4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    K.C.

iTunes Match problemen

Ik hebt twee problemen met iTunes Match waar ik geen oplossing voor kan vinden, hopelijk kan iemand hier me helpen.

1. Ik heb mijn bibliotheek ge-tagd en voorzien van cover art. Deze cover art is volledig ge-embed in de muziekbestanden via de scripts van Doug’s Apple Scrips. De bibliotheek wordt permanent gematcht in iCloud. Het probleem is dat ik artwork dat ik aanpas, embed en match eens in de zoveel tijd terug zie in mijn bibliotheek met de oude ipv nieuwe cover art. Op een of andere wijze synchroniseert dit niet goed en krijg ik lokaal oude cover art gepresenteerd die ik – in sommige gevallen meermalen! – heb aangepast en gesynct. De synchronisatie lijkt goed te zijn verlopen, ik krijg een nette melding dat de match gereed is.

2. Ik heb een oude iPhone 4 als player op mijn B&W Zeppelin staan. Deze is volledig opnieuw ingesteld en gelinkt aan mijn iTunes account. Ik krijg echter alleen de text covers van iTunes te zien en niet de plaatjes wanneer ik de muizen via iCloud afspeel. Op andere devices krijg ik wel netjes de cover-art te zien.

Wellicht doe ik iets fout, maar ik kan niet bedenken / vinden wat … iemand hier ervaring met deze problemen?

Bijdrager
    Beech

“wanneer ik de muizen via iCloud afspeel” ???

Bijdrager
    Niels

@beech: Dit is een duidelijk gevalletje van een (iOS-)autocorrectie. Je draagt weer lekker bij aan dit topic, niet dus! Ga je lekker bezighouden met andere dingen…

Nu even on-topic:
    1. iTunes werkt verre van perfect. Met name het synchroniseren van de cover art doet inderdaad nog wel eens vreemd. Op de een of andere manier blijven covers in een soort cache hangen en bij het bijwerken van iTunes Match komen deze dan weer terug. Een manier om dit te omzeilen is door bij het importeren van je muziek via ‘rechter klik > toon info’ de cover art te verwijderen (dit doe je door het vinkje voor de cover aan te vinken). Als je dan het info-venster sluit heeft je album geen cover. Vervolgens kun je door middel van rechter klik de albumhoes ophalen via iTunes. Je hebt de originele iTunes versie van de cover. Mocht de (juiste) cover niet gevonden worden, dan ligt dit meestal aan de albumnaam en albumartiest. Als je deze volgens de gegevens van de iTunes muziek winkel invult krijg je wel de goede cover.

2. Het laden van de albumhoezen heeft meestal even nodig, met name op een ouder iOS-apparaat. Je kunt het beste ‘toon alle muziek’ en ‘itunes match’ uitvinken bij de muziek instellingen, je iPhone herstarten, de instellingen weer aanvinken en vervolgens de muziek app openen. Alle gegevens worden nu opnieuw geladen. Je kunt het beste het automatisch slot even uitzetten, zodat je iPhone niet in standby gaat. Dan max een uurtje laden inladen en als het goed is heb je dan wel alle covers.

Bijdrager
    K.C.

Bedankt NielsDam. Van die cache is nieuw, had ik nog niet gehoord. Is dat ook relevant voor ge-embedde cover-art?

Helemaal verwijderen zal ik eens proberen; dan is het in ieder geval volledig geschoond. Cover-art voeg ik altijd handmatig toe omdat ik de voorkeur geef aan originele single hoesjes, dat kent iTunes helaas niet.

Op mijn iPhone is het inmiddels opgelost; herstarten leidde inderdaad tot de oplossing.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.