20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    wverveer

itunes media kwijt

ik heb mijn macmini gisteren geüpdatet naar lion…(ik heb lang getwijfeld, het draaide goed, maar ik wilde ook iphoto updaten)

echter na de upgrade, zag itunes mijn itunes media map niet meer..of ik had geen rechten tot die map..

Ik dacht ik maak wel een nwe…aan…en gooi de media van de oude map wel in de nwe…alleen nu kan ik heel mijn oude itunes media map niet meer vinden….kan ik deze op een of andere manier nog terug vinden,…is wellicht itunes library.itl of itunes library.xml een back-up bestand???

ik hoop dat iemand mij kan helpen, anders moet ik een back-up terug zetten van 3 mnd geleden…

Bijdrager
    TheBigZ

Je hebt uiteraard voordat je je OS verving, eerst een (Time Machine, SuperDuper, ….) backup gemaakt?

Bijdrager
    wverveer

nee eigenlijk niet….en ja erg stom…maar ik dacht zo’n update’je kan geen kwaad…

opzich is het ook niet heel erg…ik kan een oude itunes map wel terug zetten…maar als de gegevens toch nog aanwezig zijn…ik heb ze tenslotte niet overschreven…dan zou ik ze liever terug halen..

Bijdrager
    wverveer

Ik kan eigenlijk ook in de bibilotheek (waar mijn itunes stond) ook geen nwe map aanmaken…omdat ik er geen rechten toe heb???

Bijdrager
    wverveer

Hmmm. ik heb iedereen, nu alle rechten gegeven…en nu doet hij het wel..en ziet ook weer alles…

Bijdrager
    Hansi2124

In Lion moet het hier staan:

Bijdrager
    wverveer

hmm..daar staat het niet bij mij…ik heb wel een itunes media op die locatie staan maar die is leeg??

andere itunes mappen zie ik niet…maar mijn itunes doet het wel goed…

als ik zoek op mp3..vind ik ze ook niet terug…of is dat gewoon…

Bijdrager
    Hansi2124

Als ik het het finder zoekveld mp3 tik, zie ik mijn mp3’s……

Bijdrager
    wverveer

ja normaal gesproken ook…maar nu helemaal niet..hoogstens mp3’s die in mails voorkwamen..

en in itunes voorkeuren staat ook dit:

itunes library.itl of

dus goed

Moderator
    unSOUND

en in itunes voorkeuren staat ook dit:
    itunes library.itl of
    dus goed

Nou, dat lijkt me anders niet goed…

Bijdrager
    wverveer

oh sorry..blind gecopieerd…maar niet goed..

er staat /library/itunes/itunes media

sorry

Bijdrager
    Hansi2124

Bij mij staat er:
    /Users/Username/Music/iTunes/iTunes Media

Is toch iets anders…..

Bijdrager
    wverveer

yep is wel wat anders..ik kan het dan ook wel veranderen…maar het ik kan niet begrijpen, dat als ik zoek op mp3’s dat ik niks vind…????

Bijdrager
    Hansi2124

Je zal ze dan niet hebben op je hd.

Bijdrager
    Moriarty

Beheer je je iTunes Library toevallig op een externe schijf?

Bijdrager
    wverveer

nee eigenlijk niet…

ik kan nergens mijn mp3’s vinden en toch doen ze het???

Bijdrager
    wverveer

Overigens bestuur ik via mijn macbook air mijn macmini..(daar zit geen eens een monitor aan) en zo bekijk ik en bestuur ik mijn macmini…dat kan toch niet het probleem zijn??

Ik ben bang dat ik mijn library overschreven hebt en zo ook mijn itunes media….maar op een of andere manier doet mijn playlist het nog wel, maar kan ik de bestanden niet meer vinden…heel vreemd…

begin toch steeds meer te twijfelen aan een NAS zoals een synalogie…ipv timecapsule/mac mini

Moderator
    unSOUND

Niet in elke library staat de muziek ook in de map iTunes media. Die map is pas later gekomen ( bij iTunes 10.2 dacht ik ). Libraries die ouder zijn hebben nog een map iTunes music waar de bestanden staan.

Klik anders een met de rechter muisknop op een nummer, en kies voor “Toon bestand”.

Bijdrager
    wverveer

unSOUND klinkt goed…ik ga het vanavond gelijk proberen!!

Bijdrager
    wverveer

thanks, ik heb ze zo weer gevonden….het gekke is wel dat ik de mp3 niet vindt met de zoek functie…terwijl het toch wel allemaal mp3’s zijn….weer ik ben weer blij dat ik ze heb!! thanks!!

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.