18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:

Bijdrager
    Johnyw

Itunes media

Goeie morgen, ik kan wel wat goede raad gebruiken.
    Ik wou wat plaats vrijmaken op mijn interne HD. Dat wou ik doen door al mijn media in Itunes op een externe HD te plaatsen.
    Ik heb daarvoor een manual gevonden op internet en die eens uitgevoerd, maar dat geeft toch niet het gewenste resultaat.
    Ik heb nu twee Itunes mappen. één op mijn mac ( met daarin het overgrote deel van mijn muziek, films enz) en een tweede op mijn externe HD met daarin alleen wat muziek, maar wat opvalt, geen Itunes library ( vroeger stond daar stond altijd al een map met muziek, en die zit nu in een map Itunus)
    Ik heb nu dit in mijn Itunes instellingen:

Hoe krijg ik nu al de inhoud van de Itunes map op mijn Mac naar die externe HD. Ik vermoed dat ik die zomaar niet kan manueel kopiëren ?

Alvast bedankt.
    Johny

• Dit onderwerp is gewijzigd 3 jaren, 1 maand geleden door  Johnyw.
    • Dit onderwerp is gewijzigd 3 jaren, 1 maand geleden door  Johnyw.

Bijdrager
    KarelWillem

Oké, misschien moet je eerst eens uitleggen via welke manual je dat hebt gedaan.

De juiste werkwijze had deze kunnen (moeten) zijn:
    – Kopiëer je hele iTunes map naar de externe harddisk
    – Start iTunes op met alt ingedrukt
    – Selecteer de iTunes-Library op je externe harddisk
    – Gooi de de iTunes map op je interne harddisk weg

Klaar.

Bijdrager
    TheBigZ
    Johnyw op 18 oktober 2015

Ik wou wat plaats vrijmaken op mijn interne HD. Dat wou ik doen door al mijn media in Itunes op een externe HD te plaatsen. Ik heb daarvoor een manual gevonden op internet en die eens uitgevoerd, maar dat geeft toch niet het gewenste resultaat.

In het verleden tientallen keren uitgelegd op dit forum door unSOUND.:-D
    http://www.onemorething.nl/community/zoeken/?qry=itunes+verplaatsen+alt

Zie de instructies van KarelWillem hierboven. Dat is inderdaad de juiste manier.

Bijdrager
    Johnyw

Ok bedankt, ik ben nu aan het kopiëren.

Links en recht heb ik wel gezien dat ze , na de stappen hierboven aangehaald, nog iets doen in Itunes, maar weet niet meer precies wat, het was iets in verband met consolideren of zo…

Bijdrager
    TheBigZ

Dat consolideren is nodig als je ook muziek buiten je iTunes bibliotheek hebt staan, dwz als je het vinkje bij “Kopieer bstanden bij toevoegen…” UIT hebt staan. Maar dat staat bij jou AAN.

Bijdrager
    Johnyw

Ok bedankt

Bijdrager
    Johnyw

Wat blijkbaar een fluitje van een cent zou moeten zijn werkt bij mij gewoon niet !
    Als ik Itunes opstart met option ingedrukt en ik wil een bibliotheek kiezen op mijn ex HD, dan staat die daar niet, toch niet in de vorm dat ik die kende ?

Dan heb ik maar de enig mogelijk library aangeklikt.

Bij nader toezicht blijkt dat er geen enkele film gekopieerd is naar de externe HD, alhoewel ik dus de hele Itunes map daarheen heb gesleept ?

Bijdrager
    Targaryen

Staan de films wél in de iTunes Media map in je Finder? Of gaat het om films die in iTunes in de cloud bewaard zijn? Verwijder eens het hele zooitje van je externe schijf en kopieer dan nog eens de iTunes map naar je schijf. Start dan iTunes op en kijk of het dan wel werkt…

Bijdrager
    Johnyw

Niks heeft gewekt… zo simpel is het, ik ben alles kwijt, stond er allemaal op hoor, maar nadat ik die setting in Itunes, die aanduid waar de media te vinden is, is ie beginnen kopiëren, en uiteindelijk is nu de hele Itunes map , met in houd en alles verdwenen !!!

Bijdrager
    Targaryen

Gewoon je Time Machine back-up terugplaatsen hé… of?

Bijdrager
    Johnyw

God ja, daar heb ik niet aan gedacht…pffff

Bijdrager
    Targaryen

De bestanden moeten toch ergens heen zijn? Al in je prullenmand gekeken?

Bijdrager
    TheBigZ
    Johnyw op 18 oktober 2015

Wat blijkbaar een fluitje van een cent zou moeten zijn werkt bij mij gewoon niet !

Je moet specifiek op zoek gaan naar het “iTunes Library.itl” bestand op de plek waar je je iTunes map heen hebt gekopiëerd. Dat bestand moet je selecteren en dan werkt het zoals vermeld.

Bijdrager
    Johnyw

Het terugplaatsen is blijkbaar in de loop van de nacht gestopt, want de map die teruggeplaatst was had onderaan zo een voortgangbalkje wat maar halverwege stond. Ik ben nu opnieuw begonnen maar heb alles wat met energie en sluimerstand te maken had uitgezet.

Er was nog iets vreemd aan de hand, maar eerst proberen de volledige map ( 179 GB ) terug te plaatsen…

Bijdrager
    Johnyw

@targaryen nope, nergens die bestanden terug te winden ?!

Bijdrager
    TheBigZ

Zie je een map iTunes op je externe HD?

Bijdrager
    Johnyw

Ok,

Ik denk dat ik het beste eens helemaal opnieuw zal beginnen..
    Aan de hand van de opmerkingen hier ben ik alles eens wat naderbij gaan bekijken (inhoud) en dat bleek een complete warboel te zijn..
    Alles ongeordend, geen afzonderlijke map muziek bv, alles op de root van de itunes map, daar ondekte ik dan nog eens een Itunes library, en der stond nog een map, met daarin nog eens een library , een ramp dus… hoe dat kan is mij een raadsel.

Ik heb dus op mijn HD van mijn mac verschillende mappen gemaakt music, movies, home video’s en daarnaartoe de juiste inhoud geplaatst.
    Ik heb de map music/itunes vewijderd.

Ik wil nu opnieuw beginnen, maar dan alles op mijn opnieuw geformateerde externe HD plaatsen. Hoe moet dat nu ?

Bijdrager
    iMad

Stap 1. iTunes opstarten met de option (alt) toets ingedrukt houden.
    Stap 2. Kies Maak Bibliotheek aan.

Stap 3. Bewaar als: iTunes
    Klik op bewaar……..

Nu staat je nieuwe iTunes Bibliotheek in de map iTunes op de externe schijf.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.