10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    in absentia

iTunes Libary overzetten van USB2HD naar interne SATAII HD

Na de (nog steeds niet opgeloste) problemen met Last•FM icm. iTunes (zie dit draadje) stuit ik op een ander hinderlijk probleem in iTunes. Als ik iTunes opstart duurt het zeker 4 à 5 minuten alvorens ik een nummer kan draaien. (eerst die vervelende stuiter-bal). Hetzelfde geval als ik mijn iPod of iPhone wil syncen. Dan krijg ik weer eerst 4 à 5 minuten de stuiter-bal zien voordat hij gaat syncen. De applicatie Last•FM staat dan wel uit. Mijn eerste vraag luid; weet iemand waar dit aan kan liggen? voorheen heb ik hier nooit last van gehad.

Mijn iTunes-libary was 386GB maar onlangs heb ik zo’n 20 GB weggegooid om het e.a.a. uit te sluiten. Deze libary staat op een externe USB2 harde schijf en dat is sowieso niet erg aan de rappe kant.

Nu wil ik eerdaags mijn complete libary overzetten naar een interne 1 TB HD (sneller en meer ruimte voor meer muziek, ik heb namelijk nog een ENORME verzameling bootlegs die ik wil rippen in iTunes 8) )

Mijn volgende vraag luid: HOE kan ik het BESTE de MP3’s en Libaries van mijn externe HD overzetten naar die interne HD? Klakkeloos kopiëren en dan iTunes opstarten met de ALT-toets ingedrukt houden en zo de nieuwe locatie aanwijzen? Of is ook een andere (betere) manier? (wellicht onder ARCHIEF => Bibliotheek ?!?)

Mocht trouwens nog iemand nog het verlossende antwoord weten op dit draadje, dan verneem ik dan dan ook graag :wink:

Bijdrager
    MacBooky

gewoon de hele map kopieren/verplaatsen en dan itunes naar de nieuwe locatie verwijzen

Moderator
    unSOUND

Ik zou gewoon de hele map iTunes verplaatsen naar de interne HD, en dan iTunes opstarten met ALT ingedrukt. Let er wel op dat dit alleen goed werkt als je iTunes de bestanden hebt laten beheren.

Bijdrager
    2xdutch
    ”unSOUND”

Ik zou gewoon de hele map iTunes verplaatsen naar de interne HD, en dan iTunes opstarten met ALT ingedrukt. Let er wel op dat dit alleen goed werkt als je iTunes de bestanden hebt laten beheren.

Je raakt dan wel je waarderingen en aantal keren afgespeeld etc kwijt. Je kunt ook Powertunes gebruiken. Of dat de opstartvertraging oplost weet ik niet, want blijkbaar had je daar vroeger geen last van….

Bijdrager
    Pieterr
    ”2xdutch”

Je raakt dan wel je waarderingen en aantal keren afgespeeld etc kwijt. .

Dit is niet waar.
    Je raakt deze informatie alleen kwijt als je alles opnieuw importeert in iTunes. Maar dat gebeurt niet (als je het doet op de door unSOUND beschreven wijze).

Bijdrager
    2xdutch

Helaas, je haalt vrees ik twee dingen door elkaar. De naam van de locatie waar de bibliotheek staat/stond zit in het xml file. Dus bij alleen verplaatsen gaat het mis. Wat je waarschijnlijk voor ogen had is dat als je een bibliotheek met la die info er al in ergens anders hebt staan en je kiest die met de ALT ingedrukt opstartmethode je die informatie inderdaad behoudt. Maar daar stond de correcte locatie informatie al in. Test het gewoon even;-)

Bijdrager
    Pieterr

Onze iTunes Library heeft al een reis over meerdere harde schijven gehad waar de gemiddelde nomade nog een puntje aan kan zuigen. PC Notebook Intern –> MacBook Pro Intern –> USB Extern –> LaCie Netwerk schijf –> Synology Netwerk schijf. Ik kan dus zeggen dat ik deze test al meerdere malen heb uitgevoerd.

Je moet natuurlijk wél het “iTunes Library” en het “iTunes Music Library.xml” bestand iedere keer mééverhuizen. Misschien heb jij dat over het hoofd gezien?

”2xdutch”

De naam van de locatie waar de bibliotheek staat/stond zit in het xml file.

De lokatie waar de iTunes Library staat, staat niet in de .xml file (want die staat namelijk zelf op die lokatie) maar in het bestand ~/Library/Preferences/com.apple.iTunes.plist

Bijdrager
    2xdutch

OK I stand corrected;-)

Ga het zo dan zelf nog eens testen.

Moderator
    unSOUND
    ”2xdutch”

Je raakt dan wel je waarderingen en aantal keren afgespeeld etc kwijt.

Zoals Pieterr ook al vermoedde is dit dus onzin.

Voor de zekerheid: Ik heb het over het verplaatsen van de hele map “iTunes”, niet alleen de map “iTunes music”

Bijdrager
    2xdutch

Getest en jullie hebben gelijk, het werkt;-)

Still confused, but on a much higher level.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.