25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:
    Bijdrager
    064harry

iTunes Library weg?

Na een uurtje ~zweet~ zoeken op het forum moet ik dan toch maar zo de vraag stellen:

Kan ik mijn iTunes Library (inclus. afspeellijsten, ratings e.d.) terugplaatsen m.b.v. TimeMachine?

Nu heb ik de map iTunes gewoon teruggeplaatst maar nu ben ik verder alles kwijt.
    Ik heb als het ware een nieuwe library gekregen en daar heb ik de muziek die op mijn Mac staat in moeten importeren.

Moet ik soms een andere map terugplaatsen ofzo? (Mss de map previous iTunes libraries)

Zeg het trouwens gerust als ik met mijn neus kijk of zo, maareuh ik kon geen oplossing vinden.

Bijdrager
    Afroman

Gewoon de muziekmap van een paar backups geleden terughalen?

Bijdrager
    064harry

Je bedoelt gebruiker – muziek – zet terug ?

Nu heb ik in de map muziek – de map iTunes terug gezet. (nu heb ik als het ware een nieuwe library)

Bijdrager
    mymac

Vreemd. In de map iTunes zou in principe alles moeten staan:

Moderator
    unSOUND

Maar in een TimeMachine backup staat steeds alleen het veranderde bestand. Als sommige bestanden dus al een tijd niet gewijzigd zijn, staan die in oudere backups… Je zult dus door de oudere backups heen moet bladeren om alles te vinden…

( Wat ben ik blij dat ik alles ook nog ouderwets kloon met SuperDuper… )

Bijdrager
    064harry

Vreemd dat niet meer mensen hier problemen mee hebben.
    Ik ben toch zeker niet de eerste.
    Maar het ene zoekresultaat stamt uit 2007 en het andere gaat over een iPod.
    Ik zal het advies van Afro es opvolgen. Hij heeft tenslotte de muziek van zijn witte Mac naar zijn Pro gezet.

Bijdrager
    Oppie
    unSOUND op 05 april 2011

Maar in een TimeMachine backup staat steeds alleen het veranderde bestand. Als sommige bestanden dus al een tijd niet gewijzigd zijn, staan die in oudere backups… Je zult dus door de oudere backups heen moet bladeren om alles te vinden…

Nee unSOUND, zo werkt TM niet. Hij zal inderdaad alleen de veranderingen wegschrijven, maar elk bestand wat je uit de TM haalt, is vervolgens wel het volledige bestand.

Bijdrager
    064harry

@ Oppie:

Ik heb nu al mijn muziek weer terug gezet m.b.v. TimeMachine.
    Alleen moet ik nu weer nieuwe afspeellijsten maken.
    En mijn streaming radio is ook weg. (effe googlen waar ik die lijst ook al weer vandaan had)
    Da’s toch wel minder vind ik.

Bijdrager
    Pieterr

@064harry: Wat heb je dan precies teruggezet? Je hele “iTunes” map, of alleen “iTunes Media”?

Bijdrager
    064harry

Mijn hele map iTunes.

Nu ben ik bezig met de map muziek van 1 backup eerder.

Ik heb trouwens in iTunes help ook iets gelezen van afspeellijsten kopiëren e.d.
    Daar zal ik vanavond es een studie van maken.
    Dit gebeurt me geen 2e keer!!

Inactief
    Anoniem

Ik weet het niet zeker maar het lijkt me toch sterk dat afspeellijsten e.d. buiten de map iTunes worden opgeslagen. Of staat het in een plist bestand?

Edit: volgens deze bron staan afspeellijsten in het bestand iTunes library.

Bijdrager
    064harry

Nog 12 GB!

Ik kan het je zo vertellen.

Bijdrager
    064harry

Nee!

De afspeellijsten zijn weg!

Bijdrager
    Afroman

Heb je wel de juiste XML-files overgezet?

Bijdrager
    tinus_omt

Je moet eerst de hele iTunes library (dus de hele folder met alles er in) terug zetten. Vervolgens moet je niet de bestanden in de library gaan importeren, je moet tegen iTunes vertellen dat hij die library moet gebruiken. Hoe dat moet staat in dit artikel:

http://support.apple.com/kb/HT1589

Als je het op deze manier doet heb je alles weer terug.

Bijdrager
    Pieterr

Vraagje: had je vantevoren iTunes afgesloten voordat je de iTunes map terugzette?

Het enige wat je zou hoeven doen nadat je de map iTunes hebt teruggezet, is iTunes opnieuw opstarten. iTunes zal dan de “iTunes Library” inlezen waar je afspeellijsten in staan.

Maar dit gaat allemaal mis als je iTunes nog open had staan tijdens je kopie-actie. iTunes schrijft namelijk iedere keer bij het afsluiten de “iTunes Library” weg die in het geheugen staat.

Moderator
    unSOUND
    tinus_omt op 06 april 2011

Je moet eerst de hele iTunes library (dus de hele folder met alles er in) terug zetten.

Dat is dus juist het probleem bij TimeMachine… Daar staat alles verspreid over meerdere backup-momenten…

Bijdrager
    dclkdm

Ik heb pas geleden mijn hele iTunes map (exclusief het .xml bestand) overgezet van windows naar mac. Op de mac heb ik eerst de “oude” iTunes map met inhoud verwijderd (en iTunes inderdaad helemaal afgesloten).

Na opstarten iTunes (duurde even, xml werd opnieuw aangemaakt) had ik alles keurig terug op mac: inclusief ratings, afspeellijsten en noem maar op.

Moderator
    unSOUND
    Oppie op 06 april 2011

Nee unSOUND, zo werkt TM niet. Hij zal inderdaad alleen de veranderingen wegschrijven, maar elk bestand wat je uit de TM haalt, is vervolgens wel het volledige bestand.

Dat denk ik aan de ene kant ook, maar aangezien iTunes daarna een nieuwe lege library heeft gemaakt, en die is ook al meegenomen in de backup, krijg je in de TM backup toch versieverschillen ? Als TM dan van alles de nieuwste versie terug zet krijgt hij wel de muziekbestanden, maar ook het recentste XML bestand waar de playlists e.d. al weg waren… Lijkt mij in ieder geval…

Bijdrager
    Pieterr

Dat van die lege library snap ik ook nog niet helemaal. Tenzij de TS zijn iTunes nog open had staan toen ie de boel aan het terugzetten was.

Voor het vinden van de juiste versie mét afspeellijsten zou de TS inderdaad misschien nog een of meer versies terug in de tijd moeten gaan, als hij in de tussentijd zijn library vernaggeld (dwz leeggemaakt) heeft en die weer gebackupd is. Uitgaande van zo’n eerdere versie van de iTunes map zou daarna nog het enige nodige zijn om de tracks die nadien zijn toegevoegd opnieuw toe te voegen.

Bijdrager
    Oppie

Ah, op die manier.
    Duidelijk; TS moet wel een versie van z’n iTunes Library halen van een datum vóórdat er problemen begonnen te ontstaan.

Bijdrager
    064harry

Okay!

Ik ga es effe alles eraf mikken, dan iTunes afsluiten en dan in zijn geheel terugplaatsen!

U hoort nog van mij. (positief hoop ik)

Bijdrager
    064harry

Nog eventjes(!)

Bijdrager
    064harry

Jongens,

Hartstikke bedankt voor jullie hulp!!

@Pieterr:

Ik moest inderdaad gewoon iTunes afsluiten en daarna terug zetten.

Geweldig!

Dank allen.

Bijdrager
    Pieterr

:thumbsup:

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.