6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Moderator
    Lucas Raggers

[iTunes] library delen met 5 users

Ik heb 5 accounts op mijn computer voor 5 personen. Op mijn account (administrator) staat een iTunes Libary van 13 GB. Die wil ik delen met de 5 andere users.
    Ik heb gezocht in dit forum, en het zou moeten kunnen door aliassen te maken van het volgende: ‘iTunes 4 Music Library’, ‘iTunes Music’ en ‘iTunes Music Library.xml’.
    Deze aliassen heb ik bij een user gezet in de music map, maar als ik dan iTunes opstart zegt’ie dat de aliassen verwijzen naar een ‘locked disk’ waarvoor ik geen ‘privileges’ heb.
    Hoe los ik dit op?

Bijdrager
    boelie

privileges uitzetten, maar dat kan volgens mij alleen maar op een andere schijf of partitie;

Moderator
    Lucas Raggers

Dit kan inderdaad niet op een bestaande HD. En partities aanmaken (dan zou ik daar de muziek opzetten) gaat ook niet zonder m’n hele mac opniet te installeren.

Bijdrager
    boelie

Toch zou je je itunes-map gestrictie-vrij kunnen maken door bij group en others de acces op read and write te zetten.

Waar je wel op moet letten is dat als jij als hoofdgebruiker een album oid aan de itunes-lijst toevoegd, dat de andere gebruikers dat dan niet zien. Deze zullen de lijst dus moeten verversen; dus:
    keep itunes music folder organized en copy files to itunes music folder when adding to library uitzetten en elke keer als iemand itunes opent de hele library wissen en opnieuw inladen (misschien een mooie applescript hiervoor schrijven?)

Misschien is audion beter in dit geval icm een restrictie-vrije map:?
    of een ipod:P

Bijdrager
    Missundaztood

Ik neem aan dat je 5 users op 1 mac heb. Dan kun je je iTunes-stuff het beste neer zetten in Hard Disk/Users/Shared/ en dan aliasen maken voor al de 5 gebruikers.

In de map Shared kan iedereen lezen/schrijven

Bijdrager
    fotogravizer

Ik heb ook mijn “iTunes Music” folder in mijn “Shared” folder staan, en een alias in mijn “Music” folder verwijst hiernaar.
    Op deze manier kan iedereen in mijn netwerk mijn muziek downloaden.
    Zo hoeft iTunes dus niet altijd aan te staan om op een andere computer in mijn netwerk mijn muziek te luisteren.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.