5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Verwijderen

iTunes Match de weg kwijt

Ik heb ooit een CD van Herman van Veen overgezet naar mijn computer en vervolgens naar Apple geupload ikv iTunes Match.

Nu zat ik vandaag te luisteren naar de CD en merkte ik plots dat een nummer (Anne) plots in het duits was, ipv in het Nederlands (zo staat hij op mijn CD/en zo heb ik hem geupload).

Ik heb wel eens vaker getwijfeld of het nummer wat ik hoorde ook het gene was wat ik ooit heb geupload, maar aangezien ik heel veer muziek heb wist ik het niet zeker. Maar deze keer weet ik het zeker. Herman van Veen in het Duits, te bizar!

Hebben andere mensen hier ook last van (iTunes Match gewoon een ander liedje voor je bewaard)?
    En weet iemand of er een manier is om dit te corrigeren (niet zijnde de CD opnieuw in te lezen)?
    Klacht richting Apple mogelijk?

Inactief
    Anoniem

Ik heb dat een hele tijd gehad met het nummer “Das Modell” van Kraftwerk. Ik kreeg dan een nummer van de Beach Boys. Lijkt inmiddels opgelost. Dat is de enige mismatch die ik heb gehad, maar ik heb maar 5300 tracks.

Bijdrager
    JeroenXC

Het antwoord staat in de beschrijving van Apple:
    https://www.apple.com/nl/itunes/itunes-match/

iTunes bepaalt welke nummers in je verzameling in de iTunes Store beschikbaar zijn.
    Muziek die beschikbaar is, wordt automatisch aan iCloud toegevoegd, zodat je er altijd en vanaf elk apparaat naar kunt luisteren.
    Omdat de iTunes Store meer dan 43 miljoen nummers bevat, zal bijna al je muziek al in iCloud beschikbaar zijn.
    In het zeldzame geval dat dat niet zo is, worden alleen die nummers geüpload (wat veel sneller is dan je hele muziekbibliotheek uploaden).
    En wat helemaal mooi is: alle muziek die in iTunes is gevonden, wordt vanuit iCloud afgespeeld in DRM-vrije 256-Kbps AAC-kwaliteit, zelfs als jouw versie een lagere kwaliteit had.

En blijkbaar ziet iTunes Match het verschil niet tussen de Duitse en de Nederlandse versie van Anne.
    Niet netjes, zou er een mailtje aan wagen naar Apple.

Bijdrager
    Franky Mac

Ik heb sinds begin vorige week ook iTunes Match. Bij mij is Anne van Herman van Veen (van de CD “Nu en dan – 30 jaar van Veen”) wel goed gematched en heb ik nu een Nederlandse 256-Kbps versie.

Zo’n 500 nummers zijn echter niet gematched en geüpload. Het vreemde is dat een aantal nummers van bepaalde CD’s wel gematched zijn en een aantal nummers van diezelfde CD niet. Heeft het zin om de nummers die niet gematched zijn opnieuw te rippen en dan nog een keer proberen te matchen? Zo ja, welke bit rate en compressie techniek is het beste?

Bijdrager
    Verwijderen

Bedankt voor de reacties.
    Ik ga het liedje nog maar eens opnieuw proberen te uploaden…

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.