30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 31)
  • Q:
    Bijdrager
    timbeatles

iTunes met muziek op externe harde schijf

Hallo,

ik heb net een externe harde schrijf gekocht en heb al mijn muziek ook daarop gezet. Omdat mijn computer vol begint te raken, wil ik graag dat iTunes ‘weet’ dat al mijn muziek op die harde schijf staat en dat hij elke keer als ik die inplug mij al mijn muziek laat afspelen. Weet iemand of dit mogelijk is en zo ja, hoe?

Tim Bland

Bijdrager
    App69

Via iTunes voorkeuren.

Bijdrager
    timbeatles

wat moet ik daar dan veranderen om itunes zo te krijgen dat hij alle muziek laat afspelen als ik die schrijf erin plug? Dat ik niet elk liedje apart moet klikken…?

Bijdrager
    Richard74

Hoe bedoel je? Wat App69 toont is dat je iTunes als het ware vertelt dat jij je media op een andere locatie dan de standaardlocatie hebt staan, in jouw geval een externe harde schijf. Dan kun je vervolgens toch gewoon afspelen wat je wilt of afspeellijsten maken?

Bijdrager
    angelo.nl

Kijk eens op youtube. Er zijn diverse instructies om je bibliotheek te verplaatsen naar een externe harde schijf. Ik adviseer je wel om gebruik te maken van een firewire aansluiting om de snelheid erin te houden.

Succes!

Bijdrager
    Richard74

En je koppelt de harde schijf steeds aan en af begrijp ik. Dat moet je dan eerst doen voordat je iTunes opstart want anders kan iTunes je bibliotheekbestand niet vinden. Ik heb ook alles op een externe schijf staan, die heb ik vast aan mijn Airport Extreme hangen.

Bijdrager
    timbeatles

okee… ik snap het nog niet helemaal.
    Klopt het als ik dit zeg:
    Ik heb mijn iTunes media locatie veranderd naar die schrijf en vervolgens alle muziek verwijderd uit mijn bibliotheek. Zet iTunes dan elke keer als die schijf aansluit alle muziek weer over zodat ik alles kan luisteren?

Moderator
    unSOUND

Sterker nog, als je het zo doet ben je alles kwijt…:sad:

Mensen blijven de fout maken om te adviseren de locatie te veranderen in de voorkeuren. Dat moet je dus NIET, ik herhaal: NIET doen.

Het is heel simpel: Kopieer de library naar de externe schijf, start iTunes eenmalig op met de ALT / Option toets ingedrukt, en wijs de nieuwe locatie aan. Klaar.

Bijdrager
    timbeatles

En als ik dat doe zet iTunes automatisch mijn muziek over van die schijf naar itunes? Ook als ik alles verwijder en het alleen op die schijf heb staan?

Moderator
    unSOUND

iTunes hoeft dan niks over te zetten, omdat je de library al hebt gekopieerd naar de nieuwe locatie. Dus na het kopiëren en opstarten met ALT ingedrukt hoef je verder niks te doen, en gaat iTunes verder alsof er niks is veranderd.

Maar deze methode werkt alleen als je de locatie NIET hebt veranderd in de voorkeuren van iTunes.

Bijdrager
    timbeatles

Omdat mijn computer nog maar weinig geheugen heeft, wil ik graag de muziek op de schijf hebben.
    Als ik dan muziek wil luisteren, stop ik die schijf erin en dan wil ik dat iTunes alles tijdelijk kopieert zodat ik alles kan beluisteren.
    Is dit wat u net zegt of kan dit überhaupt niet?
    Ik wil dus dat als de schijf niet in mijn computer zit, er ook geen muziek op mijn computer staat.

Moderator
    unSOUND

Je denkt te moeilijk…:wink:

Als je de library op een externe schijf zet, kan iTunes die library direct vanaf die externe schijf openen, je hoeft dus niks op de Mac zelf te bewaren, en je hoeft de library ook niet tijdelijk te kopiëren…

Je kunt ook het beste van 2 werelden doen, een interne library met een paar favoriete nummers, en een externe library met alle muziek, dan kun je ook zonder externe schijf nog wat luisteren…

Bijdrager
    timbeatles

Dus wat gebeurt er als ik nu al mijn muziek verwijder (het staat op de schijf), ik daarna de schijf erin plug en itunes open met alt ingedrukt(daar kies ik dan de library uit mijn schijf)?

Moderator
    unSOUND

• Je kopieert hele map iTunes naar de externe schijf.

• Je start iTunes op met de ALT toets ingedrukt, dan krijg je dit venster:

• Daar klik je op Kies, en vervolgens wijs je de map “iTunes” aan op de externe schijf.

Daarna weet iTunes dat hij hem daar moet laden. Let wel op, je moet dus de map “iTunes” selecteren, niet de map “iTunes music” of een andere map.

Bijdrager
    timbeatles

Als ik de muziek kopieer, verwijder ik heb toch niet? Ik wil hem juist verwijderen, of kan dat niet?
    En als ik de map itunes kies, zegt iTunes dat het bestand beveiligd, op een beveiligde schijf staat of dat ik geen bevoegdheden heb om naar dit bestand te schrijven…

Moderator
    unSOUND

Verwijderen kaart ik nu bewust nog niet aan, omdat je EERST moet zorgen dat het op de externe schijf goed werkt… Verwijderen is dus het laatste waar je op dit moment mee bezig moet zijn…

Wat betreft de melding, het kan zijn dat de schijf niet goed is geformatteerd ( HFS+ / Mac OS Uitgebreid heeft de voorkeur ), en je kunt het beste de eigendomsrechten van de schijf uit zetten. ( Schijf selecteren, en dan de info opvragen, en het vinkje onderaan bij Eigenaar en Bevoegdheden aan zetten.

Bijdrager
    timbeatles

Ik kan geen vinkje aan of uitzetten… Helemaal onderaan bij delen en bevoegdheden kan ik een slotje eraf halen en op een plusje drukken maar verder niets…

Moderator
    unSOUND

Maar hoe is de schijf geformatteerd ?

Bijdrager
    timbeatles

Structuur: Mac OS Uitgebreid (hoofdlettergev./journaled)

Bijdrager
    timbeatles

Bij mij staat bij staff lezen en schrijven en bij u alleen lezen… misschien is dat belangrijk?

Moderator
    unSOUND

Nee, dat maakt niet uit omdat jij niet onder staff valt. Maar dat vinkte wat bij mijn screenshot onderdaan staat zie jij dus niet ?

Bijdrager
    timbeatles

En dat vinkje onderaan staat er bij mij ook niet..

Moderator
    unSOUND

En hoe is de schijf aangesloten ? Gewoon via USB / FireWire of draadloos ?

Bijdrager
    timbeatles

via USB.

Moderator
    unSOUND

Vreemd, lijkt toch of de schijf ergens vreemd doet… Nu heb ik geen Hoofdlettergevoelig gekozen, maar dat zou niet uit mogen maken…

Bijdrager
    timbeatles

misschien komt het doordat ik nog met leopard werk… ik heb nog geen snowleopard of lion.

Moderator
    unSOUND

Dat zou niet uit mogen maken, het uitschakelen van eigendomsrechten kon al voor Leopard… Ik zou de schijf ( als er nu nog niks op staat ) eens formatteren zonder die Hoofdlettergevoeligheid.

Bijdrager
    timbeatles

ik heb al een back-up van mijn hele computer gemaakt..

Moderator
    unSOUND

Op diezelfde schijf ? Dan heb je dus straks je muziek maar op één schijf staan, dus als die schijf kapot gaat of gestolen wordt ben je alles kwijt…

Bijdrager
    timbeatles

ja dat is waar, maar gaan die dingen dan snel kapot?

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 31)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.