9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    McMeller

iTunes Match, nieuwe nummers uploaden lukt niet

Sinds ongeveer een jaar gebruik ik iTunes Match, meestal naar alle tevredenheid.

Nu heb ik 240 nummers (cd-box) toegevoegd aan iTunes. iTunes Match wordt vervolgens bijgewerkt. 186 nummers kunnen worden gematcht en zijn beschikbaar op mijn andere apparaten. De overige 54 moeten worden geüpload, en daar gaat het mis. iTunes loopt steeds vast bij het uploaden van het eerste nummer, en begint dan opnieuw met het onderzoeken van de iTunes-bibliotheek. Ik zie de nummers wel op mijn andere apparaten, maar ik kan ze niet afspelen, want het bestand is er nog niet. In iTunes blijven de nummers op “Wachten” hangen.

Ik heb het via een andere internetverbinding geprobeerd (iPhone-hotspot), en dan lukt het wel. Ik zoek het probleem dus bij (de instellingen van) vaste internetverbinding. Ik heb al geprobeerd Google’s DNS te gebruiken (8.8.8.8). Dan lijkt er meer te gebeuren, maar loopt het uiteindelijk alsnog vast met hetzelfde resultaat.

Hopelijk heeft iemand tips.

Bijdrager
    Beech

Een keer uit- en inloggen, en wat geduld hebben, soms is het schijnbaar druk.

Bijdrager
    McMeller

Thanks voor je snelle reactie!

Dat was inderdaad ook mijn eerste gedachte. Maar inmiddels wacht ik anderhalve week, ben ik al tien keer in- en uitgelogd en heb ik zelfs mijn hele iTunes-bibliotheek opnieuw ingericht. Plus, dan zou het extra raar zijn dat het wel lukt via een andere internetverbinding.

Bijdrager
    Beech

En als je dat ene nummer, waar het fout gaat, verwijdert gaat het met de rest wel goed ?
    Je kunt ook de router eens resetten, of nagaan hoe oud dat ding is en of er een nieuwe firmware is (omdat met de hotspot het wel goed gaat, maar dan staan ze toch al in iCloud ?).

Bijdrager
    McMeller

Sorry Beech, je reactie is me ontgaan. Wat je vraagt heb ik wel geprobeerd en maakte geen verschil. Vandaag heb ik het via een andere internetverbinding geprobeerd en dan lukt het wel. Het moet dus te maken hebben met mijn internetverbinding.

Bijdrager
    McMeller

Voor de geïnteresseerden: uploaden lukte dus wel via een andere internetverbinding. Inmiddels heb ik alle uploads voltooid via de Ziggo-verbinding van een vriend. Voorlopig is mijn iTunes Match-bibliotheek dus weer op orde.

Hiermee is nog eens aangetoond dat de oorzaak van het probleem in mijn internetverbinding van Caiway zit, en dat met mijn abonnement op iTunes Match en/of mijn computer/software niets mis is. Ik heb het ook bij een kennis met Caiway geprobeerd en liep daar tegen hetzelfde probleem aan. Inmiddels heb ik de klacht bij Caiway neergelegd, zij hebben dit in behandeling.

Verder werkt alles prima. Afspeellijsten en alle iTunes-informatie wordt gewoon gesynchroniseerd, streamen is geen probleem en iTunes geeft geen enkele foutmelding. Alleen het uploaden van nieuwe nummers die niet kunnen worden gematcht is een probleem. Dit zal ik dus voorlopig via een andere internetverbinding doen.

Tot slot voor de ervaren gebruikers: met behulp van het tooltje Little Snitch heb ik geprobeerd te achterhalen met welke server iTunes probeert te communiceren bij het uploaden van de nummers. Dit is zeer waarschijnlijk s3-eu-west-1.amazonaws.com. Een traceroute naar deze host loopt vast, ook pingen mislukt. Echter, dit geldt ook via een andere internetverbinding waar het uploaden wel lukt. In detail heb ik de oorzaak dus nog niet kunnen insluiten.

Bijdrager
    IGBA

Amazonaws.com is een server van Amazon Web Services. Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat Apple daar gebruik van maakt.

Bijdrager
    McMeller

Mij ook. Maar goed, dit is de server die iTunes aanspreekt op het moment dat het met de eerste upload wil beginnen.

Tijdens het volledige iTunes Match-proces wordt met de volgende hosts verbonden:

applesgeuams000001.blob.core.windows.net
    securemetrics.apple.com
    s.mzstatic.com
    my.itunes.apple.com
    s3-eu-west-1.amazonaws.com
    genius-download.itunes.apple.com
    genius-upload.itunes.apple.com
    genius.itunes.apple.com
    s3-external-1.amazonaws.com
    ld-5.itunes.apple.com
    upp.itunes.apple.com
    p18-buy.itunes.apple.com
    ax.init.itunes.apple.com

Bijdrager
    McMeller
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.