5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    appletick

iTunes liedjes op andere HD

Na meerdere computers en verschillende externe HD’s is ooit iTunes in de war geraakt.
    Waarom heb ik nooit begrepen omdat ik nooit zelf met bestanden heb lopen slepen, maar wellicht dat het ooit per ongeluk toch is gebeurd. Soms kan iTunes liedjes ineens niet meer vinden die wel ergens op een schijf staan en die niet verplaatst zijn.

Nu wil ik eigenlijk het volgende: alle mp3’s op 1 externe HD (heb ik er reeds opgezet), de mp3’s van de interne HD eraf (vanwege schijfruimte). Voortaan wil ik dat iTunes dan geen mp3’s meer naar de interne HD schrijft.
    Maar… ik wil als dat mogelijk is mijn huidige afspeellijsten behouden.

Hoe pak ik dit het beste aan?

Moderator
    unSOUND

Beste wat je dan kunt doen is eerst alle nummers naar de library laten brengen, en vervolgens de hele library extern zetten.

1] Kies in het menu voor Geavanceerd > Verzamel inhoud Bibliotheek.

2] Als dat klaar is sluit je iTunes af, en verplaats je de hele map iTunes naar de externe schijf.

3] Dan start je iTunes op met de ALT ingedrukt, en kies je de map iTunes op de externe schijf.

Bijdrager
    mymac

@ unSOUND:

Ik heb zelf 2 mac’s sinds kort en ik lees hier dat je dus een bibliotheek kan selecteren.

Wat ik me dan afvraag:

Kan je ook een bibliotheek op de externe schijf van de Time Capsule zetten? Ik gebruikte tot nu toe gewoon time machine op mijn iMac + een iomega schijf, extern. Nu ik een 2e mac heb vraag ik me af of de Time Capsule dan een mooie oplossing is. Maar ik wil dus zeker weten of het ‘iTunes-technisch’ mogelijk is om zo de library op meerdere computers te gebruiken tegelijkertijd. Het is wel fijn om alle muziek op 1 schijf te hebben, maar ze dan ook op alle mac’s op te kunnen vragen.

mymac

Bijdrager
    Pieterr

iTunes delen (op je iMac) kan ook. Evenals iTunes op je externe Iomega schijf. Je hebt dus niet persé een TC hiervoor nodig.

Moderator
    unSOUND
    ”mymac”

Nu ik een 2e mac heb vraag ik me af of de Time Capsule dan een mooie oplossing is. Maar ik wil dus zeker weten of het ‘iTunes-technisch’ mogelijk is om zo de library op meerdere computers te gebruiken tegelijkertijd. Het is wel fijn om alle muziek op 1 schijf te hebben, maar ze dan ook op alle mac’s op te kunnen vragen.

Het kan, maar het gaat verre van perfect. Beste is gewoon om op 1 machine de muziek te zetten, en de library vervolgens te delen met andere Macs in het netwerk. Dit kan via de voorkeuren van iTunes.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.