4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Targaryen

[Opgelost] – iTunes Match herstart constant

Na een tijd lang te twijfelen ben ik eindelijk overstag gegaan en heb ik me geabonneerd op iTunes Match. Gisteren rond 17:00 u ben ik begonnen met de activatie en het uploaden van mijn nummers. Er zijn kennelijk drie stappen die overlopen moeten worden maar ik geraak niet verder dan stap twee. Telkenmaal ik bij de derde stap kom, begint iTunes opnieuw met het controleren van mijn gegevens om ze vervolgens naar Apple te sturen. Als het al lukt om bij stap drie te komen, dan wordt het venster even grijs en dan wordt stap één terug in gang gezet. (zie schermafdruk) Ik heb allerlei zaken gecontroleerd en opnieuw ingesteld maar niets lijkt te werken. Het is maar 25.00 euro maar ik mag toch verwachten dat de dienst het gewoon doet.

Ik heb iTunes Match al uitgeschakeld op al mijn apparaten en de dienst terug geactiveerd maar dat hielp niet. Ik heb ook een paar poorten aangepast die kennelijk worden gebruikt door deze dienst. Die laatste handeling voerde ik uit met tips uit een topic van de Apple Community zelf.

De status van iCloud in iTunes geeft te kennen dat nog minstens 3000 nummers van mijn 11000 nummers op een wachtlijst staan. Als ik die nummers selecteer en kies voor ‘voegt toe aan iCloud’, dan krijg ik het hele activatieproces opnieuw dat ook weer stopt na stap twee. Ik hoop dat iemand voor mij een antwoord heeft. Anders bel ik morgen naar Apple om mijn geld terug te vragen. Ik ben me bewust van andere topics over iTunes Match maar die kampen kennelijk niet met hetzelfde probleem.

Ik ben een beetje ten einde raad. Het kan toch niet normaal zijn dat ik meer dan 24 u na de activatie van iTunes Match nog niks in mijn wolk heb?

Technische info: iMac 21,5″ (2010) met OS X 10.8.4 en iTunes 11.0.4.

Alvast bedankt voor het meedenken…

Bijdrager
    Stirf

Gewoon geduld hebben. Houd er rekening dat je uploadsnelheid traag is en dat je een aantal dagen bezig bent om de hele procedure af te ronden.

Bijdrager
    VieriTouch

Geduld is sowieso goed.

Je kunt er ook voor kiezen om niet al je nummers tegelijk te gaan matchen, maar in gedeelten. Kost misschien iets meer tijd en handelingen, maar je ziet wel steeds meer nummers in de cloud verschijnen.

Bijdrager
    Targaryen

Ik ben van nature uit een geduldig persoon hoor, daar niet van.

Ik was in de veronderstelling dat het hele zaakje in een dag geklonken zou zijn. Achteraf gezien was die gedachte iets te optimistisch. Ik dacht namelijk dat ik ergens iets verkeerd had ingesteld waardoor het proces constant in een loop terechtkwam. Nu ik weet dat het aan mijn uploadsnelheid ligt, ben ik gerust. Bedankt voor de geruststellende woorden, heren.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.