, dus library en muziek in één map.

Deze heb ik even naar de Macbook gekopieerd, netwerk verbroken, en dan geprobeerd om deze te openen met de nieuwe app ‘Muziek’.

Zelfde probleem, zelfde error.

Er moet dus iets in mijn OS zijn, of in Muziek zelf?

• Deze reactie is gewijzigd 3 weken, 4 dagen geleden door Sylvester.
    Moderator
    Night

Zie de [update] in de opening post. Gebruik je verder nog een iPhone, Apple Watch, iPad, etc. met dezelfde Apple ID?

Catalina Music can’t switch between multiple music libraries from MacOS

en

https://support.apple.com/nl-nl/HT210230

Bijdrager
    Sylvester

Ja klopt die twee had ik net gevonden, 1 van de weinige hits op Google als je hierop zoekt.

Ondertussen is het voorlopig terug ok maar weet niet precies hoe het komt. Ik heb die aanwijzingen gevolgd. WiFi uit, herstart, WiFi aan, en daarna ging het.
    het zal er wel iets mee te maken hebben maar als ik nu rechtsteeks op Muziek klik vindt hij zijn (vorig geopende?) library niet. Met de optie toets kan ik nu wel libraries openen.
    Wat een gedoe met iTunes en muziek. Tijd om iTunes vaarwel te zeggen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.