21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    tijs

iTunes library voor alle gebruikers

Ik wil mijn mp3’s, die zich op een externe schijf bevinden, toegangkelijk maken voor alle gebruikers. Leek me heel simpel door die library files in de map “gemeenschappelijk” te zetten en dan zou de rest wel vanzelf gaan. Niet dus … iTunes blijft telkens die map in home>muziek zetten …
    Wie kan er helpen?

Moderator
    Lucas Raggers

Heb je bij ‘advanced’ in de iTunes preferences aangegeven waar die map met muziek staat? Heb je bij advanced ook ‘copy files to music folder wehen adding…’ uitgevinkt?

Bijdrager
    tijs

Dat is het probleem niet, ik gebruikte die externe schijf eerst ook al, het probleem is dat de iTunes Library voortdurend bij Home>Muziek wordt geplaatst, zodat die niet door andere gebruikers kan worden gebruikt.

Bijdrager
    HSL
    ”lucasraggers”

Heb je bij ‘advanced’ in de iTunes preferences aangegeven waar die map met muziek staat? Heb je bij advanced ook ‘copy files to music folder when adding…’ uitgevinkt?

het is wel degelijk dat neem ik aan,.. want dat is wat het doet als je het aanvinkt! kan je anders een screendump maken van je pref;s?

Moderator
    unSOUND

makkelijkste is om bij de andere users een alias te plaatsen die doorlinkt naar de itunes folder op die externe harde schijf, belangrijk is dat iedereen toegang/toestemming heeft voor die schijf.

-maak een alias naar je “itunes” folder,
    -geef die de exact dezelfde naam, dus “itunes”, zonder alias erachter,
    -plaats die in de mappen “home > music” bij de andere gebruikers,

dus in plaats van hun itunes map komt er in de map music een alias naar jouw map…

Bijdrager
    tijs

wow, bij jullie gebeurt er duidelijk iets anders dan bij mij. ik heb dus bij itunes prefs bij advanced voor locatie map “itunes music” LaCie:Muziek staan. Daar staat dus al mijn muziek, die map itunes music plaatst ie echter nog steeds bij Thuis:Muziek
    Da’s dus het probleem … mag ik nu gewoon die van Thuis:Muziek naar LaCie:Muziek verhuizen?

Bijdrager
    HSL

ok ff een ding,..

iTunes Pref’s —> advanced
    zie je daar dit staan en zo (niet) aangevinkt?

Bijdrager
    Ruben

Normaal gesproken moet inderdaad de NIEUWE toevoegingen aan iTunes in de opgegeven map komen. Wil je bestanden die al in iTunes aanwezig zijn naar de nieuwe locatie verkassen, dan moet je even “Consolidate Library” (geen idee wat dit in het Nederlands moet wezen) kiezen. Dan worden ALLE bestanden in je iTunes library verplaatst naar de opgegeven locatie. Let wel, dit gaat dus alleen om de fysieke MP3 en AAC bestanden, je “iTunes 4 Music Library” en het XML bestand blijven ten alle tijden in je Home folder staan.

Bijdrager
    tijs

Die stonden eerst aan ja, ik heb ze nu afgezet.
    Ik heb de iTunes map verplaatst naar Lacie:Muziek, een MP3 geïmporteerd en het werkt in de hoofdgebruiker. Bij de andere gebruikers heb ik een alias gemaakt naar LaCie:Muziek:iTunes
    Wanneer ik iTunes open, krijg ik het bericht: “Het bestand ‘iTunes 3 Music Library’ is beveiligd, bevindt zich op een beveiligde schijf of u hebt geen bevoegdheden om naar dit bestand te schrijven. Gek, want er bestaat helemaal geen bestand ‘iTunes 3 …’ op mijn computer. Help!

Bijdrager
    Ruben

Nou kan ik het helemaal niet meer volgen. Je wilt (gewoon) je iTunes Library over je LAN delen, of wil je de files zelf delen?

Bijdrager
    tijs

Het gaat niet over een netwerk hè, het gaat over de gebruikers op één computer.

Bijdrager
    HSL

je moet dus die vinkjes uit laten staan!

en gewoon voor iedere user de externe schijf selecteren als music library,..
    wat je ook kan doen is je muziek in een folder dumpen (of HD) en dan in de library slepen,.. en dan als je wat toevoegd gewoon die HD nog een keer er op donderen bij alle users!

HS-L

Bijdrager
    Ruben
    ”tijs”

…het gaat over de gebruikers op één computer.

Oh, nu snap ik ‘m.:-P Zal niet makkelijk worden denk ik. Je iTunes Library bestanden staan volgens mij altijd in je Home folder. Wat je MISSCHIEN wel zou kunnen proberen. (Puur gokje). Is die betreffende bestanden verhuizen naar je Public Folder en dan in de Home folders van de betreffende gebruikers aliassen daar naartoe aanmaken. Je zal dan echter (denk ik) ook de fysieke MP3 bestanden in je Public Folder moeten zetten, willen de andere gebruikers erbij kunnen.

Maar nogmaals voor de duidelijkheid, dit is puur een idee dat uit de lucht is gegrepen. Zit alleen een beetje te bedenken hoe ik het zelf zou proberen als ik dit zou willen doen…

Bijdrager
    Sad
    ”tijs”

Wanneer ik iTunes open, krijg ik het bericht: “Het bestand ‘iTunes 3 Music Library’ is beveiligd, bevindt zich op een beveiligde schijf of u hebt geen bevoegdheden om naar dit bestand te schrijven. Gek, want er bestaat helemaal geen bestand ‘iTunes 3 …’ op mijn computer. Help!

Dit betekent dat de map op je externe schijf door een gebruiker is aangemaakt en dat andere gebruikers daar niet bij mogen.

Dit is op te lossen door je mapje met muziek aan te klikken, appeltje-i te doen, en bij de “ownership & permissions” te zorgen dat de “group” en de “others” er ook bij kunnen. Druk dan op het knopje “Apply to enclosed items” zodat ook alle onderliggende files dezelfde rechten hebben.

Bijdrager
    tijs

Hey bedankt, ik heb het eindelijk werken zoals het moet.
    Trouwens HS-L, die twee opties mogen gerust aangevinkt blijven, dat maakt het importeren alleen maar makkelijker, maar misschien bedoelde jij het op een andere manier.

Bijdrager
    HSL

als je die optie aanvinkt gaat hij alles wat je als mp3 naar je library kopiert vanaf een andere lokatie.. kopieren naar je music folder,.. en dat is iets wat jij had maar niet wilde! en die naam heb ik altijd uitstaan want dat vind ik irritant!

:D

Moderator
    unSOUND
    ”tijs”

Hey bedankt, ik heb het eindelijk werken zoals het moet.

Daarom zei ik dus al in mijn eerste post dat iedere gebruiker permissie moest hebben om bij die schijf te komen…

…maar ach, het werkt nu toch?

:wink:

Bijdrager
    Fuji

ik had graag mn totoale bibliotheek verplaats naar mn externe harde schijf, maar bij het kopieren krijg ik telkens foutmelding?

Wat doe ik verkeerd?

Bijdrager
    Ruben
    ”Fuji”

Wat doe ik verkeerd?

Ligt er natuurlijk helemaal aan hoe je het doet. Iets meer info zou daarbij wel helpen.:-P

Maar hoe ik persoonlijk mijn iTunes library verplaats (doe ik nogal eens namelijk) is door gewoon in de preferences een nieuwe locatie op te geven (in jouw geval dus de externe harde schijf) en daarna in het “Advanced” menu te kiezen voor “Consolidate Library”. Hopelijk kan iemand anders hier melden wat de Nederlandse benamingen daarvoor zijn…

Op die manier verkast iTunes zelf alle bestanden en weet je ook zeker dat het blijft werken.

Bijdrager
    Fuji

ja, dat deed ik ook, eerst de locatie wijzigen, maar fysiek blijven die nummes nog wel op mijn harde schijf staan.

Wat wel wordt verplaatst is de library list.
    En wanneer ik dan handmatig de map itunes library wil verplaatsen krijg ik een foutmelding:cry:

Moderator
    unSOUND
    ”Fuji”

ja, dat deed ik ook, eerst de locatie wijzigen, maar fysiek blijven die nummes nog wel op mijn harde schijf staan.

Ik denk dat je iRuben’s methode maar voor een deel uitvoerd.

Zijn methode is om de map op zijn plek te laten staan, de nieuwe plek uitzoeken in iTunes, en iTunes ZELF de bestanden te laten verplaatsen, dus niet zelf met de map aan de haal gaan. snap je?

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.