7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Sigrid

Itunes loopt vast

sinds ik de nieuwste versie Itunes heb, loopt het constant vast. Ik kan bijna geen liedje meer normaal draaien. Tijdens shuffle stopt hij ineens na elk liedje en moet ik zelf steeds het volgende nummer aanklikken en ook loopt hij veel vast aan het begin van het nummer, ik kan dan niet eens 1 nummer draaien. soms pakt hij weer een paar seconde om vervolgens weer vast te lopen. Ik heb een airport en mijn boxen daar ook op aangesloten. Sinds kort heb ik 2 computers, die van mijn vriend en die van mij, we delen het netwerk, misschien zou dit er mee te maken kunnen hebben omdat mijn vriend dezelfde problemen heeft. Ik heb versie 7.0.2

Ik hoop dat iemand me helpen kan want dit is zo frustrerend…

Bijdrager
    Sprint

Ik heb een soortgelijk probleem gehad na een upgrade van iTunes. Toen bleek het te verhelpen, dus er is hoop. In mijn geval was een mov (of mpeg, ik weet niet meer) bestand de boosdoener. Een ooit geimporteerd nummer bleek geen muziekformaat maar videoformaat te hebben. Activeer in je beeldweergave de kolom die extensies weergeeft, verwijder het mov of mpeg bestand, en kijk of dat helpt?

Bijdrager
    Sigrid

Dank voor je snelle reactie. Ik ben alleen ernstig op zoek naar een manier om die afwijkende bestanden naar boven te halen, hoe selecteer ik die precies, ik ben nu aan het scrollen door mijn duizenden nummers en dat kan volgens mij makkelijker alleen weet ik niet hoe….

Bijdrager
    Sprint

Bij Weergave > Weergaveopties (Cmd-J) vink je Soort aan. Die kolom verschijnt dan (net als bv Titel, Album etc) in je iTunes venster. Vervolgens sorteer je je nummers op Soort (door het kopje aan te klikken), dan gaat het zoeken een stuk eenvoudiger. Ik hoop dat het helpt, ik werd er helemaal wanhopig van toen iTunes ineens zo raar begon te doen!

Bijdrager
    Sigrid

Helaas kan ik geen afwijkende bestanden vinden, het is allemaal mpeg, aiff of AAC, ik weet dus echt niet waar het aan ligt…

Bijdrager
    Sprint

En als je de mpegs eruit haalt (wel even een kopietje maken natuurlijk)?

Bijdrager
    macnew

een paar weken geleden heb ik dit probleem ook op dit forum geplaatst.
    Ik ben er echter achter gekomen dat het aan het volgende ligt:

In het airport hulpprogramma heb je optie om je airport te laten verbinden met een bestaand draadloos netwerk. Sinds ik dit heb gedaan kreeg ik dus dezelfde problemen die jij ondervind.

Door weer terug te gaan in mijn oude instellingen werkt airtunes weer perfect.
    Nadeel is dan wel dat je geen internet hebt tijden het afspelen van muziek.

Ik hoop dat het je lukt

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.