10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    wido

itunes kan locatie map 'itunes media' niet onthouden

Beste mensen,
    Ik heb mijn muziekcollectie verplaatst van de harde schijf van mijn iMac naar mijn net aangeschafte Time Capsule. In iTunes heb ik ook aangegeven waar die muziek staat. Maar als ik de Mac heb herstart (dus echt uit en aan, of herstarten via appeltje–>herstart) staat de locatie weer op de oorspronkelijke standaardlocatie op de harde schijf. Ik moet dan weer opnieuw aangeven dat de muziek op de Time Capsule staat.
    Doe ik iets niet goed? Weet iemand hoe ik iTunes er voorgoed van kan doordringen dat de muziek op de Time Capsule staat?
    Alvast dank.

Inactief
    Anoniem
    Bijdrager
    wido

Dank voor je reactie, mijn probleem wordt inderdaad daar genoemd. Maar ik zie geen oplossing…

Moderator
    unSOUND

Je moet in ieder geval nooit de locatie veranderen in de voorkeuren, dat is een recept voor problemen. Maar dat hebben we pas in een stuk of 100 topics verteld… :sealed:

Je moet zorgen dat de hele library ergens staat, dus niet alleen de map iTunes music of iTunes media. Dat voorop. Ten tweede moet je zorgen dat de Time Capsule gemount is VOOR je iTunes opstart.

Bijdrager
    wido

@unSound: Dank voor je reactie. Ik heb voor het veranderen van de locatie gewoon de support van Apple gevolgd. Behalve dit probleem werkt het verder allemaal prima.
    Ik heb de computer net opnieuw opgestart en eerst in de finder de Time Capsule verbonden, daarna iTunes gestart en inderdaad, nu staat de locatie wel goed.

Moet ik nu telkens als de Mac is gestart of herstart eerst naar de finder om dit te doen? Of is bijvoorbeeld even wachten voordat ik iTunes start genoeg? M.a.w.: gaat dat mounten ook zonder mijn bemoeienis ‘vanzelf’?

Moderator
    unSOUND

iTunes kijkt bij het opstarten of de library er wel is, dus de schijf moet op dat moment te bereiken zijn, anders gaat iTunes dus een tweede map aanmaken ( wat nu dus misschien al gebeurd is ). Je kunt het mounten instellen om vanzelf te gebeuren na het opstarten of inloggen. Dat doe je door de schijf van de Time Capsule naar jouw inlog-items te slepen. ( Of je doet gewoon zoals de meeste Mac gebruikers, en je zet je machine nooit meer uit, daar is OS X juist voor ontworpen )

Wat betreft dat verplaatsen, zoals ik al schreef ben je zeker niet de eerste die dit wilt doen, dus we hebben hier inmiddels wat meer ervaring met de nadelen van die methode. Zo is het maken van een backup bijna onmogelijk, en kun je een library ook niet zomaar kopiƫren naar een nieuwe gebruiker of harde schijf omdat je hem hebt gesplitst en hebt verspreid over meerdere schijven. En als de schijf dus een keer te laat was en iTunes een tweede map met muziekbestanden aangemaakt heeft, staan de muziekbestanden verdeeld over de interne EN de netwerkschijf, en wordt het dus een zooitje.

Bijdrager
    wido

Dank, unSound, voor de uitleg, het is me nu duidelijk.

Bijdrager
    iBrammer
    unSOUND op 18 januari 2012

Je moet in ieder geval nooit de locatie veranderen in de voorkeuren, dat is een recept voor problemen. Maar dat hebben we pas in een stuk of 100 topics verteld… :sealed:

Je moet zorgen dat de hele library ergens staat, dus niet alleen de map iTunes music of iTunes media. Dat voorop. Ten tweede moet je zorgen dat de Time Capsule gemount is VOOR je iTunes opstart.

Bedoel je dus dat je je muziek dubbel op je SSD/HDD moet bewaren. Ik heb laatst alle muziek die ik in zowel iTunes Media als ik m’n gewone Muziek map weggegooid uit de Muziek map.

Moderator
    unSOUND

Ik zeg alleen dat je niet een deel van de library moet gaan verplaatsen, het beste is om altijd de hele library te verhuizen…

Wat betreft dat dubbel bewaren: Dat heet een back-up. En dat is altijd verstandig.

Bijdrager
    iBrammer

Dan heb ik je verkeerd begrepen. Een back-up is inderdaad handig en die staat dus extern opgeslagen.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.