6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Groentenboer

iTunes Match

Ik overweeg, omdat ik muziek uit de Music app (voorheen iTunes) wil kunnen afspelen op mijn iPhone, iTunes Match te proberen. Nu lees ik dat als iTunes de lokaal opgeslagen muziek niet herkent (bv bij niet officiële uitgaven) de song vervangt door de wel bij iTunes bekende, officiële versie. Is dit inderdaad het geval? Is hier iets tegen te doen? Zijn er wellicht alternatieve diensten die dit niet doen?

Alvast bedankt.

Bijdrager
    Kwadraatje

Ik weet niet wat je met niet-officiële uitgaven bedoelt, maar het komt inderdaad voor dat tracks worden gemismatcht. Bij mij gebeurt dat sporadisch, maar ik heb vziw ook geen niet-officiële uitgaven…  Verder werkt het wel goed, al wordt gemiddeld maar zo’n 85 procent van de tracks herkent door het algoritme dat Apple gebruikt. De overige tracks worden dan geüpload.

Je kunt het gewoon even proberen. Mocht het resultaat tegenvallen kun je je geld terugvragen: https://support.apple.com/nl-nl/HT202039

Bijdrager
    Groentenboer

Met niet officiële uitgaven bedoel ik zgn. bootlegs https://nl.wikipedia.org/wiki/Bootleg

Bedankt!

Ik probeer me te abonneren op iTunes Match maar steeds loopt de Muziek App vast…..

Bijdrager
    Groentenboer

Nu geabonneerd. Wat opvalt is dat het syncen van de bibliotheek soms stopt terwijl nog niet alles is gematcht / ge-upload.

Bijdrager
    pruus

Even laten lopen. Ik weet niet hoe groot jouw bibliotheek is.

Bijdrager
    Groentenboer

46.245 onderdelen zie ik staan.

Dat het een tijd duurt begrijp ik en is geen probleem. Maar dat de Music app steeds stopt met bijwerken begrijp ik niet. Waarom stopt dit en waarom wordt het matchen / syncen niet vanzelf hervat als nog niet de complete bibliotheek is gematcht / ge-upload?

Een wolk met stippellijn

Als u een wolk met stippellijn naast een nummer ziet, betekent dit mogelijk een van de volgende dingen:

Wachten: Dit nummer wordt momenteel gematcht en is nog niet geüpload. Kies ‘Archief’ > ‘Bibliotheek’ > ‘Werk iCloud-muziekbibliotheek bij’ om dit te verhelpen.
    Niet geüpload: Het nummer is toegevoegd vanaf een ander apparaat en kan niet worden gematcht. Als u het nummer wilt uploaden, schakelt u ‘Synchroniseer bibliotheek’ in op de computer waarop het originele audiobestand wordt bewaard.
    Niet meer beschikbaar: Het nummer is niet beschikbaar in de Apple Music-catalogus of is nog niet uitgebracht.

Bron

Ik heb ook een aantal songs met een stippellijn wolk. Maar de cloudstatus in de Music app staat op Gematcht.

Ik heb voorlopig nog mijn twijfels over iTunes Match.

Weet iemand waar ik kan zien hoever iTunes Match is met matchen?

• Deze reactie is gewijzigd 2 weken, 6 dagen geleden door Groentenboer.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.