30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 34)
  • Q:
    Bijdrager
    jonathanc_

iTunes Match en nieuwe Telenet Modem

Hoi allemaal

Ik heb een probleem. Door de nieuwe modem van Telenet wil iTunes Match niet meer werken.
    Hierbij een kort filmpje over wat er gebeurd: http://www.youtube.com/watch?v=KvmjSait2mE

Iemand een oplossing?
    Alvast bedankt!

Jonathan

Bijdrager
    Targaryen

Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn iTunes Match abonnement. Sinds de aanschaf van iTunes Match (op 5 juli) is slechts 1/3e van mijn bibliotheek gematcht. De rest staat nog steeds op ‘wachten’. Elke keer wanneer ik iTunes opstart begint het hele matchproces opnieuw maar bij stap 3 stopt het.

Bijdrager
    scarracs

Heb hetzelfde probleem. Ligt aan telenet-router die blijkbaar bepaalde poorten blokkeert ofzo.

Er is wel 1 (zeer trage) oplossing… Uw mac aanloggen op uw eigen hotspot van telenet. Dan gaat het wel maar alleen zéér traag!

Bijdrager
    Beech

Kun je in je router de upload-snelheid/bandbreedte aanpassen ?
    Zo ja, verlaag deze eens een factor 2.

Bron:”I spent the past few days battling this exact problem and believe I have fixed it.

I believe this actually is an ISP related issue (even if that sounds like BS at first). I do not have these problems when I use the internet at work, or use my personal hotspot on my phone, but I do have them on my home internet (Comcast).

I believe that when iTunes Match begins uploading, it maxes out the uplink bandwidth of the Comcast connection, renders it useless and causes the connection to time out. iTunes Match thinks the connection died, and it stops, then restarts.

The way I fixed it was limiting my maximum upload bandwidth via my router. My router (Netgeard WNDR3700) has a setting that allows me to set up maximum uplink bandwidth. Speedtest.net told me my connection had 4-5mbps up, so I limited it via my router to 2mbps.

As soon as I did this, my uploads began working without timing out and restarting. They are slower than they could be, because I am limiting upload, but at least it isn’t restarting!”
    Link rwthelen

Bijdrager
    jonathanc_
    Beech op 13 juli 2013

Kun je in je router de upload-snelheid/bandbreedte aanpassen ?
    Zo ja, verlaag deze eens een factor 2.
    Link rwthelen

Ik vrees dat Telenet dit blokkeert…
    Ik heb ook al alle poorten naar mijn MacBook opengezet en ik kreeg nog altijd hetzelfde resultaat.

Zijn er nog manieren om het probleem met iTunes Match op te lossen?

Bijdrager
    Leander

Ik had hetzelfde probleem met iTunes Match maar dan met mijn provider Caiway. Stap 3 wilde maar niet lukken. Stap 1 en 2 bleven voortdurend in een loop. Uiteindelijk zorgde het knijpen van de upload bandbreedte tot zo’n 75% dat stap drie gestart kon worden en ook probleemloos voltooid werd. Eindelijk YES!
    Download ‘Network Link Conditioner‘ van Apple’s developer site. Daarvoor moet je je eerst even aanmelden als developer (kostenloos) met je Apple ID waarna je de plugin voor de OS X Systeemvoorkeuren kan downloaden. Xcode hoef je niet te downloaden. Zie ook deze link: https://davidmichaelross.com/blog/apples-network-link-conditioner/

Hier mijn custom instellingen (via ‘manage profiles’):
    UPLINK bandwidth 3 mbps (mijn Caiway abonnement geeft 4 mbps) en Delay 1 ms (zonder deze delay werkte het niet).
    DOWNLINK bandwidth 40 mbps (mijn Caiway abbo geef ook 40 mbps) en Delay 1 ms.
    Zie onderstaande screenshots:

Succes!:)

Bijdrager
    scarracs

@ Leander

Toppie het werkt. Dit was blijkbaar het probleem bij telenet

tnx

Bijdrager
    Niels

Meestal duurt het matchen bij iTunes Match langer, naar mate de muziek in je bibliotheek niet (compleet) overeen komt met de muziek op Apple’s servers. Vaak is het aanpassen van de metadata (m.a.w. de namen van de albums, nummers, artiesten, etc.) voldoende om wel een goede match te geven.

De tijd die je besteed aan het aanpassen van de benamingen is bijna gelijk aan de upload tijd. Daarbij heb je echter als bonus dat alle muziekgegevens ook gelijk goed staan.

Bijdrager
    Targaryen

Bij mij werkt het kennelijk nog steeds niet. Zou het helpen als ik mijn Mac aan een kabel hang in plaats van de muziek te matchen via Wi-Fi?

Bijdrager
    scarracs
    Targaryen op 15 juli 2013

Bij mij werkt het kennelijk nog steeds niet. Zou het helpen als ik mijn Mac aan een kabel hang in plaats van de muziek te matchen via Wi-Fi?

Zou toch moeten werken want heb zelfde probleem en met de oplossing van Leander gaat itunes match als een zonnetje. Heb je alles ingesteld zoals bovenstaande afbeelding?

Bijdrager
    GillesVdG

Leander op 13 juli 2013 #
    Ik had hetzelfde probleem met iTunes Match maar dan met mijn provider Caiway. Stap 3 wilde maar niet lukken. Stap 1 en 2 bleven voortdurend in een loop. Uiteindelijk zorgde het knijpen van de upload bandbreedte tot zo’n 75% dat stap drie gestart kon worden en ook probleemloos voltooid werd. Eindelijk YES!
    Download ‘Network Link Conditioner‘ van Apple’s developer site. Daarvoor moet je je eerst even aanmelden als developer (kostenloos) met je Apple ID waarna je de plugin voor de OS X Systeemvoorkeuren kan downloaden. Xcode hoef je niet te downloaden. Zie ook deze link: https://davidmichaelross.com/blog/apples-network-link-conditioner/
    Hier mijn custom instellingen (via ‘manage profiles’):
    UPLINK bandwidth 3 mbps (mijn Caiway abonnement geeft 4 mbps) en Delay 1 ms (zonder deze delay werkte het niet).
    DOWNLINK bandwidth 40 mbps (mijn Caiway abbo geef ook 40 mbps) en Delay 1 ms.
    Zie onderstaande screenshots:

Om Network Link Conditioner te downloaden moet je dan een betaalde account hebben?

Bijdrager
    Leander

Nee, betaalde account is niet noodzakelijk.
    Je moet je eerst even aanmelden als developer (kostenloos) met je Apple ID waarna je de plugin voor de OS X Systeemvoorkeuren kan downloaden.

Bijdrager
    GillesVdG

Uhm raar!
    Ik meld mij aan.
    Ik kom op de site, en hij toon “no records”

Bijdrager
    Leander

@Gilles: probeer deze link:
    https://developer.apple.com/downloads/index.action?name=hardware%20io%20tools

@Targaryen
    : Via een UTP-kabel heb je een stabiele verbinding, wifi kan wel eens ‘dippen’. Mijn upload duurde ruim anderhalve dag; je wil niet dat de verbinding dan even wegvalt. Wanneer de upload gereed is dan kan je weer op wifi over.
    Neem niet klakkeloos mijn opgegeven UP- en Downlink waarden over. Deze getallen staan in relatie tot de up- en download capaciteit van jouw provider.

Bijdrager
    GillesVdG

Ik heb het al gevonden, maar ik heb het installeert en het lukt, maar mijn itunes match heeft nog altijd het zelfde probleem.:(

Bijdrager
    scarracs
    GillesVdG op 15 juli 2013

Ik heb het al gevonden, maar ik heb het installeert en het lukt, maar mijn itunes match heeft nog altijd het zelfde probleem.:(

hmm, een beetje meer informatie geven hé. Hebben geen glazen bol.

Welk is uw provider?
    Welk internetplan heb je?
    Welke zijn uw theoretische up-en downloadsnelheden?

als je telenet whoppa hebt dan moogt ge Leander zijn instellingen over nemen (werkt bij mij toch)

Bijdrager
    GillesVdG

– Telenet
    – Apple router
    – Fibernet Shake download snelheid 60 Mbps – upload snelheid 4 Mbps uploadsnelheid

Bijdrager
    GillesVdG

GillesVdG 6 seconden geleden #
    – Telenet
    – Apple router
    – Fibernet Shake download snelheid 60 Mbps – upload snelheid 4 Mbps uploadsnelheid

Ik hoop dat het voldoet aan de eisen voor deze informatie te geven, en daar bij dat je mij kunt helpen.

Bijdrager
    ReleaseYourself

Alsook ik heb dit probleem. Alles geprobeerd, maar niets werkt van deze oplossingen.

Ik zit namelijk bij Telenet, heb de modem/router van telenet die ik gebruik.
    Zit met een whoppa account nu en de problemen zijn bij mij effectief begonnen wanneer de nieuwe router/modem werd geinstalleerd.

Wanneer ik op de linksys router van men buurman ging (die trouwens ook telenet heeft) ging alles vlotjes.

Leander, ik heb ook uw oplossing geprobeerd, maar op de een of andere manier gaan de wijzigingen die ik maak via het programma niet door tot in men iMac. Als ik alles instel zoals je het beschreef en deed erna de telenet speed test, bleef hij op normale snelheid verder uploaden.

Groetjes!

Bijdrager
    scarracs

heb het juist nog eens geprobeerd. met en zonder deze instellingen. zonder deze instellingen werkt mijn itunes match niet (stap 3 blokkeert) en met deze instellingen werkt deze wel.

Ben je zeker dat ‘network link conditioner’ actief is. zie je het teken rechtsboven in de menubalk?

ps. bij mij hetzelfde probleem, met expressnet geen probleem met itunes match en sinds de fibernetrouter is geinstalleerd werkt hij niet meer totdat…

Bijdrager
    ReleaseYourself

met deze instellingen werkt deze wel.

Dus bij u lukt het? Verdorie dan ben ik de enige nog waarbij het niet lukt.

Btw wanneer hij maar een liedje moet uploaden werkt het perfect, meerdere liedjes bij elkaar blokkeert het alweer.

Deze topic is trouwens geopend voor mij door jonthan, aangezien ik nog geen account had.

Bijdrager
    scarracs

wat geeft speedtest.telenet.be aan voor snelheden als je network link conditioner hebt geactiveerd?

bij mij 35,88 down en 2,79 up (whoppa)

Bijdrager
    ReleaseYourself

Ziehier de resultaten terwijl dat program aanstaat.

Bijdrager
    scarracs

uw upload wordt blijkbaar niet beperkt maar de downloadsnelheid wel terwijl er bij u 120 mbps down staat bij downlink :?. verwijder het profiel nog eens en maak deze nog eens aan met de instellingen van leander en probeer daarna opnieuw via speedtest

btw: dit zijn mijn instellingen

Bijdrager
    ReleaseYourself

Blijft hetzelfde, het heeft geen zin blijkbaar.

Daarbij, nu alles eindelijk eens geupload is geraakt, begint men iTunesmatch te flippen door constant onnodig in werking te treden!

Bijdrager
    Leander

Wanneer network link conditioner geen invloed heeft op de bandbreedte — het dus niet doet — probeer dan het volgende:
    Herstart je Mac, start dan eerst network link conditioner op en maak de instelling weer aktief, start dan pas iTunes.
    Ik kan me herinneren dat network link conditioner bij mij ook niet direct functioneerde.

Bijdrager
    ReleaseYourself

Heb ik ook al geprobeerd, geen succes!

Bijdrager
    GillesVdG

Ik heb het ook geprobeerd, ook geen succes !:(

Bijdrager
    Targaryen

Bij mij werkt het ook nog steeds niet. Ik heb net even de Telenet Speedtest gedaan en ik krijg een downloadsnelheid van 108.92 Mb/s en een uploadsnelheid van 3,70 Mb/s. De instellingen van Leander werken niet.

Als ik de developertool aanzet, dan krijg ik een downloadsnelheid van 87,36 Mb/s en een uploadsnelheid van 3,57 Mb/s.

Bijdrager
    skalpel

Hallo,

Heb net hetzelfde voor, alleen ik verlies ook nog telkens eens m’n internet verbinding bij stap 3, da’s helemaal straf. Ik heb de klantendienst onderstaande mail bezorgd (ik had geen zin om dit aan de telefoon uit te leggen :o)).

Beste,

Het gaat misschien raar klinken, maar een upload in iTunes zorgt ervoor dat mijn internet verbinding telkens wordt onderbroken.

Ik ben geabonneerd op iTunes match, een dienst die ervoor zorgt dat al m’n muziek in de cloud zit en ik zo via al m’n iOS toestellen ook over deze muziek kan beschikken. iTunes scant m’n muziek op m’n iMac (of Windows laptop) en gaat de muziek die nog niet in de cloud zit naar daar uploaden, en daar gaat het mis. Volgend filmpje van een ander persoon (die hetzelfde probleem heeft) illustreert dat het bij stap 3 mis gaat en hij telkens opnieuw begint bij stap 1:
    http://www.youtube.com/watch?v=KvmjSait2mE

Als ik tegelijk een ping start vanop m’n iMac naar telenet.be dan wordt bij stap 3 (de upload) telkens mijn verbinding eerst heel traag en dan knalt hij er een paar seconden uit (zie bijgevoegde pdf). Ook een ping van mijn Windows laptop die op hetzelfde netwerk zit naar telenet.be ondervindt net hetzelfde probleem! Dus het is niet hardware gerelateerd.

Ik vind het wel heel raar dat het uploaden van enkele mp3’s naar de iCloud van apple ervoor zorgt dat ik (zolang itunes match opstaat) ik constant m’n verbinding kwijt ben. Dit zowel wired rechtstreeks op telenet modem als wireless onafhankelijk van OS (Mac OSx, Windows 7). Doe ik dit bvb bij een vriend die bij Belgacom zit is dit probleem er totaal niet.

Alvast bedankt voor jullie hulp bij dit rare probleem.

Ik ben benieuw naar hun antwoord (zal het hier ook posten.)

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 34)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.