8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    martjn

itunes libraries wisselen in Leopard

ik probeer mn iTunes library te splitsen zodat het grootste deel op een netwerk schijf komt.
    Maar nu lukt het me niet om te wisselen tussen de twee bibliotheken. Volgens de documentatie moet ik iTunes opstarten met “Option” of “ALT” ingedrukt, maar als ik dat doe krijg ik helemaal geen keuze menu.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
    Ik gebruik iTunes 8.1 op Mac OS X 10.5.6

thanks!

Bijdrager
    Ludo

het is alt ingedrukt houden en dan itunes opstarten… dan krijg ik tenminste een keuze menu.

Bijdrager
    martjn

Als ik ALT ingedrukt houd start iTunes gewoon normaal op, wat wel opvalt is dat het finder venster waaruit ik iTunes opende wel verdwenen (gesloten) is. Dat is niet het geval als ik iTunes zonder ALT opstart.

Bijdrager
    Ludo

Permissies herstellen al gedaan? of herstarten van je systeem?

Bijdrager
    Pieterr

Finder venster? Heb je iTunes niet in je Dock staan?

Bij mij werkt het in ieder geval op deze manier: druk de [option] / Alt / Option toets in (en houd ingedrukt!), klik op het iTunes icoon in je Dock, laat de Alt toets pas los als je een venster krijgt met “Choose iTunes Library”, en kies “Choose Library…”.

Bijdrager
    martjn

permissies hersteld, computer opnieuw opgestart maar het lijkt niks uit te halen.
    Ook niet als ik iTunes met de alt/option knop vanuit de dock opstart.

wel wordt het actieve venster ge-hide als ik het vanuit de dock doe.
    Dus bijv. Firefox is actief -> ik open iTunes met alt/option -> Firefox wordt gehide en iTunes start normaal op

Misschien dat het “hiden” de boel saboteerd of is dit normaal?

Moderator
    Poezenbeest

Komt door een dubbele functie van de option hier… In OSX is het namelijk om het venster te verstoppen en bij iTunes is het om geavanceerd op te starten…

Klik eerst op het iTunes-icoon en druk daarna meteen option in…. dus vlak na het klikken of dubbelklikken…

Bijdrager
    martjn

that seems to work.
    thanks!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.