18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    Sylvester

iTunes laatste versie

Weet iemand wat nu de laatste versie van iTunes was?

Ik wilde op een Mac mini een aantal libraries openen met de versie net voor Catalina.

Daarop staat nog 12.8.2.3. Maar als ik daarmee de library open meldt hij dat deze onleesbaar is en aangemaakt met een nieuwere versie.

Ik dacht dat 12.8 de laatste was maar blijkbaar is er nog een nieuwere?

Kan ik die nog ergens downloaden en installeren?

Bijdrager
    sedikit

Voor zover ik weet is dat de versie 12.9.5.

Bijdrager
    Sylvester

ik heb al diverse versies gevonden. Op de site van Apple meldt men 12.8. Jij zegt 12.9

Ik heb ook al 12.10 gevonden, maar dat was geen officiële Apple site.

• Deze reactie is gewijzigd 3 weken, 2 dagen geleden door Sylvester.
    Bijdrager
    sedikit

Die 12.9.5 staat hier:

https://www.macupdate.com/app/mac/5661/apple-itunes

Ik denk dat je die in de App Store moet downloaden. En wat betreft die versie 12.10. Is dat niet de laatste versie voor Windows?

Edit: in die link staat dat je op “Purchase now”(blauw vensterje) moet clicken Maar dat “Purchase” geldt niet. Click er gewoon op, en daarna in het nieuwe venster op “Leave MacUpdate. De download start dan vanzelf. Alleen (en dat is het verneukeratieve), de download is niet 12.9.5, maar 12.8.2….

• Deze reactie is gewijzigd 3 weken, 2 dagen geleden door sedikit.
    Bijdrager
    Sylvester

ja, klopt, dat wordt dan plots 12.8.2

• Deze reactie is gewijzigd 3 weken, 2 dagen geleden door Sylvester.
    Bijdrager
    sedikit

Dan ligt het voor de hand, dat de laatste versie 12.8.2 is! 😊

Bijdrager
    Sylvester

Omdat het echt de laatste is? Waarom krijg ik dan de melding dat die library is aangemaakt met een nieuwere versie.

Ter info, deze library is niet in aanraking gekomen met ‘Muziek’ van Catalina.

Moderator
    Night

Waar komt die bibliotheek dan vandaan? Zover ik weet is jouw versie de laatste iTunes versie voordat het ‘Apple Music’ werd in Catalina. Alleen in Windows is er een hogere versie (12.9) hoewel die net zo oud is als de laatste Mac versie.

Bijdrager
    Balsjer

Ik heb ook gezocht, maar op de Apple website is toch echt iTunes 12.8.2 de laatst beschikbare versie om te downloaden. Waar de melding vandaan komt dat de bibliotheek in een nieuwere versie is aangemaakt, is dan een raadsel. De hogere versie 12.8.2 zit verwerkt in MacOS Mojave, versie 12.9.2.5 is pas beschikbaar nadat men iTunes updated. Deze informatie vond ik op Techspot.com

Bijdrager
    Sylvester

Ja die iTunes heeft wel nog gedraaid op Mojave.

ik was al aan het zoeken naar de mogelijkheid om op een externe HD even Mojave te zetten.

ik heb de Mojave installer nog maar als ik die onder Catalina opstart, wil de installer niet starten

Bijdrager
    Balsjer

Als je Mojave wilt installeren op een externe schijf, maak dan een MacOS Mojave opstartbaar USB stick/schijf aan. Hoe, raadpleeg daarvoor deze website Appletips.nl eens. Ik denk namelijk dat je niet een oudere versie kunt installeren vanuit een nieuwere MacOS. Dit is dan een downgrade in plaats van een upgrade.

Bijdrager
    Sylvester

Ok, gelukt en niet gelukt. Op m’n mini werkt Mojave niet, wel op de MacBook. Maar die heb ik voorlopig nodig.

Bijdrager
    Balsjer

Toch goed dat Mojave op je MacBook werkt, zo kun je in ieder geval verder.

Bijdrager
    Sylvester

Tja, niet echt.

Eigenlijk wilde ik gewoon een backup van mijn oude library openen waarvan ik weet dat deze nog perfect draaide voor de migratie naar Catalina.

Ik probeer nog steeds mijn iTunes libraries te converteren naar Muziek, en dat lukt van geen kanten. 80 procent van mijn illustraties zijn weg en dat vind ik niet zo fijn.

Ik vind hier eigenlijk geen specifiek topic over dit probleem

• Deze reactie is gewijzigd 3 weken, 1 dag geleden door Sylvester.
    Bijdrager
    Balsjer

<p class=”cite”>Sylvester op 5 januari 2020 om 19:18</p>
    Tja, niet echt.

Eigenlijk wilde ik gewoon een backup van mijn oude library openen waarvan ik weet dat deze nog perfect draaide voor de migratie naar Catalina.

Ik probeer nog steeds mijn iTunes libraries te converteren naar Muziek, en dat lukt van geen kanten. 80 procent van mijn illustraties zijn weg en dat vind ik niet zo fijn.

Ik vind hier eigenlijk geen specifiek topic over dit probleem

Lastig probleem dus, hopelijk is er een mede forumlid die je daarmee kan helpen. Over een iTunes library conversie weet ik te weinig van af, er zal vast toch wel iets zijn waarmee je verder kunt komen?

Bijdrager
    Sylvester

‘k ben hier mijn plantjes aan het verpotten…

Het OS-X Catalina-problemen draadje

Ik zal het dus wel redden in deze chaos.

Bijdrager
    Rethep

Ik ben nog niet over naar Catalina, heb alle updates van iTunes. Mijn laatste versie is 12.9.5.5.

Bijdrager
    Facundo

@Night: De meest recente Windows-versie is 12.10.3.1.

@Sylvester: Mogelijk kun je je lib. op de Mini opnieuw toevoegen vanaf je laptop met thuisdeling.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.