4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    RobbyH

Itunes music cloud downloads dubbel in itunes bib, hoe verwijderen?

Hi all,

Ik merk dat een aantal songs die ik heb gekocht via itunes nu dubbel in mijn bibliotheek staan, nl. een keer op harde schijf en een andere keer met dan het wolkje van de cloud erbij om eventueel te downloaden. Meestal zijn het dan songs waarvan ik in de tags iets heb veranderd, nl. een toevoeging onder opmerkingen zoals “Hits van 2011”. Nu vind ik dat lastig dat die songs er twee keer in mijn bibliotheek staan, dus gewoon gedownload en op zijn plaats en dus ook met het wolkje ernaast. Hoe krijg ik die “dubbels” met dat wolkje weg? Die aanvinken en wissen is blijkbaar geen optie want dan vraagt Itunes of de songs in de aankopen wil verbergen…Ben ik dan die song kwijt als ik bv. hem wil opnieuw downloaden? Andere optie: de songs downloaden en ze vervolgens uit bibliotheek verwijderen lukt ook niet. Verwijderen gaat wel maar dan staan ze er terug met het wolkje….

Hoe krijg ik die “dubbels” dus weg met het wolkje zonder dat ik ze ook in de aankopen of in de cloud kwijt ben?

Alle tips welkom.

Robby

Bijdrager
    Beech

Heb je iTunes Match ?
    En waar kijk je ? Je hebt deze topic geplaatst in iOS, dus kijk je op de iPad, iPhone, iPod ? En hoe heb je de spullen gekocht ? Op je Mac, iPad, iPhone ? Graag wat meer duidelijkheid.

Inactief
    Anoniem

Aankopen verbergen/tonen maakt je aanopen niet ongedaan:

http://support.apple.com/kb/HT4919?viewlocale=nl_NL

Als je de tags aanpast kan het zijn dat die aanpassing ervoor zorgt dat iTunes het bestand niet herkent als zijnde hetzelfde in de cloud. Vandaar dat het de nummers opnieuw aanbiedt. Je kunt de aangepaste nummers (waar je de tags hebt toegevoegd) verwijderen.

Je kunt bij voorkeuren > Store “Toon aankopen in iTunes in de Cloud” ook uitzetten.

Bijdrager
    RobbyH

Bedankt alvast voor de reacties.
    @ Beech: de “wolkjes” tracks verschijnen in mijn itunes bib op de computer (pc). Op Iphone en Ipad verschijnen ze niet en staan de aangekochte downloads zoals het hoort gedownload op de harde schijf. Ik heb geen iTunes Match (bib is groter dan 25.000 items).

@GeenMorgenrood. Bedankt voor de tip. De downloads met wolkjes verwijderen en dus verbergen in de aankopen werkt soms niet soms wel als ik ze verberg en weer toon. Sommige tracks komen dan niet meer terug met een wolkje, andere dan weer wel.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.