8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    sytrusze

iTunes kopieert niks naar iPhone 4?

Beste leden,

ik heb een iPhone 4s. Als ik mijn iPhone aansluit dan kan ik gewoon een aantal nummers selecteren vanuit mijn iTunes library en deze naar mijn telefoon slepen in het linker menu in iTunes en deze nummers komen dan op mijn telefoon te staan.

Ik heb mijn oude iPhone 4 ook nog liggen maar hier kan ik niets naar toe slepen :eek:? Misschien een instelling of iets..iemand een idee?

Bijdrager
    Rickje

de oude iphone is staat ingesteld op automatisch bibliotheek overzetten?
    de oude iphone is wat muziek betreft met een oude/andere computer gesyncroniseerd geweest?
    de oude iphone heeft ander apple id?

Bijdrager
    sytrusze

de oude iphone is staat ingesteld op automatisch bibliotheek overzetten?

Nee

de oude iphone is wat muziek betreft met een oude/andere computer gesyncroniseerd geweest?

Ja

de oude iphone heeft ander apple id?

Ja, de telefoon is eigenlijk van mijn zus. Die maakt er nu gebruik van

Bijdrager
    Rickje

De laatste 2 vragen gecombineerd met jouw “ja” antwoord verklaren dus waarom jij niks naar de oude iPhone 4 kunt kopieren.

Bijdrager
    sytrusze

Bedankt voor je reactie.

Ook op de PC van mijn zus en met haar account werkt het niet.

Bijdrager
    Rickje

Raar.
    Misschien is de muziek dan alsnog op een andere computer bij een vriendin van haar o.i.d. een keer gesyncroniseerd? Misschien heeft zij nieuwe computer gehad? De Apple ID is wellicht alleen op de iPhone en niet op de computer?

Dit zijn zo maar even wat vragen van factoren die het kunnen zijn. Ben bang dat ik je niet verder kan helpen, dit is iets dan nauwelijks voor mij in te schatten is, mbt wat de oorzaak is.

Even een hele hardnekkige oplossing, je raakt dan wel alles op de iPhone kwijt, tenzij je de data die erop staat op een computer of elders hebt staan(backup dus), en die oplossing is de iPhone in iTunes herstellen.

Dan gaat het apparaat naar de fabrieksinstellingen en kun je ‘m opnieuw op een computer/account instellen.
    Eventueel zou je met rechtermuisknop op de iPhone kunnen klikken (wanneer deze in iTunes in de kolom links staat) en dan kun je kiezen voor Aankopen Overzetten, mocht dit voor jou ergens bij van toepassing zijn.

Bijdrager
    sytrusze

De Apple ID is wellicht alleen op de iPhone en niet op de computer?

Met ‘computer’, bedoel je hier de iTunes store? Zo ja, dit zou niks moeten uitmaken want ik ben zelf ook niet ingelogd op iTunes en ik kan wel verslepen. (Ze heeft trouwens een Windows laptop, misschien dat dit iets veranderd)

Sinds aankoop is de iphone alleen op haar/mijn computer gesynchroniseerd geweest.

Wellicht dat Fabrieksinstellingen herstellen wel een optie is…maar ik kijk in ieder geval nog even verder voordat ik dat probeer. Bedankt voor het meedenken en je hulp in ieder geval!

Bijdrager
    Rickje

Geen probleem.

In de normale situatie, als je een ipHone en computer (mac of pc maakt dan niet uit) gewoon gekoppeld houdt met elkaar en niet met syncronisatie naar andere computers gaat klooien, dan zou het gewoon prima moeten werken.

Ik wil hiermee ook niet beweren dat je dat gedaan hebt, maar even puur als voorbeeld. Aan de hand van wat jij zegt zou ik verwachten dat het goed zou behoren te werken.

Succes verder!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.