7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Thomas Blomme

iTunes Match op EDGE?

Ik zou iTunes match willen inschakelen, maar ik heb eerst en vooral wat vragen erover.

– Ik zou iTunes Match willen gebruiken om te gaan lopen: dikwijls zit ik nog op EDGE ipv 3G. Zal de muziek telkens haperen of zou het toch vlot afspelen?

– Ik heb momenteel een abonnement van 500 MB. Als je een nummer afspeelt met je iPhone, dan downloadt hij dat nummer van de iCloud, van internet dus. Slaat hij het vervolgens ook op, op je iPhone? Of downloadt hij het opnieuw als je het nummer nogmaals beluistert? Aan de andere kant heb ik ook maar een iPhone met 16GB… Als hij alles zou opslaan, gebeurt dit dan op de iPhone?

– Als ik nu een nieuwe CD koop (of ik download iets van internet), ik rip de cd naar iTunes, zal deze cd dan ook gematched worden met de iCloud? Of gaat het matchen enkel over muziek die NU al op iTunes staat?

Wie heeft hier al ervaring mee?

Alvast bedankt voor de antwoorden
    Thomas

Bijdrager
    App69

Als ik nu een nieuwe CD koop (of ik download iets van internet), ik rip de cd naar iTunes, zal deze cd dan ook gematched worden met de iCloud?

Ja.

Bijdrager
    fmeesters

Al je vragen worden in deze tekst beantwoord:

Matcht iTunes Match met jouw muziek?

Bijdrager
    Thomas Blomme

Dus als ik het goed versta: je downloadt de cd of het liedje 1x en dan staat het op je iPhone. Vervolgens kan je het terug zelf verwijderen (en later eventueel terug downloaden?)

Ik heb nu op alle vragen een antwoord, behalve op de volgende:

– Ik zou iTunes Match willen gebruiken om te gaan lopen: dikwijls zit ik nog op EDGE ipv 3G. Zal de muziek telkens haperen of zou het toch vlot afspelen?

Iemand?

Bijdrager
    baziel

Iemand?

Een echt antwoord kan ik je niet geven, maar wel advies.
    Hou er rekening mee dat 500MB maandelijks en gebruik van iTunes match niet altijd perfect kan verlopen. Je data zal waarschijnlijk wel snel verbruikt zijn. Ik zou je dan aanraden om over te schakelen naar Proximus, die hebben namelijk het beste 3G netwerk. (veronderstellend dat je dit niet hebt aangezien je niet altijd 3G hebt)

Onlangs is er een nieuwe formule op de markt gekomen, connect heet het. 2Gb maandelijks voor 20 euro, 80 belminuten en 2000 sms’en.

Bijdrager
    JWB

Wat ik nog steeds niet helemaal helder heb:
    Ik heb een crappy download, via internet illegaal verkregen. iTunes matcht. Tot zover bekend. Maar kan je dan in dezelfde bibliotheek ook de iTunes Match 256kps versie zetten/downloaden of kan dat dan alleen op een ander device, als iPhone/iPad?

En als je de crappy illegale download verwijdert in iTunes, verwijdert hij hem (de match) dan ook in de Cloud?

Bijdrager
    Thomas Blomme

Een echt antwoord kan ik je niet geven, maar wel advies.
    Hou er rekening mee dat 500MB maandelijks en gebruik van iTunes match niet altijd perfect kan verlopen. Je data zal waarschijnlijk wel snel verbruikt zijn. Ik zou je dan aanraden om over te schakelen naar Proximus, die hebben namelijk het beste 3G netwerk. (veronderstellend dat je dit niet hebt aangezien je niet altijd 3G hebt)

Lijkt me een interessant voorstel, ware het niet dat ik nog 2 jaar onder contract lig. Toch bedankt!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.