2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    McMeller

iTunes Match, nieuwe nummers uploaden lukt niet (vervolg)

In januari startte ik al een lijntje over problemen met het uploaden van nieuwe nummers naar iTunes Match.

Nogmaals samengevat: iTunes Match doet zijn werk, alles gaat goed, behalve het uploaden van nummers die niet kunnen worden gematcht. Dan loopt het proces vast, gaat iTunes opnieuw informatie over de bibliotheek verzamelen, en wil weer beginnen met de eerste upload. Zo zit je vervolgens eindeloos in een loop. Bij een kennis met dezelfde internetprovider (Caiway) lukte het ook niet, maar via een verbinding van een andere internetprovider (Ziggo en KPN) wel. Provider-gerelateerd dus? In een traceroute viel niks geks in te zien.

Inmiddels was ik min of meer gewend aan dit probleem, uploaden deed ik gewoon even ergens anders. Gisteravond importeerde ik weer eens wat cd’tjes. Ik was van plan het uploaden vandaag op mijn werk af te maken, maar tot mijn verbazing lukte het ineens wel om nummers te uploaden. Opgelost?

Mijn vader is inmiddels ook iTunes Match gaan gebruiken en liep direct tegen hetzelfde probleem aan. Vandaag probeerde hij het ook weer eens. Om het nog wat vager te maken, geeft het uploaden bij hem nog steeds hetzelfde probleem. Enige verschil is dat mijn computer inmiddels op een beta van 10.9 draait, en de computer van mijn vader nog op 10.8.

Ik ben het spoor bijster. Doet (iTunes onder) 10.8 iets anders dan (iTunes onder) 10.9? En levert de 10.8-manier problemen op bij mijn provider, en de 10.9-manier niet?

Wie een idee heeft mag het zeggen.

Bijdrager
    McMeller

Sinds ongeveer anderhalve week zijn we overgestapt naar glasvezel bij dezelfde provider Caiway. Eergisteren is het gelukt om bijna 300 nummers te uploaden naar iTunes Match (en snel ook, nog geen vier minuten!). Ook bij mijn vader gingen een aantal nummers probleemloos naar iTunes Match.

Wat ik me gisteren realiseerde: toen ik begin 2012 iTunes Match ging gebruiken, lukte het uploaden wel. Iets later stapten we over naar een Alles-in-1-pakket en kregen we, volgens mij vanwege de hogere snelheid, een nieuw modem van het merk Arris, in plaats van de Webstar die we hadden. Pas later wilde ik weer eens nummers uploaden, en gaf dit problemen. Nu, bijna anderhalf jaar later, werkt het op glasvezel weer wel.

Lijkt er dus op neer te komen dat iTunes Match in combinatie met dit modem gewoon niet wil werken. Hoe het dan kan dat het heel af en toe toch lukte, ook nog eens afhankelijk van welke software ik gebruikte, blijft de vraag.

Blij dat het is “opgelost” (hoop ik), maar ben toch heel benieuwd naar ervaringen van andere Caiway-klanten met iTunes Match.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.