4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    frogger

[Opgelost] iTunes Library niet te selecteren.

Sinds vandaag heb ik mijn nieuwe iMac 27′ 5k in gebruik genomen. Alles keurig overgezet met migratie assistent. Het werkt super. Het enige waar ik nu nog tegen aanloop is de iTunes bibliotheek ad 750 GB op mijn externe HD.

Als ik iTunes opstart is de melding; Het bestand ‘iTunes Library’ is beveiligd, bevindt zich op een beveiligde schijf of je hebt geen bevoegdheden om naar dit bestand te schrijven.

Waneer ik klik op OK, vraagt ie de bestaande iTunes-bibliotheek te kiezen. Ik wil dan de laatste iTunes Library.itl selecteren, maar dat lukt niet. Hij is niet gehighlighted.

Wie kan mij op weg helpen hiermee?

• Dit onderwerp is gewijzigd 4 maanden, 1 week geleden door  Night. Reden: Topic opgelost + verheldering titel

Moderator
    Night

Waarom zou je naar een .itl bestand willen linken? Je moet gewoon de bibliotheek zèlf selecteren. Dat is de “map” waar alles inzit.

Bijdrager
    frogger

Ok.  Als ik de iTunes Library selecteer zegt ie Het bestand ‘iTunes Library’ is beveiligd, bevindt zich op een beveiligde schijf of je hebt geen bevoegdheden om naar dit bestand te schrijven.

Check ik deze map in finder staat bij info lezen en schrijven ‘aan’.

[Update]

Ik heb het gevonden. Wanneer ik in het infoscherm van de map, bij lezen en schrijven mijn ‘naam’ selecteer, dan kan ik vervolgens door te klikken op het radertje van geavanceerd mijzelf weer de eigenaar maken van alle onderdelen op mijn externe HD.

Na opstarten van Itunes laat hij nu de nummers weer zien!

• Deze reactie is gewijzigd 4 maanden, 1 week geleden door  Night. Reden: Posts samengevoegd

Moderator
    Night

Mooi zo, Blij dat het gelukt is.(y)

Wat je ook had kunnen doen is op de externe disk de permissies uitschakelen:

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.