6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Marco Alkmaar

iTunes map naar m’n extra schijf verplaatsen.

Ik wil m’n basis harde schijf als werk-schijf gebruiken. En daarvoor heb ik er nu ’n harde schijf bijgenomen. Kan ik de map Muziek (en daarin iTunes, en daar weer in iTunes Music) ongestrafd naar m’n ‘extra harde schijf’ kopieren, en die op de werkschijf weggooien? Of kan deze G4 z’n map niet meer vinden, als muziek download, of kopieer?

Groet,

Marco:lol: :?

Bijdrager
    Marco Alkmaar

Dat ik zo’n vraag nog durf te stellen…. Maar ik heb ’n aanzienlijk muziek archief hier op me schijf staan. Vandaar.

Groet,

Marco

Bijdrager
    Jan-Willem

Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd, maar ik denk dat als je hem naar je extra HD kopieerd en er dan een symbolise link naar maakt dat ie het dan doet

Bijdrager
    Julian

Volgens mij zijn symbolische links e.d. niet nodig… Plaats gewoon de iTunes of Muziek map op je andere schijf… Waarschijnlijk herkent iTunes ze niet meer, je hebt ze immers verplaatst, dus moet je opnieuw je library opbouwen (ik zou eerst kijken of deze stap echt moet, mijn Itunes blijft de muziek vinden als ik een file verplaats). Dus Library leeggooien en weer voldumpen met al je nummers (dit vergt misschien wat van je tijd).
    Onder preferences -> advanced (waarschijnlijk voorkeuren -> gevorderd ofzo ) kun je de nieuwe locatie van de iTunesmap aangeven. Je imports worden dan ook op de goede plaats gezet.

Moderator
    Adriaan Mol
    ”Marco

Ik wil m’n basis harde schijf als werk-schijf gebruiken. En daarvoor heb ik er nu ’n harde schijf bijgenomen. Kan ik de map Muziek (en daarin iTunes, en daar weer in iTunes Music) ongestrafd naar m’n ‘extra harde schijf’ kopieren, en die op de werkschijf weggooien? Of kan deze G4 z’n map niet meer vinden, als muziek download, of kopieer?

Ja, de beste manier is gewoon al je MP3’s naar de andere hardeschijf te copieëren. Gooi dan de “iTunes Music” map die in de “~/Music/iTunes/” staat weg (je hebt immers alle bestanden al gecopieërd).

Maar nu een alias van je harde schijf met muziek, zet deze in “~/Music/iTunes/” en noem hem “iTunes Music”.

Zo heb ik ’t gedaan, het werkt perfect (je moet wel inderdaad even al je MP3 bestanden uit je iTunes lijst slepen en er opnieuw ingooien).

Bijdrager
    Marco Alkmaar

Bedankt. Het werkt perfect.

Groet vanaf ’n muzikale mac.

Marco :innocent: :mrgreen: :evil: :lol: 8) :? :roll: :sealed: :finderoud: :apple: :D :( :) :o :lol: :| :apple:

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.