30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 35)
  • Q:
    Bijdrager
    jeroenbunte

Itunes Match veel niet gematcht

Wat mij opvalt aan Match is dat hij heel veel niet weet te matchen en gaat uploaden. Heeft iemand enig idee hoe dit zou kunnen, kan me voor stellen dat Itunes niet elke Nederlandse band kent, maar artiesten als Phil Collins om maar is wat te noemen zou hij toch moeten kunnen matchen??

Bijdrager
    JWB

Het is mij ook een raadsel wat wel/niet wordt gematcht. Zeker als het nummers van één CD betreft lijkt alles willekeur. Soms ligt het aan hoofdletters, albumartiest-kenmerk. En soms…zie ik geen enkele logica!

Bijdrager
    MacKevin11

Nou weet ik ook niet of iTunes matcht op naam en titel, want het kan ook zijn dat het om de audio waves gaat…
    Misschien is het te proberen de naam “Phil Collins” in “Genesis”, dat was de band waar Phil Collins vroeger in speelde;) Ik weet niet om welk(e) nummer(s) het gaat.

Veel succes met matchen:p

Geblokkeerd
    Bento
    MacKevin11 op 19 januari 2012

Misschien is het te proberen de naam “Phil Collins” in “Genesis”…

Onzin.

Bijdrager
    jeroenbunte

Wat ik ervan begrepen heb zou hij gaan matchen op basis van alle gegevens die hij vind in je nummers. Dit zou ook betekenen dat als je nummers gematcht zijn alle benamingen etc zouden moeten zijn aangepast naar zoals ze in de Itunes store staan, dus artiest namen juist gespeld en netjes met een hoofdletter juiste genre etc.

Maar het lijkt nu dat Match maar wat doet, helemaal omdat ie inderdaad nummers van een zelfde cd de helft wel matcht en de andere helft upload en nog vreemder, een nummer van Coldplay, deze was een cadeau in de ” 12 dagen app” van Itunes, die kent ie nu niet en heeft ie afgekeurd, “ongerechtigd”…… m.a.w. straks heb je de helft in 256 kbps en de andere helft lager of hoger omdat die geupload zijn. Ik zie hier de meerwaarde niet meer van in.

Bijdrager
    stavos
    Bento op 19 januari 2012

Onzin.

Leg eens uit waarom dat onzin is. Matcht iTunes op basis van het nummer zelf (dus audiosporen bijv.) of op basis van de tags die een bestand heeft? Want je kunt nu niet bepalen hoe TS zijn iTunes ingedeeld heeft. Wellicht is er inderdaad een foute benaming voor een aantal nummers waardoor de match niet wil lukken. Er staat immers ook nergens wat de bron van de nummers is en gedownloade content bevat wel vaker foute tags.

Bijdrager
    Richard74

Dit leek me al een heel groot probleem worden. Want hoe komt de match precies tot stand?

Bijdrager
    johnnyloco

Bento is gewoon weer een klootzakje…..

Bijdrager
    JWB

Ook bijzonder: in iTunes aangeschafte muziek gaat hij soms uploaden!

Bijdrager
    stavos
    johnnyloco op 19 januari 2012

Bento is gewoon weer een klootzakje…..

Die reputatie heeft-ie wel. Maar wacht eerst eens zijn argumentatie af. Want Richard74 vraagt ook al terecht, hoe komt de match precies tot stand?

Inactief
    Anoniem

Ach, in eerste instantie had ik iTunesMatch aan de kant gegooid. Maar na enige aarzeling het toch maar weer van stal gehaald. Hij staat nu eindelijk te matchen. Ben benieuwd wat er uitkomt. Met het resultaat ga ik een beetje spelen en rommelen en als ’t me niet bevalt… dan ga ik gewoon weer op de ouwe vertrouwde manier verder! Jammer dan van de 25 euro, maar ach..

Nu weet ik dat ik Launchpad en deels ook Mission Control in het begin helemaal niks vond. Nu “kan” ik niet meer zonder… Ik hoop/verwacht dat het ook zo met iTunesmatch zal gaan..

Geblokkeerd
    Bento

Het zou van de zotte zijn als songs van Phil Collins alleen worden gematched als je Genesis als uitvoerende artiest invult.
    Onzin dus.

Bijdrager
    stavos

Met andere woorden, je vorige reactie is niet onderbouwd en reputatie-bevestigend.. Er is namelijk wel degelijk verschil tussen een solo carrière van een artiest en de band/groep waarmee een artiest actief is (geweest).

Geblokkeerd
    Bento
    stavos op 19 januari 2012

Met andere woorden, je vorige reactie is niet onderbouwd en reputatie-bevestigend.. Er is namelijk wel degelijk verschil tussen een solo carrière van een artiest en de band/groep waarmee een artiest actief is (geweest).

Nou, erg slim ben je niet hè?
    Als ik een cd koop van Phil Collins is het een cd van uitvoerende artiest Phil Collins. Zo’n cd heeft niets maar dan ook niets met Genesis te maken. Als ik zo’n cd dan toevoeg aan iTunes Match zou het wel heel erg raar zijn dat de cd dan alleen wordt gematched als ik Genesis als uitvoerende artiest..

Ach, laat ook maar want je zal het toch wel niet begrijpen.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik kan het niet anders als met Bento eens zijn.
    Dat gaat nergens over natuurlijk.

Je moet dan ook wel redelijk encyclopedisch ingesteld zijn om van alle artiesten hun vorige bands te moeten weten, voor het geval dat…

Bijdrager
    stavos
    Bento op 19 januari 2012

Als ik een cd koop van Phil Collins…

Daar ga je de mist al in.. TS geeft namelijk nergens aan hoe hij aan de betreffende content is gekomen en welke content het exact is. En er is hier ook nog niet duidelijk geworden op welke punten iTunes de match maakt. Die punten zijn van belang om het probleem waar TS mee zit op te kunnen lossen.

Geblokkeerd
    Bento
    stavos op 19 januari 2012
    Bento op 19 januari 2012

Als ik een cd koop van Phil Collins…

Daar ga je de mist al in.. TS geeft namelijk nergens aan hoe hij aan de betreffende content is gekomen en welke content het exact is. En er is hier ook nog niet duidelijk geworden op welke punten iTunes de match maakt. Die punten zijn van belang om het probleem waar TS mee zit op te kunnen lossen.
    En inderdaad, je begrijpt er echt helemaal niks van.
    I rest my case.

Bijdrager
    stavos

Ik begrijp je punt wel, maar het gaat hier om TS en niet om jou.

Bijdrager
    Tov

Heeft iemand al enig idee wat wij (als iTunes Match gebruikers) zelf kunnen doen om de matchingsresultaten te verbeteren? De software van Apple laat blijkbaar nog een hele hoop te wensen over. Op andere forums heb ik gelezen dat de matching gebeurt op basis van het analyseren van audio-fragmenten. Maar daar geloof ik niets van, want dan waren de resultaten beter geweest. En wat labels betreft: niemand heeft natuurlijk exacte dezelfde labels als de iTunes store, maar desondanks zouden een hoop nummers (ook van Phil Collins :-)) natuurlijk gewoon gematched moeten kunnen worden.
    Ik heb gezien dat je iTunes opnieuw kunt laten matchen (Store–> Update iTunes Match), maar ik weet niet wat ik aan nummers moet veranderen om ze alsnog te laten herkennen. Beetje teleurstellend, ik had juist gehoopt dat met iTunes Match de labelling van nummers weer mooi bijgewerkt zou worden, en dat ik 90% van mijn ‘mainstream’ muziek zou kunnen upgraden naar 256 kbps. Nu heeft ie maar max. 50% gematched.

Bijdrager
    Roko

Ik denk dat het een soort “leer” of prioriteit process is. Zodra een bepaalde track meer voorkomt in de iCloud zal het eerder gematched worden dan onbekendere tracks.

Bijdrager
    Richard74

Wie koopt er in Godsnaam dan ook een CD van Phil Collins?:lol:

Geblokkeerd
    Bento
    Richard74 op 20 januari 2012

Wie koopt er in Godsnaam dan ook een CD van Phil Collins?:lol:

Ja, was het er nou een van Genesis. Dat kan ik me nog voorstellen:-)

Bijdrager
    Verwijderen

Ik kan jullie verzekeren, iTunes Match kijkt in het geheel NIET naar naamgeving of artiest namen. Hij kijkt alleen naar de muziekinhoud.
    Dit heb ik kunnen vaststellen a.d.h.v. mijn eigen muziek matching. Ik had muziek in mijn iTunes staan waar nog geen goede naam en titel in stonden. Toch heeft Match hem gewoon gematched.

Tweede aantoning. Ik heb een aantal cd’s waarop het zelfde nummer staan, zoals een op de cd van de artiest en een verzamel cd. In dat geval geeft Match aan dat het een duplicaat is. Behalve als het om een andere uitvoering is van het nummer (bijv een kortere radio versie of zo).

Bijdrager
    Verwijderen

@Hans Metzke
    Wat een onzin, met betrekking tot, dat je je muziek kwijt zou zijn. Dat is helemaal niet het geval. Volgens mij zit je een beetje uit je nek te praten. Apple hater?

Bijdrager
    MrArjen

Ik verbaas me over is dat ik bijna geen cover art zie in de iCloud.
    Ik heb echt alles in iTunes voorzien van de correcte meta data en art work maar via de iCloud zie daar echt helemaal niets van terug, erger nog 80% heeft helemaal geen cover art.
    Ik vraag me af of we er iets aan kunnen doen om de resultaten te beïnvloeden.
    Tot op heden vind ik het knap waardeloos werken. Ik heb een hoop spul wat gewoon terug te vinden is in de iTunes winkel en toch word er verdomt weinig herkent.

Moderator
    unSOUND

Covers worden lang niet zo vaak in het bestand zelf opgeslagen, meestal worden ze apart in iTunes bewaard en worden ze door de Finder toegevoegd als je ze bekijkt of kopieert. Er zijn scripts die de cover wel in het bestand opslaan, dan heb je wellicht meer covers in de cloud ? Maar dit is puur een gok, ik gebruik iTunes Match niet…

Bijdrager
    MrArjen

Ik heb dat script en alles is embedded in de song zelf.
    Heb er echt heel veel werk aan gehad en in de cloud is daar niks van over.

Bijdrager
    Verwijderen

ICloud doet dit:
    Het slaat de muziek op of matches het. Alle overige informatie (een vast aantal dingen, zoals je rating) wordt appartement bewaard. Deze informatie wordt ook gesynchroniseerd over al je apparaten. Zo kun je een liedje in een album stoppen waar hij eigenlijk helemaal niet toe behoort, toch zie je in je apparaten die album die je zelf hebt aangemaakt terug in al je apparaten. Zo kun je ook bij dat totaal onbekende album een plaatje opslaan. En dit plaatje zie je dan ook terug in al je overige apparaten.

Als je veel muziek hebt dan kan het lang duren voor alles in je apparaat staat. En ik heb ook gemerkt dat er soms een fout ontstaat, dat in de lijst een “oud” plaatje staat. Maar als je dan het album opent dan zie je wel het goede. Wellicht helpt het om je cach te legen…

Bijdrager
    Spleet

De nummers die niet door iTunes worden herkent worden later geupload naar “de Cloud”, als ik tijdens dit proces iTunes afsluit, gaat iTunes door waar hij is gebleven of begint dit weer opnieuw?

Bijdrager
    Steo

Nu heb ik niet zo’n grote bibliotheek (+- 4000 songs), echter hij upload al 2500 van. Dat is wel erg veel als je het aan mij vraagt. Nu is hij bezig de overige 1500 te sturen, maar dat gaat vlotter.
    Ik begrijp het systeem nog niet helemaal geloof ik.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 35)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.