13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    kreweesti

iTunes met Android

Beste lezers,

Zoals de meeste weten is het syncen van een iPod of iPhone via iTunes een prettige ervaring. Het gemak dat je muziek of podcast verder gaat vanaf de plaats waar je hebt gepauzeerd, ook al heb je tussendoor andere muziek of podcasts beluisterd, is ideaal en efficiënt. Mijn vraag is of er mensen zijn die deze ervaring ook, min of meer, hebben met een Android telefoon. Of is dat enkel en alleen het voorrecht van iOS.
    Bedankt voor de eventuele reacties.

Bijdrager
    Maverick9898
    Bijdrager
    kreweesti

Kan iemand mij een reactie geven waar ik iets aan heb. “Quick Google search” heb ik natuurlijk al gedaan, maar ik kan hierover niets vinden. Wil het liefst een iPhone, maar vind het toestel erg duur en wil dus weten of alternatieven dezelfde functionaliteit kunnen bieden voor wat betreft deze eigenschappen.

Bijdrager
    Stirf

heb je de link al geklikt?

Bijdrager
    kreweesti

Bedankt voor de suggestie. Het muntje was niet gevallen. Zijn helaas wel vaker suggesties op het forum, die niet direct of helemaal geen hulp bieden. De topic geeft helaas nog geen antwoord op mijn vraag. Heb dus zelf ook daar maar direct mijn vraag gesteld. Hoop dat ik daar concreet antwoord op krijg. Het bepaald voor mij of Android een optie is. Als het niet op dezelfde manier kan werken heb ik niets aan Android.

Bijdrager
    Maverick9898

Officieel is iOS de enige OS die kan syncen met iTunes, maar dat is ook logisch. Er zijn inderdaad wel manieren waarop je Android met iTunes kan syncen en bij de eerste Google hit kreeg je dit. Het is namelijk geen gekke vraag, omdat er veel mensen die zijn die een Android telefoon hebben, maar hun muziekbibliotheek in iTunes. Ik snap alleen niet waarom dit niet je vraag beantwoord. Het is toch een manier om je Android phone te gebruiken met iTunes?

Bijdrager
    kreweesti

Dat komt omdat ik nu nog steeds niet weet of mijn podcasts verder gaan vanaf het punt waarop ik hem beëindig. Als ik een andere podcast beluister of een sync met nieuwe podcasts doe, dan speelt de half beluisterde podcast gewoon af vanaf het laatste punt. Doet ie dat met Android ook! Ik weet dat er diverse sync methoden zijn om te syncen, maar het gaat mij specifiek hierom.

Bijdrager
    LdeV

Probeer het dan zelf!

Bijdrager
    kreweesti

Dat gaat dus niet want ik heb geen Android toestel. Daar hangt mijn eventuele aankoop dus van af. Iemand die het niet weet hoeft dus niet te reageren;)

Bijdrager
    Stirf

Graag gedaan.

Bijdrager
    vogel

Ik gebruik hiervoor iSyncr, werkt perfect! Ik heb de betaalde versie in de market gekocht.
    Na het downloaden krijg je precies uitgelegd hoe het werkt. Alle lijsten werken precies zoals ik het ook in iTunes heb. Weinig eyecandy maar echt een briljant programmaatje!
    EDIT: ik lees je post nog eens door, maar met podcasts heb ik het nog niet geprobeerd. De site zegt hierover het volgende:

Sync your video and podcasts for a complete iPod replacement

Dus dat ziet er goed uit!

Bijdrager
    kreweesti

Als je iSync gebruikt, speelt je muziek vanaf je Android telefoon verder vanaf het moment waarop je het muzieknummer hebt gepauzeerd. Niet direct natuurlijk, want dat is logisch. Maar nadat je een ander nummer hebt beluisterd en terug gaat naar het bewuste nummer. Als dat het geval is, dan zal dit ook wel werken met podcasts.

Bijdrager
    vogel

Even ten overvloede, het programmaatje heet iSyncr, niet te verwarren met iSync van Apple.
    Overigens zag ik laatst dat er een beta uit is van Winamp, speciaal voor Mac- en Android-liefhebbers!

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.