17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    buxx

iTunes libery weg na stroomuitval

Gisteravond zal ik wat videopodcasts te bekijken via Frontrow, totdat de accu van de MacBook op was.
    Het was inmiddels bedtijd, dus ik heb er niet naar omgekenen, tot vanavond. Ik boot de MB en start iTunes weer op. Hij kan de libary niet vinden, dus zelf even de goede selecteren met het opstarten van iTunes met de option knop ingedrukt.
    Zegt ie dat de libery corrupt is en dat ie enkel een nieuwe kan aanmaken.

Wat nu te doen, want al min podcasts, smartplaylists en beoordelingen van muziek staan erin en die wil ik niet nog eens opnieuw allemaal gaan opbouwen.

Na een reboot om te kijken of dat het wellicht oplost is de hele dock ook ineens weer terug gezet naar stadaard, ook heel vreemd.

Iemand een idee cq. oplossing?

Bijdrager
    Leander

back up? :sealed:

Bijdrager
    /dev/enschede

Backup terugzetten…

Bijdrager
    buxx

Dat zou mooi zijn, maar de laatste backup is alweer van een poosje terug =[
    Is zo’n libary niet te repareren op een of andere manier?

Bijdrager
    iJoost
    ”buxx”

Na een reboot om te kijken of dat het wellicht oplost is de hele dock ook ineens weer terug gezet naar stadaard, ook heel vreemd.

Iemand een idee cq. oplossing?

Je hebt toch niet toevallig de naam van je thuis-folder veranderd?

Bijdrager
    buxx

Nee, i k denk echt dat het iets met dat abrubte einde van het OS van afgelopen avond te maken heeft.
    Maar had zioiets niet echt verwacht.

Sleutelbeheerder
    Night

Kun je handmatig de library selecteren vanuit iTunes?

Bijdrager
    buxx

Ja, door de option toets ingedrukt te houden bij het opstarten van iTunes. Kan ook met iPhoto trouwens.

Bijdrager
    buxx

Het gaat van kwaad tot erger, maar ik weet alleen niet of dit met het voorvak te maken heeft.
    Ook vandaag was de dock weer leeg en alle instellingen van Firefox waren weg, de bladwijzers en de wachtwoorden.
    Het lijkt wel op er tijdens het opstarten wat data niet gevonden kan worden.

Kan het te maken hebben met de FileVault die ik aan heb staan, dat dat niet niet oncijfert is als er opgestart is.
    Het betreft namelijk allemaal dingen die in mijn home map bewaard worden die niet meer functioneren Ik ben geen data kwijt,a lle applicaties zijn er nog. Dus een hardeschijf probleem is het in ieder geval niet.

Bijdrager
    Leander

Dat klinkt toch verdacht veel naar wat iJoost al eerder in dit draadje suggereerde: ”Je hebt toch niet toevallig de naam van je thuis-folder veranderd?”
    Het veranderen van de naam van je thuis-folder levert namelijk exact jouw probleem op.

Filevault heb ik nooit gebruikt en zou misschien ook wel de boosdoener kunnen zijn – ik heb daar eigenlijk nooit goede ervaringen over gehoord.
    Schakel Filevault eens uit en kijk of je daarmee geholpen bent.

Bijdrager
    buxx

Laat ik het dan houden op een ‘geen idee, volgens mij niet’.
    Is dit te checken?

Bijdrager
    buxx

Laat ik het dan houden op een ‘geen idee, volgens mij niet’. Sterker nog, ik heb vanaf het begin FileVault aanstaan, ik geloof dat je het dan niet eens kunt aanpassen aangezien het versleuteld is.
    Is dit te checken?

Bijdrager
    Leander

Filevault kan je – dacht ik – in/uitschakelen bij Systeemvoorkeuren –> ‘Beveiliging’.

Om te weten of de naam van thuismap veranderd is kijk je in de Finder bij:
    ‘Jouw Harddisknaam’ > ‘Gebruikers’. Het actieve account heeft een huisjes-icoon. Staan in de map met het huisjesicoon al je oude, bekende bestanden? Zo ja, dan is de naam niet veranderd.
    Zo nee, dan moet er een nieuwe min of meer lege ‘huisjesicoon’-map zijn aangemaakt.

Bijdrager
    buxx

De bestanden staan nog gewoon waar ze zijn, dat is het niet in ieder geval.
    Ik heb al geprobeerd om FV uit te schakelen, maar dan heeft ie opeens 4 TB nodig om tijdelijk alles uit te pakken, heel vreemd.

Bijdrager
    iJoost

Nou vier Terabyte is wel wat heeeeel veel. Maar dat er veel ruimte nodig is om FileVault uit te schakelen is bekend.

Als ik jou was zou ik een nieuw account aanmaken en kijken of dat zich wel normaal gedraagt. Zo ja, dan zoveel mogelijk belangrijke spullen overzetten en het oude account daarna gewoon weggooien. Uithuilen en opnieuw beginnen, zeg maar.

Bijdrager
    buxx

Ik ben ook bang dat dat de oplossing is, ik ben inmiddels bezig met het verhuizen. Neen nare bezigheid om eerlijk te zijn.

Bijdrager
    buxx

En het is wederom gebeurt, echter nu heb ik meer informatie.
    Ik denk namelijk dat het te maken heeft met Filevault.

Zojuist sloot ik mijn MB af en Filevault vraagt dan standaard of ie de boel moet versleutelen. Prima lijkt me dat dus dat laten uitvoeren. Ondertussen haalde ik het stroom eraf om de MB in te gaan pakken. Let wel, de accu was vol.
    Echter toen ik net de MB weer opstarte was de iTunes libary weer kapot, al mijn bookmarkt in Firefox waren verdwenen en de weergave van de dekstop was op standaard gezet, qua formaat van de icoontjes.

Wat er dus mis gaat is iets met de bibliotheek waar al deze informatie wordt opgeslagen én iets met de iTunes libary die niet in de bibliotheek staat maar wél in de thuismap.

Weer iemand al meer of kent iemand dit?

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.